Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pivaři v Česku mění desítku za jedenáctku

Praha - Čeští pivaři se naučili novou číslovku – jedenáct. A tato „číslovka“ jim nebývale zachutnala. Alespoň podle tuzemských pivovarů, které ve velkém začaly útočit na konzumenty jedenácti stupňovým pivem.

27.5.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zuzana Plocková

Do výroby „jedenáctku“ v posledních dvou letech zavedly prakticky všechny velké i menší pivovary. A ve středu se k nim přidal další – se svojí jedenáctkou nazvanou „Pardál Echt“ vyrazil na trh Budějovický Budvar. Nový Pardál s přídomkem „Echt“ navazuje na stejnojmennou desítku, kterou v Budějovicích uvedli na trh před dvěma roky.

Stejně jako tehdy se i nyní na vývoji piva podíleli samotní pivaři, kteří společně s odborníky dolaďovali výslednou chuť. Pivovar si teď slibuje další zlepšení produkce. „Jedenáctky jsou na vzestupu, uvedl k novému produktu generální ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček.

Stejně jako on nyní mluví všichni tuzemští pivovarníci. Jedenáctistupňová piva se totiž v Česku stala doslova hitem v restauracích i obchodech. „Jedenáctku Gambrinus Excelent jsme uvedli na trh v listopadu loňského roku. Přízeň pivařů ale předčila naše očekávání a už v březnu se naše jedenáctka stala nejprodávanějším pivem ve své kategorii,“ potvrzuje například mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.

Za poslední tři roky se v České republice výstav jedenáctek zvýšil z 270 000 hektolitrů na téměř 400 000 hektolitrů za rok. Pivovarníci tvrdí, že i v době ekonomické krize si jedenáctky udržují nebývale dobrá čísla prodeje. Například v prvním čtvrtletí, kdy pravidelně spotřeba piva prudce klesá kvůli chladnému počasí, spadl prodej jedenáctek meziročně o pouhé 3,25 procenta. To je vzhledem k ročnímu období velmi dobré číslo.

Od dubna totiž prodej piva, včetně jedenáctek, opět roste. „Je to jednoznačný trend. Ten úspěch jedenáctek začal před čtyřmi roky, kdy pivovar Zlatopramen uvedl svoji jedenáctku. V podstatě i celý úspěch pivovaru Svijany, který měl desetinásobný nárůst produkce je založen na jedenáctce,“ řekl Deníku šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. „To pivo chutná jako dvanáctka, zároveň je ale levnější. I tenhle aspekt je potřeba v dnešní době mít na paměti,“ dodal Veselý. Podle něj bude trend jedenáctistupňových piv pokračovat i nadále i v letošním roce.

Kromě toho se pivaři nemusí obávat, že by se pivovary odhodlaly ke zvyšování cen, a to ani u oblíbených jedenáctek. Kvůli nízké inflaci podle analytiků pivovary ke zdražování letos nesáhnou.

Autor: Jan Klička

27.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení