VYBERTE SI REGION

Osudy kroměřížského Magnetonu jsou nejasné

Kroměříž - Co se bude dít? Rozběhne se provoz Magnetonu, nebo firma definitivně skončí? Nejen tyto, ale i řada dalších otázek se stále vznáší nad kdysi největším zaměstnavatelem na Kroměřížsku.

29.7.2009 1
SDÍLEJ:

Kroměřížský Magneton. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jarmila Kuncová

Pracovníci už nějakou dobu nedostávají řádnou mzdu v plné výši a jsou na nucené dovolené, část provozů je odstavena a nad chodem firmy bdí insolvenční správce Petr Bernátek. Dostat se k řediteli společnosti či k samotnému insolvenčnímu správci není jednoduché, stejně tak sehnat je telefonicky.

„Je to problém i pro mě, když se s nimi potřebuji spojit. Řeší se tu celá řada problémů, některé provozy jsou pozastaveny, stejně tak tu máme i odstávku energie, která se střídá po několika dnech. Takže ani telefony nejsou v provozu,“ řekl v úterý Deníku Jaroslav Urban, jednatel společnosti MULTI-S, která sídlí v areálu Magnetonu.

Zaměstnanci, kteří nyní pobývají na nucené dovolené, mají o svou budoucnost pochopitelně obavy. Trošku zvednout náladu jim může snad jen středa. „Jdeme si vyzvednout zálohu za červen ve výši pět tisíc korun. Kdy se ale rozjede znovu výroba, netušíme. Snad co nejdříve. Přežili jsme povodně v roce 1997, kdy všechno bylo pod vodou, tak snad nás nepoloží ani toto,“ doufá jeden ze zaměstnanců, který si nepřál být jmenován.

Komplikace na jiném pracovišti

Insolvenční řízení začalo podle dostupných informací 21. května, o měsíc později pak byl zjištěn úpadek. Jak uvádí insolvenční správce na svých internetových stránkách, dosud nebylo rozhodnuto o prohlášení konkurzu a není ani rozhodnuto o způsobu řešení úpadku.

Kvůli potížím v kroměřížském Magnetonu musejí ale řešit problémy i v Jihlavě. Pro tamní závod Bosch totiž Magneton podle dostupných informací prováděl povrchovou úpravu railů. Objem dodávek činí asi tři miliony korun měsíčně, za rok 2008 to bylo celkem osmačtyřicet milionů korun.

Kvůli úpadku dodavatele není navíc v současné době firma Bosch schopna zajistit jiného dodavatele povrchových úprav railů, změna by si totiž vyžádala časově náročné testy a proces schvalování světovými automobilkami.

Autor: Jarmila Kuncová

29.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
SLEDUJEME ON-LINE
5 8

Donald Trump se stane 45. prezidentem USA. Sledujeme on-line

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na osm přeživších včetně dvou dětí, všechny už se podařilo vyprostit. V hotelu bylo podle dostupných informací přes 30 osob.

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies