VYBERTE SI REGION

Pivní mixy jsou stále oblíbenější. Vloni se prodalo 462 tisíc hektolitrů

Praha – V Česku se loni podle odhadu společnosti Pivovary Staropramen prodalo 462.000 hektolitrů pivních mixů, což bylo meziročně více než čtyřnásobné množství. Novinářům to dnes řekl její generální ředitel Zbyněk Kovář. Jím vedená dvojka tuzemského pivovarnictví v květnu 2011 odstartovala pivem Staropramen Cool Lemon nový trend na tuzemském trhu a je v této kategorii jeho lídrem. Nápoje vzniklé smícháním piva a ovocné složky následně začala vyrábět řada dalších pivovarů.

5.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pech Karel

Předloni se podle Kováře v Česku prodalo 109.000 hektolitrů nápoje, který bývá podle vzoru německy mluvících zemí také v Česku označován jako radler. Z produkce smíchovského pivovaru tehdy pocházelo 107.000 hl. Loni tuzemský prodej pivních mixů vzrostl o 325 procent na 462.000 hektolitrů, z produkce Pivovarů Staropramen pocházela polovina.

„V loňském roce se nám v kategorii beermixů podařilo udržet vedoucí pozici, v letošním roce ji máme v plánu dále udržet," poznamenala manažerka značky Staropramen Eva Prajsová. Loni pivovary Staropramen rozšířily svou nabídku také o grepovou variantu nápoje Cool Grep. V tomto týdnu podle Prajsové uvedou na trh pivní mix s příchutí hořkého pomeranče. V polovině dubna rozšíří nabídku o další, zatím nespecifikovanou příchuť.

Pivní limonády předstihly v prodeji nealkoholické pivo

Podíl pivních limonád na celkovém prodeji baleného piva se podle kvalifikovaného odhadu loni dostal na pět procent a předstihl z tohoto pohledu nealkoholické pivo. To se přitom prodává již roky. Na rozdíl od výčepního piva nebo ležáků se pivní mixy prodávají hlavně v plechovkách, ve skleněných vratných láhvích 30 procent, v plastových PET láhvích pětina, ze sudu stáčené je zhruba jen jedno procento prodeje.

Celkový prodej Pivovarů Staropramen se loni zvýšil o čtyři procenta na 3,14 milionu hektolitrů. Na růstu se podílel hlavně tuzemský trh, Pivovary Staropramen na něm zvýšily prodej o pět procent, informovala firma už dřív. Podíl firmy na tuzemském pivním trhu je zhruba 16 procent.

Pivovarníci se shodují v tom, že k inovacím přiměla pivovary ekonomická recese, která zostřila boj o zákazníky. „Nebýt inovací, se kterými jsme my i naše konkurence přišli, trh by možná i dále padal, protože tradiční pivní spotřebitel vypadá jinak než před deseti lety," poznamenal Kovář, podle nějž celý tuzemský pivní trh loni meziročně stagnoval.

Autor: ČTK

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Předseda ODS Fiala: Zemanův projev ukázal na jeho sbližování s Babišem

Praha - Projev prezidenta Miloše Zemana ve Sněmovně při projednávání státního rozpočtu ukázal na jeho sbližování s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Novinářům to dnes řekl předseda opoziční ODS Petr Fiala s tím, že to nepokládá za šťastné pro Česko. Zeman podle Fialy svými závěry popřel některé teze, které sám v projevu přednesl.

Nazí brněnští veslaři nafotili kalendář. Třásli jsme se jak ratlíci, smáli se

Brno /FOTOGALERIE/ – Namísto pravidelného tréninku zapózovali před objektivy fotoaparátů. Veslaři z brněnského ČVK se svlékli při tvorbě týmového kalendáře s cílem rozšířit povědomí o tradičním jihomoravském klubu a zvýšit zájem o veslování.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies