Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pendolina mezi Ostravou a Prahou i nadále pojedou

Ostravsko – České dráhy musí nechat na prestižní trati mezi Ostravou a Prahou to nejlepší, co mají k dispozici. Zůstávají pendolina a u dalších vlaků budou nasazeny nejmodernější vagony.

12.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Jak už Deník informoval, v září vyjedou první vlaky RegioJet společnosti Student Agency. Ty budou nejdříve jezdit z Prahy přes Ostravu do Havířova, do konce roku se trasa některých prodlouží až do Žiliny.

Právě na soukromou konkurenci musejí reagovat i státní České dráhy. Jak ve čtvrtek Deníku potvrdil vedoucí tiskového oddělení Generálního ředitelství ČD Radek Joklík, nechtějí se cestujících z ostravského regionu vzdát bez boje. Přestože se dříve hovořilo o tom, že by se pendolina přesunula na trasu mezi Prahu a Brno a do Ostravy by jezdily jiné vlaky nejvyšší kategorie, situace se změnila, protože ČD zatím tolik moderních vlaků nemají.

Přípravy na konkurenční boj

„Pendolina budou na trase Praha - Ostrava jezdit i nadále. Pokud jde o další dálkové vlaky, postupně modernizujeme vozový park, a to formou nákupu nových nebo formou modernizace stávajících vozů. To je základní krok k tomu, abychom byli schopní v konkurenčním boji obstát. S tím samozřejmě souvisí i zvyšování kvality služeb. Modernizujeme jídelní vozy a bistrovozy, abychom mohli poskytovat lepší gastronomický servis, od září rozšíříme počet spojů EuroCity, kde se o komfort cestujících starají stevardky, a pochopitelně chystáme i různé akční nabídky. Rozhodně se našich cestujících nevzdáme bez "boje". Chceme je přesvědčit o tom, že dokážeme nabídnout minimálně stejně kvalitní služby jako každý jiný dopravce,“ informoval Joklík.

Modernizace vozového parku není zadarmo. ČD do ní investují miliardy. „Naše pozice je obtížná v tom, že se dlouhá desetiletí do modernizace vozového parku neinvestovalo a tento skluz dnes musíme rychle dohnat, abychom si udrželi naše zákazníky. Jen pro představu, jeden nový vůz pro vlak EuroCity přijde na 40 až 50 milionů korun! V případě ČD navíc nejde o koupi několika souprav, ale o stovky vozidel, protože operujeme na celém území státu a musíme poskytovat srovnatelný komfort všude, ne pouze v několika vybraných spojích. Denně vypravíme na 7000 vlaků. Letos bychom chtěli do nákupu a modernizace vozidel investovat až 8,5 miliardy korun,“ dodal Joklík.

Modernizace železnice

Zlepšení dopravy na trase mezi Ostravskem a Prahou nezajistí jen konkurence mezi dopravci, ale také pokračující modernizace železnice. To umožňuje zkracování jízdní doby. Maximální rychlostí 160 km/hod nejezdí v koridoru jen pendolina, ale také další vlaky, které jsou sestaveny z lokomotiv a vagonů umožňujících tuto rychlost. Nové kilometry modernizovaného koridoru přibývají mezi Bohumínem a Slovenskem.

„Některé ze spojů SuperCity Praha - Ostrava operované jednotkami pendolino budou ve dnech zvýšené přepravní poptávky vedeny přes Český Těšín až do slovenské Žiliny. Nasazením více vozidel s rychlostí 160 km/hod se předpokládá zkrácení cestovních časů na některých tratích, např. z Prahy do Břeclavi o cca 6 minut, z Prahy do Olomouce o cca 11 minut, z Prahy do Ostravy o cca 16 minut, z Prahy do Žiliny přes Ostravu dokonce až o 39 minut,“ uvedl už dříve mluvčí ČD Petr Štáhlavský k nového jízdnímu řádu,“ který začne platit od 11. prosince.

Jak se zdá, cestující si budou moci už brzy vybírat z mnohem pestřejší palety vlaků. Z Ostravy do Prahy budou expresy vyjíždět v hodinových intervalech. ČD a RegioJet budou jezdit každé dvě hodiny. Oba dopravci přitom musí vyžít jen z jízdného, protože dálková doprava na této trati už nebude dotována státem.

„Ministerstvo dopravy neobjednalo žádné dálkové spoje kategorie EuroCity, InterCity nebo Expres na trase Praha - Ostrava. České dráhy proto na této trase povedou na své komerční riziko v samostatných dvouhodinových intervalech jak spoje SuperCity operované jednotkami pendolino, tak ostatní rychlé spoje v kategorii EuroCity nebo Expres. Všechny tyto vlaky nabídnou modernizovaný vozidlový park,“ dodal Šťáhlavský.

Čtěte také: Žluté expresy spojí Ostravsko s Prahou v září

Autor: Libor Běčák

12.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sucho v posledních letech trápí především zemědělce.
4 7

Sucho ohrožuje polovinu Česka. Stát již utratil 22 miliard

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
DOTYK.CZ
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká zakladatel FlixBusu

Brašna by měla vážit 10 procent z hmotnosti dítěte, říká odborník

/ROZHOVOR, INFOGRAFIKA/ Nevhodný výběr školní brašny a její nesprávné nošení může mít vážné následky pro držení těla, varuje Vladan Toufar, prezident Unie fyzioterapeutů České republiky.

Dva trůny, dvě Češky. Vydrží?

Od včerejška jsou světovými jedničkami ve dvouhře a čtyřhře Karolína Plíšková a Lucie Šafářová.

AKTUALIZOVÁNO

Policie zastřelila hledaného teroristu z Barcelony. Měl na sobě atrapu výbušnin

Španělští policisté oznámili, že dopadli nebezpečného pachatele, který měl na těle sebevražedný pás. Policie potvrdila, že se jedná o hledaného 22letého Maročana Younese Abouyaaquouba. Ten minulý týden vjel dodávkou v Barceloně do davu, celkem připravil o život patnáct lidí.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení