VYBERTE SI REGION

Odborníci čekají významný růst spotřeby plynu

Praha – Tuzemská spotřeba zemního plynu v příštích pěti letech vzroste o zhruba deset procent kvůli stavbám paroplynových elektráren. Vyplývá to z odhadů Operátora trhu s elektřinou a plynem (OTE) a analytické firmy EGÚ Brno.

13.3.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Spotřeba plynu by do roku 2016 měla vzrůst ze současných 87,4 terawatthodiny na 96,2 TWh. Například stavbu paroplynové elektrárny poblíž Mochova u Prahy o výkonu zhruba 1000 megawattů chystá společnost RWE Transgas. Společnost ČEZ se soustředí na stavbu paroplynové elektrárny v severočeských Počeradech a další projekt chystá v Mělníku.

Mezi roky 2013 a 2035 očekává OTE a EGÚ Brno pozvolný růst spotřeby plynu, v roce 2040 by však roční spotřeba v souvislosti s instalací tří bloků s kombinovaným paroplynovým cyklem o výkonu 1290 MW měla narůst na zhruba 140 TWh.

Po roce 2040 společnosti OTE a EGÚ Brno předpokládají pozvolný pokles spotřeby zejména u domácností.

Setrvalý růst

Také Česká plynárenská unie předpokládá, že spotřeba plynu v Česku bude v příštích letech růst. V loňském roce meziročně vzrostla o více než deset procent. Souviselo to především s růstem průmyslové výroby a také s nižšími teplotami v průběhu roku.

Loňský růst spotřeby plynu v ČR patří mezi nevyšší v Evropské unii. Spotřeba zemního plynu v Evropské unii loni meziročně stoupla o 7,2 procenta, odhadla organizace Eurogas. Podle předběžných odhadů bylo loni v EU spotřebováno zhruba 522 miliard krychlovým metrů zemního plynu.

Autor: ČTK

13.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies