Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Piloti ČSA chtějí za snížení platů akcie

Praha - Situace kolem Českých aerolinií (ČSA) začíná opět houstnout. Dopravní piloti, které vedení společnosti chce přinutit ke snížení platů, mají další podmínky.

14.10.2009
SDÍLEJ:

Letiště Praha Ruzyně. Ilustrační fotoFoto: Deník/Handrejch Jan

Jsou ochotni si snížit mzdy o třicet procent, což při průměrném platu dvě stě tisíc znamená propad o šedesát tisíc korun. Ale nebude to „zadarmo“.

Piloti chtějí výměnou za snížení platů zaměstnanecké akcie. A dopis s tímto požadavkem už odeslali na ministerstvo financí, které zastupuje vlastníka aerolinek – stát. Deníku to v úterý potvrdily nezávisle na sobě hned dva zdroje obeznámené se vyjednáváním kolem ČSA.

Muži z letadel chtějí zákaz privatizace

Akcie ovšem nejsou jedinou podmínkou: piloti kromě toho chtějí prosadit zákaz probíhající privatizace ČSA. A pokud ve čtvrtek piloti na svojí valné hromadě kývnou na třetinové snížení platů, žádají rovněž, aby novou smlouvu o snížení platů nepodepisoval stávající šéf ČSA Radomír Lašák. Fakticky tak žádají jeho odvolání.

„Jednání zatím probíhají a obsah dopisu nechceme komentovat,“ řekl Deníku šéf Českého sdružení dopravních pilotů Filip Gaspar.

V úterý se v Praze konalo zasedání nové dozorčí rady, jejíž předseda Václav Novák navrhuje snížení platů o 45 procent. S tím ale piloti nesouhlasí, a proto navrhli „měkčí“ snížení o třicet procent. Paradoxně jde o stejnou částku, kterou jim už dříve navrhl Lašák a piloti ji podrobili drtivé kritice.

Stát nehodlá podpořit společnost třemi miliardami

Stát nadále vylučuje, že by do ČSA nalil tři miliardy korun. Přesně takovou částku navrhoval předseda dozorčí rady Novák.

„Státní intervenci nejsme nakloněni,“ řekl Deníku mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob.

Autor: Jan Klička

14.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago má nového investora. Chce expandovat i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení