VYBERTE SI REGION

Pardubickému letišti loni klesl počet cestujících o 63 procent

Pardubice - Pardubické letiště loni přepravilo 57.830 cestujících, meziroční pokles činil zhruba 63 procent. Dnes to řekla ředitelka společnosti East Bohemian Airport Helena Šmejkalová. Počet pasažérů klesl zhruba na hodnoty z roku 2010. Úbytek ruské klientely zaznamenalo letiště druhým rokem.

6.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: Petr Huňáček/www.lkpd.info

Loni Rusové tvořili polovinu cestujících na pardubickém letišti. Proti předloňskému roku jich však ubyly více než tři čtvrtiny. Podle Šmejkalové za výrazným propadem stojí liberalizace českého trhu. Velký ruský dopravce, společnost Transaero Arlines, přesunul linku z Moskvy z Pardubic do Prahy. Loni na podzim navíc dopravce zbankrotoval.

„Dalším významným faktorem ovlivňujícím počet ruských cestujících jsou kromě extrémního poklesu kurzu rublu přísná pravidla pro vydávání víz. V neposlední řadě turistiku ovlivňuje také rusko-ukrajinská krize," dodala Šmejkalová.

Letiště loni v září oslovilo jiné ruské dopravce a jedná s nimi o znovuobnovení linky Moskva – Pardubice. Podle Šmejkalové mají o Pardubice zájem. Prognózy v letecké dopravě jsou podle ní pozitivní.

„Jak vyplývá z mezinárodních statistik, letecká přeprava globálně roste. Dopravci otevírají nová spojení a to převážně z menších regionálních letišť," uvedla Šmejkalová.

Začne se stavět?

Navíc roste poptávka po letech na dovolenou. Počet pasažérů se meziročně zvýšil o 13 procent. Letiště nadále bude nabízet odlet na dovolenou do bulharského Burgasu, na řecký ostrov Rhodos, tureckou riviéru do Antalye, do Černé Hory a Albánie.

Předloni mělo letiště stavět nový terminál, současný dokáže odbavit cestující jen z jednoho letadla, navíc nenabízí odpovídající služby. Při prvním tendru se ukázalo, že stavba by nestála 300 milionů korun, ale zhruba o 100 milionů korun víc. Stavební firmy nehodlaly slevit.

Proto projekt nechalo letiště předělat, aby terminál vyšel levněji, na očekávaných 300 milionů korun. Zda se opravdu začne stavět, musejí rozhodnout akcionáři firmy EBA, kterými jsou město a kraj. Kvůli stavbě se EBA musí zadlužit a zastavit pozemky i budoucí terminál. Opětovně se proto začaly ozývat hlasy některých politiků, že jde o značně riskantní projekt.

Autor: ČTK

6.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nemáme lékaře. Cizinci pomoci nemohou

Poslanci projednají novelu, která by měla zahraničním lékařům zjednodušit zkoušky.

Utírači slz v Tokiu rozpláčou zájemce

Tokio - V konferenčním sále kancelářské budovy v Tokiu sedí asi desítka lidí. Muž obsluhující videotechniku právě vsunul do přehrávače vybrané filmové skeče. Ze slabě ozvučených reproduktorů zazní kvílivá hudba a na obrazovce se začíná odvíjet srdceryvný příběh o hluchém muži a jeho dceři. Ta onemocněla děsivou nemocí a chvatně ji převezli do nemocnice. Hluchý muž nedokáže zřízencům vysvětlit, že je její otec, a film končí záběrem na zoufale plačícího muže, zatímco jeho dcera umírá sama.

Kdo platí uklízečky nejlépe? Ministerstvo práce

Praha – Nejvyšší kontrolní úřad vydal vynikající návod pro uklízečky, u jakých státních úřadů se mají ucházet o dobře placenou práci. V některých případech vyloženě o nadprůměrně placenou. Zájemkyně a zájemci z řad kosmetiček podlahových krytin by proto neměli váhat, protože zájem o takovou práci musí být po včerejším zveřejnění cen obrovský.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies