Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pivní mixy jsou stále oblíbenější. Vloni se prodalo 462 tisíc hektolitrů

Praha – V Česku se loni podle odhadu společnosti Pivovary Staropramen prodalo 462.000 hektolitrů pivních mixů, což bylo meziročně více než čtyřnásobné množství. Novinářům to dnes řekl její generální ředitel Zbyněk Kovář. Jím vedená dvojka tuzemského pivovarnictví v květnu 2011 odstartovala pivem Staropramen Cool Lemon nový trend na tuzemském trhu a je v této kategorii jeho lídrem. Nápoje vzniklé smícháním piva a ovocné složky následně začala vyrábět řada dalších pivovarů.

5.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pech Karel

Předloni se podle Kováře v Česku prodalo 109.000 hektolitrů nápoje, který bývá podle vzoru německy mluvících zemí také v Česku označován jako radler. Z produkce smíchovského pivovaru tehdy pocházelo 107.000 hl. Loni tuzemský prodej pivních mixů vzrostl o 325 procent na 462.000 hektolitrů, z produkce Pivovarů Staropramen pocházela polovina.

„V loňském roce se nám v kategorii beermixů podařilo udržet vedoucí pozici, v letošním roce ji máme v plánu dále udržet," poznamenala manažerka značky Staropramen Eva Prajsová. Loni pivovary Staropramen rozšířily svou nabídku také o grepovou variantu nápoje Cool Grep. V tomto týdnu podle Prajsové uvedou na trh pivní mix s příchutí hořkého pomeranče. V polovině dubna rozšíří nabídku o další, zatím nespecifikovanou příchuť.

Pivní limonády předstihly v prodeji nealkoholické pivo

Podíl pivních limonád na celkovém prodeji baleného piva se podle kvalifikovaného odhadu loni dostal na pět procent a předstihl z tohoto pohledu nealkoholické pivo. To se přitom prodává již roky. Na rozdíl od výčepního piva nebo ležáků se pivní mixy prodávají hlavně v plechovkách, ve skleněných vratných láhvích 30 procent, v plastových PET láhvích pětina, ze sudu stáčené je zhruba jen jedno procento prodeje.

Celkový prodej Pivovarů Staropramen se loni zvýšil o čtyři procenta na 3,14 milionu hektolitrů. Na růstu se podílel hlavně tuzemský trh, Pivovary Staropramen na něm zvýšily prodej o pět procent, informovala firma už dřív. Podíl firmy na tuzemském pivním trhu je zhruba 16 procent.

Pivovarníci se shodují v tom, že k inovacím přiměla pivovary ekonomická recese, která zostřila boj o zákazníky. „Nebýt inovací, se kterými jsme my i naše konkurence přišli, trh by možná i dále padal, protože tradiční pivní spotřebitel vypadá jinak než před deseti lety," poznamenal Kovář, podle nějž celý tuzemský pivní trh loni meziročně stagnoval.

Autor: ČTK

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Adriana Krnáčová.
1 14

Jak mají Češi v oblibě hejtmany? Většina lidí je nezná nebo je nezajímají

Kolona před slovinsko-chorvatskou hranicí
6 11

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

DOTYK.CZ

Slovenské létající auto vyhlíží své první kupce a chce na asijský trh

VIDEO / Už téměř třicet let se slovenská firma Aeromobil pokouší zhmotnit sen létajícího auta. Nyní je před cílem. V dubnu představila v Monaku nejnovější model tohoto hybridu a v červenci pro něj získala dalšího investora.

Schváleno. Lékaři začnou vydávat elektronické neschopenky

Místo papíru se za rok a půl začne z ordinací posílat hlášení přes internet. Firmy online uvidí, že zaměstnanec je nemocný.

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Zlínský hejtman a výrazná lidovecká tvář Jiří Čunek je překvapen. Nečekal, že STAN odmítne místa na kandidátkách KDU-ČSL. Podle všeho čekal, že Starostové sklopí uši, poděkují lidovcům za skvělou nabídku a společně se ve volbách porvou o těch několik poslaneckých koryt, která v říjnu možná získají.

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Statisíce řidičů si v letošním roce musí vyměnit řidičský průkaz. Jen v prvním pololetí si o jeho výměnu požádalo téměř čtvrt milionu lidí. Platnost průkazu přitom v tomto období podle ministerstva dopravy skončila plným 365 tisícům lidí. Do konce roku by si pro nový průkaz mělo přijít bezmála půl milionu řidičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení