VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pars nova dodá drahám řídicí vagony za miliardu

Praha - Šumperský závod se dohodl na další spolupráci s Českými drahami. Po dvou zakázkách na modernizaci motorových vlaků a přestavbu starých poštovních vagonů dodá na české železnice i řídicí vozy, které vzniknou přestavbou osobních vozů.

25.1.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Zuzana Škvrnová

Šumperský podnik Pars nova dodá Českým drahám 34 řídicích vagonů, které vzniknou přestavbou starých osobních vozů z 80. let. Kontrakt, uzavřený na léta 2010 až 2012, má hodnotu jedné miliardy korun. ČTK to sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Řídicí vagony umožňují rychlejší obraty klasických souprav s tažnou lokomotivou ve stanicích, kde končí koleje. Jde o klasický vagon pro cestující, který však má na konci stanoviště pro strojvedoucího, odkud se dá dálkově ovládat lokomotiva na druhé straně vlaku. Dráhy mají nyní 209 řídicích vozů.

„Již není potřeba posunovač, který by odpojil nebo připojil lokomotivu na konci a začátku soupravy. To vše snižuje náklady na samotný provoz osobního vlaku,“ uvedl Šťáhlavský. Dráhy nasadí nové řídicí vagony na elektrifikovaných tratích především v Ústeckém, Pardubickém, Královéhradeckém a Jihomoravském kra­ji.

„Více než 20 let staré vagóny kompletně přestavíme, zvýšíme jejich rychlost ze 120 na 140 kilometrů v hodině a samozřejmě dosadíme nové čelo se stanovištěm strojvedoucího a potřebnou technologií pro ovládání celého vlaku,“ uvedl generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák.

Pars nova spolupracuje s drahami dlouhodobě. Loni firma například získala dvě zakázky na modernizaci motorových vlaků a přestavbu starých poštovních vagonů za více než dvě miliardy korun.

ČD loni vyhlásily výběrové řízení, do kterého se Pars nova přihlásila jako jediný účastník. Podle hodnotící komise šumperská společnost nesplnila jeden kvalifikační předpoklad, takže byla následně vyřazena v tendru. Dráhy tendr zrušily a oslovily jediného jeho účastníka přímo.

Autor: ČTK

25.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
26 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Prezident Miloš Zeman.
18 16

Zemanova návštěva USA se odkládá. Kvůli krizi s KLDR, řekl Kmoníček

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Kejval podepsal přihlášku na OH do Pchjongčchangu. Úspěch popřál i Zeman

Povinná formalita je splněna. Přesně 289 dnů před zahájením zimních olympijských her v Pchjongčchangu podepsali prezident Miloš Zeman a předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval oficiální přihlášku českého týmu. Ta i podpis k průvodnímu dopisu, který obdrží šéf Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach, jsou podmínkou k účasti sportovců v Jižní Koreji.

Seznam významných dnů se zřejmě rozšíří. O dva týkající se světové války

Nově by měl být 18. červen Dnem hrdinů druhého odboje, kteří se postavili nacismu. Druhý má připomenout vyhlazení takzvaného terezínského rodinného tábora v Osvětimi-Březince v noci na 9. března 1944. Doplnění zákona o státních svátcích dnes schválila Sněmovna už v prvním kole projednávání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies