VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Staropramen mění skleněné láhve, nabídne pivo s grepovou příchutí

Praha - Pivovary Staropramen uvádějí dnes na trh svou hlavní značku piva v nové skleněné láhvi. Postupně vymění také láhve u ostatních značek piv. Celkové náklady na výměnu přesáhnou 200 milionů korun.

13.3.2012 1
SDÍLEJ:

Pivovary Staropramen uvedly 13. března na trh pivo značky Staropramen v nové skleněné láhvi. Postupně vymění také láhve u ostatních značek piv. Celkové náklady na výměnu přesáhnou 200 milionů korun.Foto: ČTK/PR/Pivovary Staropramen

Firma chce novou láhví více zaujmout zákazníky, reaguje také na rostoucí podíl piva v láhvích a plechovkách na tuzemském trhu. Prodeje baleného piva již činí více než polovinu veškerého prodaného pěnivého moku a vytlačují sudové pivo.

Novou láhev, která je ve srovnání se stávající láhví více hranatá a zdobí ji velké „S“ coby symbol značky a letopočet 1869, kdy byl smíchovský pivovar založen, vyrobily tuzemské sklárny Owen Illinois a Vetropack. Do láhví, ve kterých se dosud prodávalo pivo Staropramen, začne společnost postupně plnit ostatní své značky. Ty směřují v současnosti na trh hlavně v ještě starším typu takzvané NRW láhve, který firma přestane používat. „Vyměnili jsme desítky milionů láhví,“ podotkl generální ředitel tuzemské pivovarské dvojky Zbyněk Kovář. Výměna by měla být z velké míry dokončena do dvou měsíců.

V posledních několika týdnech firma již začala pivo Staropramen stáčet do nového obalu, nyní startuje s jeho distribucí. „Za tři až čtyři týdny to začne být viditelné v regálech obchodů,“ uvedl Kovář s tím, že současně firma zahájí reklamní kampaň s cílem propagovat novou láhev. Více než 200milionová investice zahrnuje jak přímé investice do nových láhví, tak s výměnou spojenou úpravu stáčírny i marketingové výdaje.

Pivo s grepovou příchutí

Druhou novinkou pivovarů, je lehké pivo s grepovou příchutí Staropramen Cool Grep, které má navázat na citronový Cool Lemon. Ten firma uvedla na trh v loňském roce. Úspěch nového produktu inspiroval také další výrobce. Podobný nápoj dle dostupných informací uvedou na trh také další velké pivovarské skupiny. Podle Kováře se firma pro novinku inspirovala v sousedním Německu, kde se pivní mixy těší dlouholeté popularitě a kde je kombinace piva a grepfruitu druhou nejoblíbenější po populárním radleru z piva a citronové limonády.

„První stáčka bude ode dneška za 10 dní, zahájení distribuce okamžitě poté, takže na pultech obchodů bychom měli být na začátku dubna,“ řekl Kovář.

Podle odhadů Pivovarů Staropramen vzrostl loni podíl balených piv na českém trhu bezmála o dvě procenta na 53 procent, v restauračních zařízeních se pak vytočí 47 procent piva. Přitom ještě v roce 2009 byl poměr opačný a převládala piva točená. V rámci balených piv je pak patrný pokles podílu skleněných vratných láhví, který se však stále blíží 80 procentům. Naopak roste podíl piva v plechovkách a zejména v plastových lahvích. V rámci maloobchodu se v nich prodá jíž přes 11 procent pěnivého moku.

Prodej piva

Pivovary Staropramen loni prodaly meziročně o osm procent více piva než předloni, když prodaný objem pěnivého moku zvýšily na 3,03 milionu hektolitrů. Za zvýšenými prodeji stojí nové produkty uvedené na trh i marketingová kampaň v zahraničí. Ve výsledcích není zahrnuta licenční výroba piva, které firma vaří v zahraničí. Celý pivní trh v ČR podle Kovářova odhadu vzrostl o jedno až dvě procenta. Oficiální údaje o výrobě tuzemských pivovarů zveřejní pivovarský svaz příští týden.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Společnost patří do skupiny StarBev, sídlící v Praze, spolu s dalšími pivovary v Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Skupina má obchodní aktivity také na Slovensku a v Bosně a Hercegovině. Jejím vlastníkem je firma CVC Capital Partners. Pivovary v prosinci 2009 koupila od pivovarského gigantu AB InBev.

V Česku Pivovary Staropramen dnes vaří pivo v pivovaru Staropramen na pražském Smíchově a ostravském Ostravaru. Do portfolia společnosti patří kromě značky Staropramen také značky Braník, Ostravar nebo Velvet. V ČR firma licenčně vyrábí původně belgický ležák Stella Artois a dováží a distribuuje belgické pivní speciály Hoegaarden a Leffe.

Autor: ČTK

13.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

VIDEO: Tenistům budou na turnaji v Brazílii nosit míčky psi

K noze! Přines! Tyto povely opět uslyší tenisoví fanoušci na antukovém turnaji v Sao Paulo. Jak to? Hráčům totiž budou během rozehrání dělat společnost netradiční pomocníci. Míčky jim budou sbírat psi z útulku.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Sobotka chce jednat ve Sněmovně o snížení cen za mobilní data

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) svolal na pátek jednání zástupců všech parlamentních stran k novele zákona o elektronických komunikacích. Chce prověřit možnost zrychleného přijetí normy. Přijetí normy v prvním čtení by podle premiéra tlačilo na snížení ceny mobilních dat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies