VYBERTE SI REGION

Obchodní řetězce otevřou další čerpací stanice

PRAHA - Obchodní řetězce budou v Česku i letos otevírat nové čerpací stanice pohonných hmot, s jejichž pomocí se snaží do obchodů přilákat zákazníky. Pumpy již fungují u několika desítek velkoprodejen po celé zemi, přičemž obchodníci ve své strategii vsázejí na co nejnižší ceny pohonných hmot.

17.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Rendl

Podíl obchodních řetězců na tuzemském trhu pohonných hmot se díky tomu neustále zvyšuje a nyní podle odhadu odborníků činí přibližně deset procent.

Například společnost Tesco Stores ČR chce letos u svých obchodů otevřít další tři nové čerpací stanice. "Čerpací stanice Tesco se stávají rok od roku oblíbenějšími. V minulém roce se jejich počet zvýšil o šest na současných 11. Denně se na jedné čerpací stanici Tesco v průměru prodá přes 26.000 litrů pohonných hmot," řekla dnes ČTK mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková. První pumpu Tesco otevřelo v září 2005.

Čerpací stanice provozuje rovněž obchodní řetězce Ahold, který jich má již 21. "V letošním roce budeme pokračovat v otevírání vlastních benzinových stanic u našich prodejen. Benzinové stanice rozšiřují stávající nabídku služeb a zároveň zvyšují loajalitu zákazníků k našim prodejnám," řekl ČTK mluvčí Aholdu Libor Kytýr, který ale počet plánovaných pump nezveřejnil.

Pumpy u svých dvanácti prodejen provozuje i velkoobchodní řetězec Makro Cash&Carry. "Je to velmi úspěšný projekt. Více než 90 procent motoristů, kteří u nás tankují, jsou našimi zákazníky," řekla mluvčí společnosti Makro Cash&Carry Markéta Světlíková.

Obchodníci se shodují, že nízké ceny pohonných hmot jsou pro ně důležitou konkurenční výhodou v tvrdém boji o zákazníky. "Cenu pohonných hmot Tesco každý den kontroluje a upravuje tak, aby byla nejnižší v daném městě," uvedla Matoušková. Také Makro vsází na nízké ceny prodávaných pohonných hmot. "Snažíme se, aby cena byla na nejnižší úrovni v daném regionu," podotkla Světlíková.

Podle údajů České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu na konci loňského roku obchodní řetězce v Česku provozovaly 69 čerpacích stanic. Veřejných pump, kde lze pořídit minimálně dva druhy benzinu, naftu a služby, bylo přitom v ČR ke konci loňského roku 2223. Čerpací stanice obchodních řetězců tak na celkovém počtu pump měly podíl 3,1 procenta.

V roce 2005 obchodní řetězce provozovaly v ČR 49 čerpacích stanic (2,5 procenta počtu čerpacích stanic), s 7,77procentním podílem na celkových výtočích. "Marketingová politika obchodních řetězců je politikou nízkých cen, takže jejich podíl na trhu bude v současné době okolo deseti procent," odhadl vedoucí pracovní skupiny pro rozvoj petrolejářského průmyslu v ČR v rámci CAPPO a zároveň ředitel jakosti Benziny Václav Loula.

Obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova, měl ke konci loňského roku 21 stanic, Globus 11 stanic, Makro 12 stanic, Tesco 14 stanic a ostatní obchodní řetězce 11 stanic.

17.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Trumpovi právníci brání přepočítávání hlasů ve třech státech USA

Washington - Právníci nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa se snaží zablokovat ruční přepočítání hlasů ve státech Pensylvánie, Wisconsin a Michigan. Oznámil to dnes americký server Politico. K novému sčítání hlasů vyzvala neúspěšná prezidentská kandidátka Zelených Jill Steinová, žádost podpořila několikamilionovou kaucí.

Nádražka kvůli EET končí. Další bojují

Praha /FOTOGALERIE/ - Oblíbený podnik v Bubenči kvůli elektronické evidenci tržeb zavřel. Ostatní tradiční nádražky s administrativní zátěží zápasí.

V Norsku našli nápis Arbeit macht frei ukradený z Dachau

Bergen - Norská policie nejspíš objevila nechvalně proslulý nápis Arbeit macht frei (Práce osvobozuje) ukradený v roce 2014 z brány bývalého německého koncentračního tábora Dachau. S odvoláním na bavorskou policii o tom dnes informovala agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies