VYBERTE SI REGION

Obchody v nákupních centrech vytlačují restaurace a potraviny

Praha - Česká nákupní centra se vyrovnávají s úbytkem prodejců a zmenšováním prodejních ploch po svém. Nové návštěvníky se snaží nalákat na lepší služby z oblasti gastro, tedy restaurace a prodejny s čerstvými potravinami. Podle realitní poradenské společnosti DTZ se plocha těchto provozoven zvětšuje. Zájem je i o zábavní koutky a wellness služby.

26.7.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/archiv

Poptávka zákazníků se podle DTZ neomezuje jen na rychlé občerstvení nebo restaurace – ve stejné míře využívají nabídku menších obchůdků s čerstvými potravinami nebo nápoji, často na úrovni farmářských nebo přímo bio produktů.

„Zatímco daný segment ještě před dvěma až třemi roky zabíral průměrně tři až sedm procent z rozlohy tuzemských obchodních center, aktuálně je tento podíl mezi deseti až 15 procenty a dále roste," podotkla vedoucí maloobchodního týmu v DTZ Stanislava Trubačová, podle níž jde o zřetelné doložení zájmu o zdravý životní styl a kvalitu potravin a stravování.

Své pobočky chce do českých nákupních center podle DTZ dostat až několik desítek zahraničních společností. Potýkají se prý ale s nedostatkem vhodných franšízantů. O nákupní centra se navíc začínají zajímat také zavedené restaurace s takovou nabídkou a reputací, že nemusí být součástí centralizovaných rychlých občerstvení.

Nový trend

„To je v podstatě nový trend. Vidíme vznik menších zón po celém prostoru obchodních center, často tematicky spjatých a rozšiřujících nabídku gastra. Nejde zdaleka jen o kavárny, ale i menší, tematicky orientované provozy, klidně i na bázi take away," uvedla hlavní analytička DTZ Lenka Šindelářová.

Kromě jídla vyhledávají návštěvníci nákupních center stále více zábavu a aktivní odpočinek. Důležité jsou i herní plochy pro děti. „Hlavně na okrajích velkých měst se nákupní parky – samostatné budovy – přeměňují na zábavní dětské parky, jejichž popularita roste celosvětově. Rodiče ve velkých městech mají méně času a více peněz a dětské parky jsou zajímavou alternativou pro volný čas jejich dětí," uvedl senior property manažer společnosti Cushman & Wakefield (C&W) Petr Landsinger.

Nákupní centra se v minulých letech zmenšovala a přesouvala do menších měst. Na konci prvního čtvrtletí 2014 bylo podle C&W v ČR 157 retailových parků s celkovou rozlohou 713 tisíc metrů čtverečních. V nich je 1008 otevřených obchodů, pouze sedm procent pronajímatelných ploch svého nájemce nyní nemá.

Autor: ČTK

26.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies