VYBERTE SI REGION

Osobní lodní doprava se po letech krize pomalu vzpamatovává

Praha - Osobní lodní doprava se po hubených letech způsobených ekonomickou krizí nebo povodněmi postupně vzpamatovává. Dokládá to i pozvolný růst počtu velkých výletních plavidel, kterých bylo ke konci roku v tuzemsku registrováno 82. Proti loňsku jde o nárůst o tři lodě, řekl dnes Václav Novák pověřený řízením Státní plavební správy. Polovina výletních lodí vozí turisty v hlavním městě.

23.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Optimisticky loňskou sezónu hodnotí výkonný ředitel Pražské paroplavební společnosti Štěpán Rusňák. Podle něho lodě této firmy loni přepravily 600 tisíc lidí, nejvíce od předkrizového roku 2007. Společnost v letošním roce oslaví 150 let od svého založení a chystá výročí oslavit řadou akcí.

První z nich je pokus o překonání loňského rekordu v plavbě z Prahy do Děčína. Ten by měla v sobotu 25. dubna uskutečnit motorová loď Labe, která 159 kilometrů dlouhou plavbu chce zvládnout pod 12 hodin a 59 minut, což je její loňský výsledek. Druhou událostí je spuštění nové lodi s názvem Bohemian Rhapsody vyrobené v německých loděnicích ve městě Derben nedaleko Magdeburgu. Spolu s ní bude flotila pražské paroplavby čítat 26 plavidel.

Úbytek cestujících naopak zaznamenal provozovatel výletní lodi Kolinea František Martínek, který plavidlo nakonec prodal. "V Kolíně začátkem letošního roku skončila lodní doprava jako taková. Kolinea se z Kolína odstěhovala do Trenčína a je možné, že se bude jmenovat úplně jinak," řekl. S lodí vozil výletníky po Labi v okolí Kolína osm let. "Ze začátku to bylo bezvadné, ale poslední dobou to bylo horší a horší," dodal.

Kromě řek brázdí výletní plavidla řadu tuzemských přehradních nádrží. Například na Brněnské přehradě zahájil brněnský dopravní podnik sezonu o víkendu. Proti loňsku omezil některé ranní spoje, o které nebyl zájem. V hlavní sezoně naopak přidává podvečerní a večerní spoje. Za zpáteční jízdenku z přístaviště do Veverské Bítýšky zaplatí cestující 240 korun.

Naproti tomu lodní přeprava na Baťově kanálu se spustí až 1. května. "Menší letošní novinkou jsou vyhlídkové plavby s ochutnávkou vína. Z některých přístavů už se takto plulo dřív," řekla Michaela Moravčíková z obecně prospěšné společnosti Baťův kanál. Nové přístaviště Petrov se na Baťově Kanálu mělo otevírat již před sezónou, nově se ale počítá se zahájením jeho provozu až na konci srpna.

Autor: ČTK

23.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
21 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které postihla série silných zemětřesení už loni. Informace o případných obětech zatím nesou k dispozici, první menší škody ale hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies