Korbičkova dílna je v tuzemsku jednou z mála, která se na barevné diamanty specializuje. Podle majitele dílny se poptávka po špercích tohoto typu zvyšuje. "Je velká poptávka po zakázkové výrobě. Dřív lidé přišli na obchod a vybrali si z pultu, nyní je mnohonásobně větší zájem o zakázkovou výrobu. Lidé chtějí něco unikátního pro sebe. Většinou přijdou se stylem co se jim líbí a já jim vytvářím návrhy," uvedl Korbička, kterému učaroval svět barevných diamantů.

Těch je na světě mnohem méně než těch čirých. Odborníci je odhadují tak na jedno procento těžby. Proto jsou i mnohonásobně dražší. Podle odborníků je nejlepší investicí růžový diamant, případně modrý nebo zelený kámen. Ty se prodávají prakticky výlučně v zahraničí. Například před dvěma týdny v Ženevě byl v aukci prodán modrý diamant Fancy Deep Blue o váze 1,55 gramu za cenu 345 milionů korun, tj. 45 milionů korun za karát. Modrý diamant je velice vzácný. Jeho barva je způsobena příměsí atomů boronu, růžová pak deformací krystalické struktury atomů uhlíku.

V ČR je zatím pouze několik jednotlivců, kteří drahé kameny sbírají. Zatímco sběratelé umění se mezi českými podnikateli už vyprofilovali, u drahých kamenů to tak zatím příliš není. Na druhou stranu v tuzemsku už prý skončilo zhruba deset drahých kamenů z australského dolu Argyle. Důl přitom prodává ročně kolem 60 drahých kamenů. Každý z nich dostane rodný list a své číslo.

Podle Korbičky lidé postupně zjišťují cenu a krásu barevných diamantů. Na českém trhu jsou zhruba dva roky, do té doby je tu prý nikdo moc neznal. "Většina lidí přijde pro čirý kámen, nemají ani představu o tom, že mohou mít barevný. Když jim jej ukážeme, tak to lidi osloví," uvedl Korbička. Situace se ale podle něj začíná zvolna měnit. Lidé podle něj kupují už i kameny za 50.000 až 200.000 korun, třeba pro svá vnoučata při jejich narození s tím, že cena drahokamu výrazně poroste. Podle Korbičky není ale jednoduché barevný diamant na českém trhu získat. "Jezdil jsem po brusírnách v Izraeli, Hongkongu, Antverpách. Je těžké se k těmto firmám dostat, získat si jejich důvěru," uvedl Korbička. Jeho dílna má i díky tomu nyní obrat několik milionů korun ročně. Ročně zprostředkuje kolem stovky prodejů barevných diamantů.