VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Patrové vagony pro příměstskou dopravu zmodernizuje Pars Nova

Praha - Patrové vagony pro pražské příměstské linky zmodernizuje pro České dráhy za 102 milionů korun společnost Pars Nova patřící do skupiny tuzemského výrobce kolejové techniky Škoda Transportation. V tiskové zprávě to dnes oznámily České dráhy. Celkem společnost revitalizuje dvanáct vagonů. Měly by získat nové sedačky, elektrické zásuvky nebo wi-fi připojení k internetu.

18.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Modernizované vozy mají na pražských příměstských linkách nahradit dosluhující pantografy, nazývané též lidově "žabotlamy." "S modernizovanými vozy počítáme v pracovní dny pro posilové vlaky na příměstských elektrifikovaných linkách v okolí Prahy. V provozu budou s řídicími vozy a lokomotivami. O víkendech tyto vozy použijeme pro zvládnutí silnější frekvence na Posázavském pacifiku," uvedl člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán.

Vozidla by měla získat zcela nový interiér, nově čalouněná sedadla a záchody s uzavřeným systémem. Vybaveny by podle ČD měly být LCD displeji pro informování cestujících a zásuvkami pro napájení drobné elektroniky. Změnou by měly projít i dveře, které budou nově ovládány elektronicky a budou za jízdy blokovány proti otevření.

Patrové vozy řady bmto , které v současnosti jezdí především na lince z Prahy do Čerčan, byly vyrobené v roce 1976 vagónkou v saském Zhořelci. Celkem těchto vozidel provozují České dráhy 32. Kromě pražské příměstské dopravy jezdí mimo jiné na Vysočině.

Nahradit by měly pětici pantografů, které České dráhy využívají na příměstských linkách z Prahy do Kralup a z Roztok do Libně. Jedna souprava slouží jako záložní. Na zbytku příměstských linek je už nahradily soupravy City Elefant.

České dráhy jsou v současnosti se Škodou Transportation ve sporu ohledně dodávky 20 třísystémových lokomotiv řady 380 za 2,5 miliardy korun. Vloni na podzim dopravce prohrál se Škodou arbitráž o nezaplacení celé kupní ceny. Rozhodčí soud tehdy dopravci nařídil doplatit 1,2 miliardy korun, což představuje doplatek ceny navýšený o inflaci. ČD už část peněz uhradily, obrátily se ale na soud, aby postup arbitrů prověřil. Podle vedení dopravce i ministra dopravy Dana Ťoka má totiž právní vady.

Autor: ČTK

18.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Premiér a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka (vlevo), místopředseda ČSSD Martin Starec.
7 10

ČSSD chce radikálně změnit daňový systém. Návrh sbližuje Babiše s Fialou

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

ČSSD chce radikálně změnit daňový systém. Návrh sbližuje Babiše s Fialou

Sociální demokraté razantně vykročili za levicovým voličem. Slova Bohuslava Sobotky o vyhaslosti bohumínského usnesení, jež ČSSD zapovídá spolupráci s komunisty, byla jen rétorickým cvičením proti tomu, s čím přicházejí nyní.

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies