VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OKD kvůli úsporám slučuje doly, o práci přijdou lidé z kanceláří

Karviná - Doly Darkov, 9. květen, „Armáda", Lazy i pomocný závod v Darkově budou existovat i nadále nejen v mluvě místních lidí. Oficiálně se ale od 1. ledna příštího roku spojí v jeden důl. Důvodem jsou další úspory, které OKD provádí v rámci restrukturalizace.

12.9.2014
SDÍLEJ:

Důl Darkov v Karviné. Foto: Libor Běčák

V rozhovoru pro specializovaný ekonomický deník to řekl výkonný ředitel OKD Dale Ekmark. A nezakrýval, že jde o snahu snížit fixní náklady firmy.

„Do budoucna bychom chtěli s těmito dvěma závody propojit i Důl ČSM. Tyto tři závody jsou už nyní spojené pod zemí, kde mezi nimi putují technologie, uhlí, ale i lidé. Fakticky tak tvoří jeden důl," vysvětlil Dale Ekmark.

Závod Důl ČSM podle něj zatím zůstane samostatnou jednotkou také kvůli plánu na využití jeho infrastruktury pro budoucí těžbu z bývalého Dolu Morcinek na polské straně hranice. „Aby bylo možno realizovat tento projekt, je třeba vyřešit ještě celou řadu nejen legislativních, ale i technických překážek," dodal Ekmark.

Přípravou sloučení závodů Karviná a Darkov byl pověřen dosavadní ředitel Závodu Důl ČSM Boleslaw Kowalczyk. Administrativní sloučení dolů se s velkou pravděpodobností dotkne části technicko-hospodářských pracovníků. „Mělo by jít primárně o zaměstnance z administrativy v důsledku jejího zefektivňování a lidi na povrchu," uvedl Ekmark.

Připustil však, že do budoucna s klesajícím objemem těžby bude klesat i počet zaměstnanců v podzemí.

„Chceme však zajistit, aby nedocházelo k většímu propouštění horníků. Počty zaměstnanců se budou snižovat především přirozenou cestou, například odchodem do důchodu nebo do jiného zaměstnání. Každoročně tak u nás skončí asi 600 až 700 lidí. Dojde i ke snižování počtu dodavatelů," říká výkonný ředitel OKD.

Dodal však, že firma rozhodně nebude jen lidi propouštět. Budeme nabírat novou generaci horníků, to je věc, kterou musíme dělat a kterou už děláme," říká Ekmark.

Odboráři už byli s plánem vedení firmy seznámeni a nemají k němu připomínek. Podle předsedy odborů Jaromíra Pytlíka jde o logický krok. „Doly jsou v podzemí propojeny, takže toto administrativní sloučení je jen logickým vyústěním všech těchto záměrů," uvedl Pytlík.

Kolik lidí firmu opustí v konečném důsledku sjednocování administrativy, se prý zatím přesně neví. Každopádně půjde v prvé řadě o odchody pracovníků do důchodu a s dalšími lidmi se pak firma dohodne.

Autor: Tomáš Januszek

12.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies