VYBERTE SI REGION

Odbory ve Škodě: Za práci o dovolené něco chceme

Mladá Boleslav - Do Mladé Boleslavi se vrací život. Tisíce zaměstnanců se vrátily do města, výroba se naplno rozjede v pondělí ráno.

25.7.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Škoda Auto

Úderem 22. hodiny se na linkách mladoboleslavské automobilky opět rozjela výroba vozu Škoda Octavia. Do Škody Auto se tak po třítýdenní hromadné dovolené vrátil úplný pracovní život, stejně tak se to stalo ve stovkách dalších firem přímo v Mladé Boleslavi či v jejím bezprostředním okolí, které automobilce dodávají komponenty. Zbytek výroby se pak rozjel v pondělí ráno.

Škoda Auto se „sítí“ svých dodavatelů tvoří obrovský řetězec největšího zaměstnavatele na Mladoboleslavsku, kde pracují dvě třetiny Mladoboleslaváků. Na výplatách v automobilovém průmyslu jsou pak závislí i místní podnikatelé, živnostníci a provozovatelé služeb, u nichž zaměstnanci automobilky a jejích dodavatelů utrácejí své peníze. Tento koloběh dostává každoroční ránu v červenci během hromadné dovolené Škodovky, kdy z města většina lidí odjede na dovolenou, své obchody a další služby tak zavírají i živnostníci.

Letos byla hromadná dovolená dlouhá tři týdny, tu si užila zejména velká část zaměstnanců v Mladé Boleslavi a Vrchlabí. Naopak v pobočném závodě Kvasiny se ve třetím týdnu dovolené kvůli obrovskému zájmu zákazníků vyráběly vozy Superb, Yeti a Roomster. Kvůli tomu museli do práce i někteří zaměstnanci v Mladé Boleslavi, kteří pracují na některých dílech pro tyto modely. V Mladé Boleslavi se také během dovolené vyráběly nedostatkové motory TSI.

"Chceme jistotu práce a dobré mzdy"

Odbory KOVO už před dovolenou oznámily, že za práci lidí o dovolené budou chtít lepší přístup v oblasti zaměstnanosti, mezd a dalších podmínek pro své členy a zaměstnance firmy ze strany vedení automobilky.

„Ať máme pocity jakékoli, největším našim pánem je zákazník, pro něho prostě auta vyrobit musíme, kdybychom se měli rozkrájet. Nicméně, management spolu s námi musí táhnout za jeden provaz a nesmí se tedy při dalších jednáních zapomenout, že jsme práci udělali, ať už se jedná o osobní problémy některých zaměstnanců, tak i o zaměstnanost jako takovou, o spravedlivou odměnu za práci – mzdu, bonusy, různé příplatky, týmovou práci atd.,“ řekl předseda odborů KOVO ve Škoda Auto Jaroslav Povšík v týdeníku Škodovácký odborář.

Co přesně budou odboráři žádat, není jasné, nicméně už na jaře příštího roku je čeká opět vyjednávání o mzdách a již na sklonku tohoto roku se bude vyjednávat o sociálních nákladech a roční pracovní době a zde se již dají očekávat určité požadavky.

„Pokud dokážeme auta pro zákazníky udělat, najdeme také systém, aby to lidi nebolelo, aby byli pyšní na to, že mohou zákazníkům dodat auta a věděli, že jsou za to spravedlivě odměněni a oceněni jako lidé, jako zaměstnanci firmy Škoda,“ dodal Povšík.

Autor: Pavel Svačina

25.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies