VYBERTE SI REGION

Pardubickému letišti ubyla v 1. čtvrtletí polovina pasažérů

Pardubice - Pardubické letiště odbavilo v první čtvrtině roku zhruba o polovinu méně pasažérů než za stejné období loňského roku. Vloni prošlo terminálem 40.826 lidí, letos 19.259 cestujících. Pokles zavinil úbytek ruských pasažérů. 

13.4.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

"Projevil se pokles vůči rublu a dolaru a k nám v podstatě přestali cestovat ruští cestující. V tomto období nemáme jiné charterové lety," řekl Málek.

Vedení letiště očekává, že ruská klientela v Pardubicích bude dál výrazně ubývat. Letecká společnost Transaero začala létat z Moskvy do Prahy, počet jejích letů tak klesl v krajském městě z deseti na tři týdně. Letiště proto bude hledat úsporná opatření, protože úbytek cestujících se negativně projeví na jeho hospodaření.

"Objem letů z Ruska by se mohl obracet k růstu v zimním letovém řádu 2015, to znamená od konce října. V letní sezoně nepředpokládáme, že by došlo k zásadní změně," řekl ředitel letiště Vít Málek.

Předloni letiště přepravilo více než 184.000 lidí, loni klesly počty všech cestujících přibližně na 150.000. Letošní vývoj se dá těžko odhadovat. Brzký návrat na rekordní počty cestujících se neočekává. Musel by se uklidnit vojenský konflikt na Ukrajině. Zároveň by Transaero muselo opět víc létat do Pardubic. Situaci by mohly zlepšit dovolenkové lety.

"Poptávka převyšuje nabídku. Zájem by byl ještě větší, pokud by cestovní kanceláře nabídly větší portfolio destinací. Oblíbené jsou všechny dovolené, do Burgasu, Antalye i na Rhodos," řekl Málek.

Nový terminál

Letiště několik let připravuje výstavbu nového terminálu. Technické zázemí již nákladně opravilo. Nový terminál by měl pojmout až 250.000 cestujících ročně. První výběrové řízení muselo letiště zrušit, firmy nabídly o 100 milionů vyšší cenu. V současnosti se projekt zlevňuje na únosnějších 300 milionů korun.

"Terminál se staví na 20 a více let. Celosvětově lze očekávat, že v horizontu 20 až 30 let bude několikanásobný nárůst letecké dopravy," řekl Málek.

Společnost East Bohemian Airport, která letiště spravuje, vlastní ze dvou třetin město Pardubice a z jedné třetiny Pardubický kraj. Zástupci samospráv nedávno uvedli, že jsou ochotni splácet úvěr, který si provozovatel musí vzít na výstavbu nového terminálu. Je možné, že s úbytkem cestujících nebude v budoucnu schopná platit ze svých příjmů splátky. Chtějí ale znát podrobný finanční plán.

Autor: ČTK

13.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies