VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odboráři v DPP požadují navýšit mzdy příští rok o sedm procent

Praha - Odborové svazy a vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) začaly jednat o dodatku kolektivní smlouvy, který by v příštím roce zvýšil mzdy v DPP. Odboráři navrhli vedení DPP zvýšit mzdy o sedm procent. Informaci potvrdil prezident odborářů DPP Jiří Obitko i mluvčí DPP Jiří Štábl. Současná kolektivní smlouva platí do konce roku 2017 a mzdy v DPP se podle ní upravovaly na letošní rok loni. Průměrný plat v DPP je 34 500 korun.

24.10.2016
SDÍLEJ:

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

„V rámci kolektivního vyjednávání předložily odborové svazy návrh dodatku, který řeší mimo jiné mzdový předpis. Náš návrh je sedm procent, nicméně je to stále jenom návrh, o kterém se jedná," řekl Obitko.

Strany by jednali jen o platových podmínkách

Odboráři rovněž navrhují, aby v případě schválení dodatku platilo současné znění smlouvy až do roku 2020. Základní část dohody by tak zůstala stejná, obě strany by každý rok jednali pouze o platových podmínkách.

Vedení DPP nyní návrh odborářů řeší. „Za DPP mohu potvrdit, že kolektivní jednání probíhá a o nárocích na růst mzdových tarifů jednáme," řekl Štábl. Průběh jednání ani podrobnosti nechtěl sdělit.

Navýšení by bylo asi 300 milionů

Další jednání mezi vedením a odbory by se mělo uskutečnit v první třetině listopadu. Na tuto schůzku by mělo podle informací přinést svou představu případného zvýšení platů vedení podniku.

Loni činily podle výroční zprávy DPP mzdové náklady celkem asi 4,6 miliardy, navrhované navýšení by tedy znamenalo jejich zvýšení o zhruba 300 milionů korun.

Vlastníkem DPP je Praha 

Kolektivní smlouva ustavuje vztah mezi vedením podniku a zaměstnanci. Smlouva řeší nejen výši mzdy, ale rovněž například podobu sociálního programu zejména pro profese vyžadující vysoké nároky na zdravotní stav.

Stoprocentním vlastníkem podniku je Praha, která platí provoz DPP ročně částkou kolem 11 miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí. Dopravní podnik je největší akciovou společností v majetku Prahy a zaměstnává více než 10 tisíc lidí.

Čtěte také: Reklamní společnost Rencar podala určovací žalobu na DPP

Autor: ČTK

24.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc úspěšně střídá starty na krátké a dlouhé dráze

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies