Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pardubickému letišti loni klesl počet cestujících o 63 procent

Pardubice - Pardubické letiště loni přepravilo 57.830 cestujících, meziroční pokles činil zhruba 63 procent. Dnes to řekla ředitelka společnosti East Bohemian Airport Helena Šmejkalová. Počet pasažérů klesl zhruba na hodnoty z roku 2010. Úbytek ruské klientely zaznamenalo letiště druhým rokem.

6.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Petr Huňáček/www.lkpd.info

Loni Rusové tvořili polovinu cestujících na pardubickém letišti. Proti předloňskému roku jich však ubyly více než tři čtvrtiny. Podle Šmejkalové za výrazným propadem stojí liberalizace českého trhu. Velký ruský dopravce, společnost Transaero Arlines, přesunul linku z Moskvy z Pardubic do Prahy. Loni na podzim navíc dopravce zbankrotoval.

„Dalším významným faktorem ovlivňujícím počet ruských cestujících jsou kromě extrémního poklesu kurzu rublu přísná pravidla pro vydávání víz. V neposlední řadě turistiku ovlivňuje také rusko-ukrajinská krize," dodala Šmejkalová.

Letiště loni v září oslovilo jiné ruské dopravce a jedná s nimi o znovuobnovení linky Moskva – Pardubice. Podle Šmejkalové mají o Pardubice zájem. Prognózy v letecké dopravě jsou podle ní pozitivní.

„Jak vyplývá z mezinárodních statistik, letecká přeprava globálně roste. Dopravci otevírají nová spojení a to převážně z menších regionálních letišť," uvedla Šmejkalová.

Začne se stavět?

Navíc roste poptávka po letech na dovolenou. Počet pasažérů se meziročně zvýšil o 13 procent. Letiště nadále bude nabízet odlet na dovolenou do bulharského Burgasu, na řecký ostrov Rhodos, tureckou riviéru do Antalye, do Černé Hory a Albánie.

Předloni mělo letiště stavět nový terminál, současný dokáže odbavit cestující jen z jednoho letadla, navíc nenabízí odpovídající služby. Při prvním tendru se ukázalo, že stavba by nestála 300 milionů korun, ale zhruba o 100 milionů korun víc. Stavební firmy nehodlaly slevit.

Proto projekt nechalo letiště předělat, aby terminál vyšel levněji, na očekávaných 300 milionů korun. Zda se opravdu začne stavět, musejí rozhodnout akcionáři firmy EBA, kterými jsou město a kraj. Kvůli stavbě se EBA musí zadlužit a zastavit pozemky i budoucí terminál. Opětovně se proto začaly ozývat hlasy některých politiků, že jde o značně riskantní projekt.

Autor: ČTK

6.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení