VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pendolina mezi Ostravou a Prahou i nadále pojedou

Ostravsko – České dráhy musí nechat na prestižní trati mezi Ostravou a Prahou to nejlepší, co mají k dispozici. Zůstávají pendolina a u dalších vlaků budou nasazeny nejmodernější vagony.

12.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Jak už Deník informoval, v září vyjedou první vlaky RegioJet společnosti Student Agency. Ty budou nejdříve jezdit z Prahy přes Ostravu do Havířova, do konce roku se trasa některých prodlouží až do Žiliny.

Právě na soukromou konkurenci musejí reagovat i státní České dráhy. Jak ve čtvrtek Deníku potvrdil vedoucí tiskového oddělení Generálního ředitelství ČD Radek Joklík, nechtějí se cestujících z ostravského regionu vzdát bez boje. Přestože se dříve hovořilo o tom, že by se pendolina přesunula na trasu mezi Prahu a Brno a do Ostravy by jezdily jiné vlaky nejvyšší kategorie, situace se změnila, protože ČD zatím tolik moderních vlaků nemají.

Přípravy na konkurenční boj

„Pendolina budou na trase Praha - Ostrava jezdit i nadále. Pokud jde o další dálkové vlaky, postupně modernizujeme vozový park, a to formou nákupu nových nebo formou modernizace stávajících vozů. To je základní krok k tomu, abychom byli schopní v konkurenčním boji obstát. S tím samozřejmě souvisí i zvyšování kvality služeb. Modernizujeme jídelní vozy a bistrovozy, abychom mohli poskytovat lepší gastronomický servis, od září rozšíříme počet spojů EuroCity, kde se o komfort cestujících starají stevardky, a pochopitelně chystáme i různé akční nabídky. Rozhodně se našich cestujících nevzdáme bez "boje". Chceme je přesvědčit o tom, že dokážeme nabídnout minimálně stejně kvalitní služby jako každý jiný dopravce,“ informoval Joklík.

Modernizace vozového parku není zadarmo. ČD do ní investují miliardy. „Naše pozice je obtížná v tom, že se dlouhá desetiletí do modernizace vozového parku neinvestovalo a tento skluz dnes musíme rychle dohnat, abychom si udrželi naše zákazníky. Jen pro představu, jeden nový vůz pro vlak EuroCity přijde na 40 až 50 milionů korun! V případě ČD navíc nejde o koupi několika souprav, ale o stovky vozidel, protože operujeme na celém území státu a musíme poskytovat srovnatelný komfort všude, ne pouze v několika vybraných spojích. Denně vypravíme na 7000 vlaků. Letos bychom chtěli do nákupu a modernizace vozidel investovat až 8,5 miliardy korun,“ dodal Joklík.

Modernizace železnice

Zlepšení dopravy na trase mezi Ostravskem a Prahou nezajistí jen konkurence mezi dopravci, ale také pokračující modernizace železnice. To umožňuje zkracování jízdní doby. Maximální rychlostí 160 km/hod nejezdí v koridoru jen pendolina, ale také další vlaky, které jsou sestaveny z lokomotiv a vagonů umožňujících tuto rychlost. Nové kilometry modernizovaného koridoru přibývají mezi Bohumínem a Slovenskem.

„Některé ze spojů SuperCity Praha - Ostrava operované jednotkami pendolino budou ve dnech zvýšené přepravní poptávky vedeny přes Český Těšín až do slovenské Žiliny. Nasazením více vozidel s rychlostí 160 km/hod se předpokládá zkrácení cestovních časů na některých tratích, např. z Prahy do Břeclavi o cca 6 minut, z Prahy do Olomouce o cca 11 minut, z Prahy do Ostravy o cca 16 minut, z Prahy do Žiliny přes Ostravu dokonce až o 39 minut,“ uvedl už dříve mluvčí ČD Petr Štáhlavský k nového jízdnímu řádu,“ který začne platit od 11. prosince.

Jak se zdá, cestující si budou moci už brzy vybírat z mnohem pestřejší palety vlaků. Z Ostravy do Prahy budou expresy vyjíždět v hodinových intervalech. ČD a RegioJet budou jezdit každé dvě hodiny. Oba dopravci přitom musí vyžít jen z jízdného, protože dálková doprava na této trati už nebude dotována státem.

„Ministerstvo dopravy neobjednalo žádné dálkové spoje kategorie EuroCity, InterCity nebo Expres na trase Praha - Ostrava. České dráhy proto na této trase povedou na své komerční riziko v samostatných dvouhodinových intervalech jak spoje SuperCity operované jednotkami pendolino, tak ostatní rychlé spoje v kategorii EuroCity nebo Expres. Všechny tyto vlaky nabídnou modernizovaný vozidlový park,“ dodal Šťáhlavský.

Čtěte také: Žluté expresy spojí Ostravsko s Prahou v září

Autor: Libor Běčák

12.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Boje o Mosul
14

Iráčtí vojáci zneškodnili v Mosulu sebevražedné atentátníky

Pobřežní hlídky se vydaly žraloka hledat
1

Ke břehům Mallorky připlul žralok. Lidé se s křikem vrhali ke břehu.

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 170 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila čtyřpatrová turistická loď Almirante se 170 pasažéry. Úřady zatím potvrdily devět obětí, 28 lidí se stále pohřešuje.

Vláda posoudí změnu volebního zákona reagující na spor Drábové

Změnu volebního zákona, na jejímž základě by nově vysocí představitelé státních orgánů mohli být zároveň krajskými zastupiteli, dnes projedná vláda. Poslanecký návrh podporovaný ministrem vnitra Milanem Chovancem (ČSSD) vznikl na základě sporu jeho úřadu o mandát předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dany Drábové ve středočeském zastupitelstvu. Pře vznikla kvůli odlišnému znění volebního a služebního zákona, Drábová se funkce zastupitelky vzdala po slibu vrcholných politiků, že zákon změní.

Buďte rychlí na zemi i na vodě. K tomuto Lamborghini dostanete rychlostní člun

Tento výhodný balíček auta a člunu ladí jak rychlostí, tak stylem. U jednoho floridského prodejce se totiž objevilo Lamborghini, ke kterému dostanete i stejně šílený a rychlý člun. Nabídce však odpovídá i cenovka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies