VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchody v nákupních centrech vytlačují restaurace a potraviny

Praha - Česká nákupní centra se vyrovnávají s úbytkem prodejců a zmenšováním prodejních ploch po svém. Nové návštěvníky se snaží nalákat na lepší služby z oblasti gastro, tedy restaurace a prodejny s čerstvými potravinami. Podle realitní poradenské společnosti DTZ se plocha těchto provozoven zvětšuje. Zájem je i o zábavní koutky a wellness služby.

26.7.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Poptávka zákazníků se podle DTZ neomezuje jen na rychlé občerstvení nebo restaurace – ve stejné míře využívají nabídku menších obchůdků s čerstvými potravinami nebo nápoji, často na úrovni farmářských nebo přímo bio produktů.

„Zatímco daný segment ještě před dvěma až třemi roky zabíral průměrně tři až sedm procent z rozlohy tuzemských obchodních center, aktuálně je tento podíl mezi deseti až 15 procenty a dále roste," podotkla vedoucí maloobchodního týmu v DTZ Stanislava Trubačová, podle níž jde o zřetelné doložení zájmu o zdravý životní styl a kvalitu potravin a stravování.

Své pobočky chce do českých nákupních center podle DTZ dostat až několik desítek zahraničních společností. Potýkají se prý ale s nedostatkem vhodných franšízantů. O nákupní centra se navíc začínají zajímat také zavedené restaurace s takovou nabídkou a reputací, že nemusí být součástí centralizovaných rychlých občerstvení.

Nový trend

„To je v podstatě nový trend. Vidíme vznik menších zón po celém prostoru obchodních center, často tematicky spjatých a rozšiřujících nabídku gastra. Nejde zdaleka jen o kavárny, ale i menší, tematicky orientované provozy, klidně i na bázi take away," uvedla hlavní analytička DTZ Lenka Šindelářová.

Kromě jídla vyhledávají návštěvníci nákupních center stále více zábavu a aktivní odpočinek. Důležité jsou i herní plochy pro děti. „Hlavně na okrajích velkých měst se nákupní parky – samostatné budovy – přeměňují na zábavní dětské parky, jejichž popularita roste celosvětově. Rodiče ve velkých městech mají méně času a více peněz a dětské parky jsou zajímavou alternativou pro volný čas jejich dětí," uvedl senior property manažer společnosti Cushman & Wakefield (C&W) Petr Landsinger.

Nákupní centra se v minulých letech zmenšovala a přesouvala do menších měst. Na konci prvního čtvrtletí 2014 bylo podle C&W v ČR 157 retailových parků s celkovou rozlohou 713 tisíc metrů čtverečních. V nich je 1008 otevřených obchodů, pouze sedm procent pronajímatelných ploch svého nájemce nyní nemá.

Autor: ČTK

26.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fanoušci brněnské Komety slaví gól. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
31

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Šárka Strachová ve slalomu SP v Záhřebu.
7

Konec. Slalomářská mistryně světa Strachová se rozloučila s lyžařskou kariérou

Brečet nebudu, říká sprejer, který poničil hradby

Na místo činu se o víkendu vrátili sprejeři, kteří ve čtvrtek 16. března pomalovali historické hradby a další místa v Klatovech, a způsobili tak škodu za zhruba 45 tisíc korun. Odstraňovali nápisy, které nastříkali. Lítost by u nich ale člověk hledal jen stěží.

Vinni! Policisté, co zasahovali proti útočnici ze Smíchova, vyslechli trest

Obvodní soud pro Prahu 1 uznal ve čtvrtek vinnými dva policisty, kteří zasahovali proti Michelle Sudků poté, co chtěla zabíjet v kavárně na pražském Újezdě. Potrestal je trestním příkazem. Informaci České televize v úterý potvrdila mluvčí Obvodního soudu pro Prahu 1. Konkrétní druh ani výši trestu soud nezveřejní, dokud nebude výsledek sdělen účastníkům řízení. Oba policisté mohou proti rozhodnutí podat odpor, v tom případě by soudkyně musela nařídit hlavní líčení.

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Cestu z ubytovny hledají jen těžko kvůli počtu dětí, romskému původu nebo tomu, že nemohou našetřit na kauci. Padesátka takových rodin hledá pomoc v brněnském projektu rychlého zabydlení. Poslední z nich se mají ubytovat ještě v tomto měsíci.

Českou televizi chce řídit dvanáct lidí včetně současného šéfa Dvořáka

Do výběrového řízení na funkci generálního ředitele České televize se přihlásilo 12 zájemců. Je mezi nimi i současný ředitel Petr Dvořák, který televizi vede od podzimu 2011. Mezi uchazeči o místo je i bývalý šéfredaktor zpravodajství ČT Karel Novák nebo exšéf televize Prima Martin Konrád. První kolo volby proběhne 12. dubna, nového ředitele rada zvolí 26. dubna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies