VYBERTE SI REGION

Ohlášených předváděcích akcí je letos o třetinu méně

Praha - Počty ohlášených předváděcích akcí v ČR letos klesly o víc než třetinu, méně je i firem, které je organizují. Zatímco loni za tři čtvrtletí organizátoři předváděcích akcí nahlásili České obchodní inspekci (ČOI) konání 23.100 prodejních akcí, letos jich bylo ve stejném období 14.525. 

7.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: Deník/David Gorgol

"Výsledky kontrol organizovaných předváděcích akcí ve 3. čtvrtletí 2015 opakovaně potvrdily, že trend odchodu nejproblémovějších firem z trhu pokračuje, a také počet pořádaných organizovaných akcí klesá," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

V letošním prvním kvartále nahlásily firmy konání 7255 předváděcích akcí, ve 2. čtvrtletí jich bylo 4531 a ve 3. kvartále 2739. Podle Fröhlicha ale nelze specifikovat, jestli je skutečný počet akcí nižší, nebo se jen provozovatelé rozhodli je nenahlašovat.

"O řadě předváděcích akcí se ČOI dozví jen od podání samotných spotřebitelů. Není tedy jasné, kolik takových akcí se koná bez zákonného ohlášení a informace od spotřebitelů jsou tedy pro ČOI velmi důležité. Za samotné nenahlášení samozřejmě ČOI uloží sankci," dodal mluvčí.

Šmejdi mění taktiky

Podle inspekce se také mění způsoby, jakými firmy lákají spotřebitele na předváděcí akci, jsou navíc důmyslnější. Například dnes už spotřebitelé často ani netuší, že jdou na předváděcí akci a pořadatelé je vylákají například pod záminkou velkých výher.

ČOI např. na podzim zaznamenala stížnosti spotřebitelů ohledně nové nekalé praktiky prodávajících. Ti slibují účastníkům předváděcí akce v případě, že uzavřou kupní smlouvu, zaslání "platební" karty v hodnotě mezi 80.000 až 200.000 Kč, k němuž však nikdy nedošlo. "Tato zjištění dokazují pouze změnu taktiky prodávajících, nikoli jejich podnikatelského záměru, postaveného na zneužívání důvěřivosti seniorů a získání jejich peněz," uvedl Fröhlich.

Povinnost dopředu ohlašovat konání organizovaných prodejních akcí mají firmy od ledna 2014. Za celý loňský rok ČOI obdržela oznámení o konání 27.600 předváděcích akcí od 66 firem. Společnosti organizující předváděcí akce dostaly loni od inspekce za klamavé obchodní praktiky 181 pokut v celkové výši 27 milionů korun. Nejvyšší sankce dosáhly 1,5 milionu korun.

Autor: ČTK

7.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies