Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Outletová centra loni zvýšila návštěvnost i tržby

Praha - Velká outletová centra, která v Česku nabízejí se slevami několika desítek procent hlavně značkové oděvy či obuv například starších kolekcí, loni vykázala vyšší návštěvnost i tržby.

31.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Deník/ Petr Šilar

Na tuzemském trhu zatím fungují pouze dvě outletová centra s několika desítkami obchodů, stavba dalších se ale připravuje.

"V loňském roce jsme zaznamenali meziroční nárůst návštěvnosti o téměř deset procent, zatímco v roce 2010 vzrostla o šest procent," sdělila manažerka outletového centra Fashion Arena v Praze-Štěrboholích Iva Janovská, podle které obrat tohoto centra se zhruba stovkou outletových prodejen loni vzrostl meziročně o téměř 30 procent.

Rostoucí návštěvnost hlásí i outletové centrum Freeport v Hatích u Znojma, ve kterém nyní funguje 75 outletových obchodů. Za finanční rok 2011, tedy od předloňského července do loňského června, se jeho celkové tržby zvýšily o 6,6 procenta a návštěvnost o 15,5 procenta. V druhé polovině loňského roku tržby vzrostly o 2,6 procenta a návštěvnosti o 5,5 procenta. "Výrazný nárůst zaznamenalo centrum v prosinci, kdy tržby vzrostly o 12,7 procenta. Stejně tak i návštěvnost posílila o 16,7 procenta," uvedl manažer Freeportu David Bačovský.

První outletová centra vznikla v 80. letech v USA, kde se tímto způsobem značkoví výrobci zbavovali přebytků a uvolňovali místo novým sezonním kolekcím. V polovině 90. let outlety byly už ve většině evropských zemí. Nyní je v Evropě přes 120 center, nejvíce ve Francii, Itálii a Británii. Výrobci světových značek do nich přesouvají také neuskutečněné exporty, obchodní vzorky i část zboží druhé jakosti.

ČR podle odborníků zatím zaostává za západní Evropou či Polskem, kde jsou outletové komplexy rozšířenější.

V Česku sice už dříve byly oznámeny další projekty, jejich stavba ale nabrala značné zpoždění. Patří mezi ně pražské outletové centrum Galleria Moda či komplex outletových obchodů u Lokte na 66. kilometru dálnice D1. Stavba dalších center je plánována. Nedaleko Ústí nad Labem by měl vzniknout zřejmě největší tuzemský outlet nazvaný Centrum obchodních služeb Knínice. Poblíž Hladkých Životic na Novojičínsku je připravována stavba Designer Outlet Village Moravia.

Autor: ČTK

31.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení