VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava Pattonova mostu nebude asi tak nákladná

Plzeň – Oprava mostu Generála Pattona, která se v Plzni diskutuje už několik let, nebude muset být zřejmě tak rozsáhlá a nákladná, jak se předpokládalo.

12.1.2012
SDÍLEJ:

Rekonstrukci mostu Generála Pattona mělo podle původních dohod hradit Ředitelství silnic a dálnic, místo toho ale chce zahájit s plzeňskou radnicí jednání o spolufinancováníFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Nejdůležitější most v Plzni, který leží na přetížené hlavní spojce největších plzeňských sídlišť Lochotín a Vinice se středem města, nebude pravděpodobně potřebovat opravit nosnou konstrukci, ale „jen“ celý mostní svršek. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provedlo měření a přepočet jeho statiky a předběžný výsledek je překvapivě dobrý. Řekl to šéf plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák.

„Od mostu není žádná dokumentace, takže jsme ho nechali pro jistotu celý diagnostikovat a přepočítat, jak je na tom staticky, abychom věděli po čem jezdíme,“ dodal. ŘSD nechalo udělat statickou i dynamickou zatěžovací zkoušku a výsledkem je, že „Patton je celkem ve formě“. Konečný verdikt dostane ale ŘSD až v únoru. Pokud potvrdí předběžné výsledky, bude se zřejmě, a to také kvůli lepší organizaci dopravy, opravovat za provozu po částech celý mostní svršek.

Koncepce bude jasná do poloviny roku

Termín na odevzdání statického přepočtu je do konce února. „Protože nás ale tlačí čas, tak budeme chtít, aby nám to dali co nejdříve v únoru. Ihned poté svoláme jednání, nejpozději v březnu, s orgány města, policií a dopravními podniky. Pak by se mělo hned začít pracovat na projektu, a doufám, že na něj budeme mít peníze,“ dodal. Podle Kuťáka na tom most není tak špatně, aby ŘSD muselo hned projektovat. Investor chce být ale co nejdříve na opravu připraven. Její koncepce bude jasná do poloviny roku.

Most by nebyl uzavíraný po polovinách, ale složitěji, protože se bude rekonstruovat i tramvajová trať. „Půjde o zhruba tři, ale spíše čtyři stavební fáze. Ale vždy bude doprava na mostě zachovaná,“ dodal. Oprava by trvala minimálně jednu stavební sezonu, možná dvě. Oprava za provozu určitě tak nezkomplikuje dopravu v Plzni, jako kdyby se měnila celá nosná konstrukce, uvedl Kuťák.

Náklady se ještě před pěti lety odhadovaly na 250 milionů korun, pokud by se zachovala nosná konstrukce a most by se opravoval za provozu.

Autor: ČTK

12.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
2 11

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

Barbora Strýcová
10 6

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

AUTOMIX.CZ

Hammond už zase řídí. Jeho nový stroj jezdí na elektřinu a má extra vychytávku

Od nehody Richarda Hammonda uplynuly dva týdny a slavný moderátor už je dávno doma. A dokonce zase řídí.

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies