Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Ekologické škodovky ušetří přírodu i peněženky

Mladá Boleslav - Až o deset procent nižší spotřeba, tichý motor nebo prakticky nulové emise. I taková je druhá generace modelů GreenLine.

16.9.2010 2
SDÍLEJ:

Nová Škoda Roomster GreenLine II.Foto: Deník

Výrazně nižší spotřebu i exhalaci výfukových plynů nabídne druhá generace vozů značky Škoda GreenLine. Jde o běžně vyráběné auta z mladoboleslavské, kvasinské a vrchlabské Škody Auto, které ale automobilka vybavila takovou technologií a úpravami, že dokáží výrazně šetřit peněženky majitelů a hlavně přírodu.

„Na nadcházejícím pařížském autosalonu se představí již druhá generace modelů GreenLine. Hlavními technologickými pilíři modelů GreenLine jsou moderní dieselové motory s přímým vstřikováním (1.2 TDI CR 55kW a 1.6 TDI CR 77kW), Start-Stop systém a rekuperace brzdné energie,“ řekl Deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Lepší pneumatiky i rada, kdy zařadit

Mezi další prvky pak patří např. úprava řídicí jednotky motoru, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, aerodynamické změny karoserie a podvozku či doporučení pro zařazení převodového stupně na přístrojové desce.

Dalším důležitým technickým opatřením verzí GreenLine je Start-Stop systém, který snižuje spotřebu až o 10 procent; v městském provozu je úspora ještě vyšší. Automaticky zhasnutý motor kromě nulových emisí při čekání na zelenou nevydává hluk, což zlepšuje kvalitu života
ve městech.

„Při brzdění se část kinetického potenciálu přepólováním generátoru vrací zpět do akumulátoru v podobě elektřiny, kterou pak není nutné vyrábět za cenu spotřebovaného paliva,“ uvedl Krauskopf.

Poradí, kdy zařadit rychlost

Spotřebu svého vozu může nezanedbatelnou měrou ovlivnit řidič sám. Aby měl k dispozici potřebné údaje, mají všechny vozy ve verzi GreenLine ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně, který upozorní na správný okamžik k přeřazení.

Škoda Auto začala s první generací verze GreenLine trvale snižovat spotřebu svých vozů již v roce 2008; GreenLine představuje kombinaci různých úprav na voze a na pohonném ústrojí; Škoda Auto tuto technologii stále rozvíjí. S modely GreenLine vytvořila Škoda Auto vysoce moderní nabídku automobilů s mimořádně nízkou spotřebou.

„Škoda Auto je společnost tradičně zaměřená na ochranu životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj. Kromě několika desítek environmentálních aktivit jsou to především produkty z řady GreenLine a GreenLine technologie, kterými Škoda Auto přispívá k minimalizaci dopadu automobilového průmyslu na životní prostředí a dává každému řidiči možnost spojit tak ochotu a vůli podpořit snahy o ochranu klimatu,“ řekl Krauskopf.

Autor: Pavel Svačina

16.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Další útok nožem: Mladík v Rusku pobodal osm náhodných kolemjdoucích

Adam Sebastian Helcelet
5

Desetibojař Helcelet: Atmosféra v Londýně? Lepší jsem nezažil

V příštích dnech budou teploty klesat, zastaví se na 20 stupních

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také srážkově má být období přelomu prázdnin a školního roku průměrné.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Vyšetří nenarozené dítě a rodičům ukážou, jak bude vypadat třeba ve třech letech. Prozatím neuvěřitelnou představu se snaží přivést do reality brněnští vědci.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Vydavatelství univerzity v Cambridge se podvolilo čínské cenzuře

Prodáváte svou duši, zní nejčastější kritika na účet akademického vydavatelství Cambridge University Press. Nejstarší nakladatelský dům na světě totiž ustoupil ve sporu s Komunistickou stranou Číny a zablokoval více než tři sta článků ze svého prestižního sborníku China Quarterly.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení