VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ohlášených předváděcích akcí je letos o třetinu méně

Praha - Počty ohlášených předváděcích akcí v ČR letos klesly o víc než třetinu, méně je i firem, které je organizují. Zatímco loni za tři čtvrtletí organizátoři předváděcích akcí nahlásili České obchodní inspekci (ČOI) konání 23.100 prodejních akcí, letos jich bylo ve stejném období 14.525. 

7.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: Deník/David Gorgol

"Výsledky kontrol organizovaných předváděcích akcí ve 3. čtvrtletí 2015 opakovaně potvrdily, že trend odchodu nejproblémovějších firem z trhu pokračuje, a také počet pořádaných organizovaných akcí klesá," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

V letošním prvním kvartále nahlásily firmy konání 7255 předváděcích akcí, ve 2. čtvrtletí jich bylo 4531 a ve 3. kvartále 2739. Podle Fröhlicha ale nelze specifikovat, jestli je skutečný počet akcí nižší, nebo se jen provozovatelé rozhodli je nenahlašovat.

"O řadě předváděcích akcí se ČOI dozví jen od podání samotných spotřebitelů. Není tedy jasné, kolik takových akcí se koná bez zákonného ohlášení a informace od spotřebitelů jsou tedy pro ČOI velmi důležité. Za samotné nenahlášení samozřejmě ČOI uloží sankci," dodal mluvčí.

Šmejdi mění taktiky

Podle inspekce se také mění způsoby, jakými firmy lákají spotřebitele na předváděcí akci, jsou navíc důmyslnější. Například dnes už spotřebitelé často ani netuší, že jdou na předváděcí akci a pořadatelé je vylákají například pod záminkou velkých výher.

ČOI např. na podzim zaznamenala stížnosti spotřebitelů ohledně nové nekalé praktiky prodávajících. Ti slibují účastníkům předváděcí akce v případě, že uzavřou kupní smlouvu, zaslání "platební" karty v hodnotě mezi 80.000 až 200.000 Kč, k němuž však nikdy nedošlo. "Tato zjištění dokazují pouze změnu taktiky prodávajících, nikoli jejich podnikatelského záměru, postaveného na zneužívání důvěřivosti seniorů a získání jejich peněz," uvedl Fröhlich.

Povinnost dopředu ohlašovat konání organizovaných prodejních akcí mají firmy od ledna 2014. Za celý loňský rok ČOI obdržela oznámení o konání 27.600 předváděcích akcí od 66 firem. Společnosti organizující předváděcí akce dostaly loni od inspekce za klamavé obchodní praktiky 181 pokut v celkové výši 27 milionů korun. Nejvyšší sankce dosáhly 1,5 milionu korun.

Autor: ČTK

7.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies