Nejdůležitější most v Plzni, který leží na přetížené hlavní spojce největších plzeňských sídlišť Lochotín a Vinice se středem města, nebude pravděpodobně potřebovat opravit nosnou konstrukci, ale „jen“ celý mostní svršek. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provedlo měření a přepočet jeho statiky a předběžný výsledek je překvapivě dobrý. Řekl to šéf plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák.

„Od mostu není žádná dokumentace, takže jsme ho nechali pro jistotu celý diagnostikovat a přepočítat, jak je na tom staticky, abychom věděli po čem jezdíme,“ dodal. ŘSD nechalo udělat statickou i dynamickou zatěžovací zkoušku a výsledkem je, že „Patton je celkem ve formě“. Konečný verdikt dostane ale ŘSD až v únoru. Pokud potvrdí předběžné výsledky, bude se zřejmě, a to také kvůli lepší organizaci dopravy, opravovat za provozu po částech celý mostní svršek.

Koncepce bude jasná do poloviny roku

Termín na odevzdání statického přepočtu je do konce února. „Protože nás ale tlačí čas, tak budeme chtít, aby nám to dali co nejdříve v únoru. Ihned poté svoláme jednání, nejpozději v březnu, s orgány města, policií a dopravními podniky. Pak by se mělo hned začít pracovat na projektu, a doufám, že na něj budeme mít peníze,“ dodal. Podle Kuťáka na tom most není tak špatně, aby ŘSD muselo hned projektovat. Investor chce být ale co nejdříve na opravu připraven. Její koncepce bude jasná do poloviny roku.

Most by nebyl uzavíraný po polovinách, ale složitěji, protože se bude rekonstruovat i tramvajová trať. „Půjde o zhruba tři, ale spíše čtyři stavební fáze. Ale vždy bude doprava na mostě zachovaná,“ dodal. Oprava by trvala minimálně jednu stavební sezonu, možná dvě. Oprava za provozu určitě tak nezkomplikuje dopravu v Plzni, jako kdyby se měnila celá nosná konstrukce, uvedl Kuťák.

Náklady se ještě před pěti lety odhadovaly na 250 milionů korun, pokud by se zachovala nosná konstrukce a most by se opravoval za provozu.