VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchody v nákupních centrech vytlačují restaurace a potraviny

Praha - Česká nákupní centra se vyrovnávají s úbytkem prodejců a zmenšováním prodejních ploch po svém. Nové návštěvníky se snaží nalákat na lepší služby z oblasti gastro, tedy restaurace a prodejny s čerstvými potravinami. Podle realitní poradenské společnosti DTZ se plocha těchto provozoven zvětšuje. Zájem je i o zábavní koutky a wellness služby.

26.7.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Poptávka zákazníků se podle DTZ neomezuje jen na rychlé občerstvení nebo restaurace – ve stejné míře využívají nabídku menších obchůdků s čerstvými potravinami nebo nápoji, často na úrovni farmářských nebo přímo bio produktů.

„Zatímco daný segment ještě před dvěma až třemi roky zabíral průměrně tři až sedm procent z rozlohy tuzemských obchodních center, aktuálně je tento podíl mezi deseti až 15 procenty a dále roste," podotkla vedoucí maloobchodního týmu v DTZ Stanislava Trubačová, podle níž jde o zřetelné doložení zájmu o zdravý životní styl a kvalitu potravin a stravování.

Své pobočky chce do českých nákupních center podle DTZ dostat až několik desítek zahraničních společností. Potýkají se prý ale s nedostatkem vhodných franšízantů. O nákupní centra se navíc začínají zajímat také zavedené restaurace s takovou nabídkou a reputací, že nemusí být součástí centralizovaných rychlých občerstvení.

Nový trend

„To je v podstatě nový trend. Vidíme vznik menších zón po celém prostoru obchodních center, často tematicky spjatých a rozšiřujících nabídku gastra. Nejde zdaleka jen o kavárny, ale i menší, tematicky orientované provozy, klidně i na bázi take away," uvedla hlavní analytička DTZ Lenka Šindelářová.

Kromě jídla vyhledávají návštěvníci nákupních center stále více zábavu a aktivní odpočinek. Důležité jsou i herní plochy pro děti. „Hlavně na okrajích velkých měst se nákupní parky – samostatné budovy – přeměňují na zábavní dětské parky, jejichž popularita roste celosvětově. Rodiče ve velkých městech mají méně času a více peněz a dětské parky jsou zajímavou alternativou pro volný čas jejich dětí," uvedl senior property manažer společnosti Cushman & Wakefield (C&W) Petr Landsinger.

Nákupní centra se v minulých letech zmenšovala a přesouvala do menších měst. Na konci prvního čtvrtletí 2014 bylo podle C&W v ČR 157 retailových parků s celkovou rozlohou 713 tisíc metrů čtverečních. V nich je 1008 otevřených obchodů, pouze sedm procent pronajímatelných ploch svého nájemce nyní nemá.

Autor: ČTK

26.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
1 18

ANO chce zrušit superhrubou mzdu, odmítá sektorové daně

Mladiství vrazi, kteří ukopali bezdomovce.
2

Ukopali bezdomovce. Nebýt mladiství, mohli vrazi dostat doživotí

Německo nechce, aby měl Erdogan během návštěvy proslov. Obává se násilí

/VIDEO/ Vyhrocené vztahy mezi Německem a Tureckem neutichají. Německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel během své návštěvy Ruska prohlásil, že veřejné vystoupení tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana v Německu mimo blížící se summit skupiny G20 v Hamburku by bylo nevhodné.

Pro pomoc na Slovensko. K volebnímu úspěchu ČSSD má pomoci Ficův manažer

Pozvednout přízeň voličů před říjnovými sněmovními volbami pomůže vládní ČSSD expert na politický marketing Robert Žanony (1977), který se mimo jiné podílel na vítězstvích premiéra Roberta Fica (Směr-SD) na Slovensku. Volební lídr sociálních demokratů Lubomír Zaorálek si od něj slibuje rychlou změnu dynamiky kampaně. 

AKTUALIZOVÁNO

Bývalý šéf Škody Auto Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

Bývalý šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek dnes oficiálně ohlásil kandidaturu na prezidenta. Bude kandidátem nedávno obnovené Občanské demokratické aliance, která mu pomůže sehnat 50.000 podpisů pro nominační petici a bude Kulhánkovu kandidaturu podporovat také finančně.

Nakupujte v Řecku. Ceny nemovitostí rekordně klesly

Peloponésem otřásají stávky, „popeláři" nevyvážejí odpadky, jednotlivé profese se střídají ve stávkách nebo stávkové pohotovosti. Jedna z velkých evropských realitních kanceláří si udělala průzkum trhu a seřadila ceny za metr čtvereční. Řecko jí vyšlo z 18 zkoumaných lokalit jako nejlevnější.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies