VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pendolina mezi Ostravou a Prahou i nadále pojedou

Ostravsko – České dráhy musí nechat na prestižní trati mezi Ostravou a Prahou to nejlepší, co mají k dispozici. Zůstávají pendolina a u dalších vlaků budou nasazeny nejmodernější vagony.

12.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Jak už Deník informoval, v září vyjedou první vlaky RegioJet společnosti Student Agency. Ty budou nejdříve jezdit z Prahy přes Ostravu do Havířova, do konce roku se trasa některých prodlouží až do Žiliny.

Právě na soukromou konkurenci musejí reagovat i státní České dráhy. Jak ve čtvrtek Deníku potvrdil vedoucí tiskového oddělení Generálního ředitelství ČD Radek Joklík, nechtějí se cestujících z ostravského regionu vzdát bez boje. Přestože se dříve hovořilo o tom, že by se pendolina přesunula na trasu mezi Prahu a Brno a do Ostravy by jezdily jiné vlaky nejvyšší kategorie, situace se změnila, protože ČD zatím tolik moderních vlaků nemají.

Přípravy na konkurenční boj

„Pendolina budou na trase Praha - Ostrava jezdit i nadále. Pokud jde o další dálkové vlaky, postupně modernizujeme vozový park, a to formou nákupu nových nebo formou modernizace stávajících vozů. To je základní krok k tomu, abychom byli schopní v konkurenčním boji obstát. S tím samozřejmě souvisí i zvyšování kvality služeb. Modernizujeme jídelní vozy a bistrovozy, abychom mohli poskytovat lepší gastronomický servis, od září rozšíříme počet spojů EuroCity, kde se o komfort cestujících starají stevardky, a pochopitelně chystáme i různé akční nabídky. Rozhodně se našich cestujících nevzdáme bez "boje". Chceme je přesvědčit o tom, že dokážeme nabídnout minimálně stejně kvalitní služby jako každý jiný dopravce,“ informoval Joklík.

Modernizace vozového parku není zadarmo. ČD do ní investují miliardy. „Naše pozice je obtížná v tom, že se dlouhá desetiletí do modernizace vozového parku neinvestovalo a tento skluz dnes musíme rychle dohnat, abychom si udrželi naše zákazníky. Jen pro představu, jeden nový vůz pro vlak EuroCity přijde na 40 až 50 milionů korun! V případě ČD navíc nejde o koupi několika souprav, ale o stovky vozidel, protože operujeme na celém území státu a musíme poskytovat srovnatelný komfort všude, ne pouze v několika vybraných spojích. Denně vypravíme na 7000 vlaků. Letos bychom chtěli do nákupu a modernizace vozidel investovat až 8,5 miliardy korun,“ dodal Joklík.

Modernizace železnice

Zlepšení dopravy na trase mezi Ostravskem a Prahou nezajistí jen konkurence mezi dopravci, ale také pokračující modernizace železnice. To umožňuje zkracování jízdní doby. Maximální rychlostí 160 km/hod nejezdí v koridoru jen pendolina, ale také další vlaky, které jsou sestaveny z lokomotiv a vagonů umožňujících tuto rychlost. Nové kilometry modernizovaného koridoru přibývají mezi Bohumínem a Slovenskem.

„Některé ze spojů SuperCity Praha - Ostrava operované jednotkami pendolino budou ve dnech zvýšené přepravní poptávky vedeny přes Český Těšín až do slovenské Žiliny. Nasazením více vozidel s rychlostí 160 km/hod se předpokládá zkrácení cestovních časů na některých tratích, např. z Prahy do Břeclavi o cca 6 minut, z Prahy do Olomouce o cca 11 minut, z Prahy do Ostravy o cca 16 minut, z Prahy do Žiliny přes Ostravu dokonce až o 39 minut,“ uvedl už dříve mluvčí ČD Petr Štáhlavský k nového jízdnímu řádu,“ který začne platit od 11. prosince.

Jak se zdá, cestující si budou moci už brzy vybírat z mnohem pestřejší palety vlaků. Z Ostravy do Prahy budou expresy vyjíždět v hodinových intervalech. ČD a RegioJet budou jezdit každé dvě hodiny. Oba dopravci přitom musí vyžít jen z jízdného, protože dálková doprava na této trati už nebude dotována státem.

„Ministerstvo dopravy neobjednalo žádné dálkové spoje kategorie EuroCity, InterCity nebo Expres na trase Praha - Ostrava. České dráhy proto na této trase povedou na své komerční riziko v samostatných dvouhodinových intervalech jak spoje SuperCity operované jednotkami pendolino, tak ostatní rychlé spoje v kategorii EuroCity nebo Expres. Všechny tyto vlaky nabídnou modernizovaný vozidlový park,“ dodal Šťáhlavský.

Čtěte také: Žluté expresy spojí Ostravsko s Prahou v září

Autor: Libor Běčák

12.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek
3

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Bezpečnostní agentura se ohradila proti tvrzením ředitele Národní galerie

Bezpečnostní agentura ABAS IPS Management, která vypověděla smlouvu Národní galerii (NG) v Praze, se ohradila proti tvrzením jejího ředitele Jiřího Fajta, že při její ostraze galerijních budov byla poškozena vystavená díla a ostraha měla fyzické konflikty s návštěvníky. Agentura v pondělí sdělila, že uvedené výroky ji poškodily, chce se proto proti nim bránit právními kroky a od Fajta požaduje veřejnou omluvu.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies