VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejsou peníze, nová letištní hala se odkládá

Pardubice - Nového letištního terminálu, o němž se mluví řadu let, se pardubické letiště zatím nedočká. Na vině je globální krize.

2.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Krize vede město s krajem, dva akcionáře společnosti EBA, jež zajišťuje civilní provoz tohoto mezinárodního regionálního letiště, k tomu, že v tuto chvíli dají přednost rozvoji technického zázemí. Hala zkrátka musí počkat na příznivější časy.

U letiště vznikne kruhový objezd

„Vzhledem k ekonomické situaci, která ve světě je, majitelé přikročili k přehodnocení projektu. V podstatě se jedná o převrácení záměrů na modernizaci letiště,“ uvedl jeho ředitel Vít Málek. „V původním plánu bylo nejprve vybudovat terminál plus rozšíření pohybové plochy před terminálem. A v následujících etapách modernizovat světlotechniku letiště, vybudovat příjezdovou komunikaci, technický dvůr a palivové hospodářství.“

Terminál s rozpočtem jedné miliardy korun je však podle Víta Málka v současné době nereálné postavit. Etapy si tak prohodí pořadí. „Nyní se bude letiště modernizovat z hlediska infrastruktury. Takže se budou dělat nová přibližovací světla tak, aby letiště mohlo získat tzv. kategorii jedna, a tím pádem zde mohly přistávat letouny za ještě horších meteorologických podmínek než nyní. Dále bude vybudován technický dvůr pro pozemní obslužné prostředky a příjezdová komunikace na stojánku a k tomuto dvoru včetně kruhového objezdu na silnici směr Přelouč. Terminál bude odsunut dále do budoucnosti. Záměrem majitelů je to, aby letiště ještě získalo na hodnotě díky vybudované infrastruktuře," sdělil Málek.

Město s Pardubickým krajem by pak mohlo lépe vyjednávat s potenciálními zájemci o vstup do společnosti EBA, kteří by zainvestovali nový terminál či se na jeho vybudování podíleli. V minulosti se o pardubické letiště zajímali investoři z Velké Británie, Spojených států i Ruska. „V tuto chvíli o žádném zájemci nevím,“ poznamenal Vít Málek.

Podle ředitele si modernizace infrastruktury pardubického letiště vyžádá i tak nemalé prostředky – zhruba 450 milionů korun. K instalaci nových světel by mohlo dojít v příštím roce, další akce mohou následovat v dalších dvou letech.

Autor: Petr Doubrava

2.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
58 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Požár v budově Grenfell Tower
AKTUALIZUJEME
2 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Lesní mateřské školky žijí rytmem přírody. Zájem o ně roste

Děti se v lesní školce sice více umažou, ale zažijí víc dobrodružství než ve městě. Do programu se často zapojují i rodiče. Tyto školky stojí více peněz než ty běžné. Přesto o ně zájem roste.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies