Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Staropramen mění skleněné láhve, nabídne pivo s grepovou příchutí

Praha - Pivovary Staropramen uvádějí dnes na trh svou hlavní značku piva v nové skleněné láhvi. Postupně vymění také láhve u ostatních značek piv. Celkové náklady na výměnu přesáhnou 200 milionů korun.

13.3.2012 1
SDÍLEJ:

Pivovary Staropramen uvedly 13. března na trh pivo značky Staropramen v nové skleněné láhvi. Postupně vymění také láhve u ostatních značek piv. Celkové náklady na výměnu přesáhnou 200 milionů korun.Foto: ČTK/PR/Pivovary Staropramen

Firma chce novou láhví více zaujmout zákazníky, reaguje také na rostoucí podíl piva v láhvích a plechovkách na tuzemském trhu. Prodeje baleného piva již činí více než polovinu veškerého prodaného pěnivého moku a vytlačují sudové pivo.

Novou láhev, která je ve srovnání se stávající láhví více hranatá a zdobí ji velké „S“ coby symbol značky a letopočet 1869, kdy byl smíchovský pivovar založen, vyrobily tuzemské sklárny Owen Illinois a Vetropack. Do láhví, ve kterých se dosud prodávalo pivo Staropramen, začne společnost postupně plnit ostatní své značky. Ty směřují v současnosti na trh hlavně v ještě starším typu takzvané NRW láhve, který firma přestane používat. „Vyměnili jsme desítky milionů láhví,“ podotkl generální ředitel tuzemské pivovarské dvojky Zbyněk Kovář. Výměna by měla být z velké míry dokončena do dvou měsíců.

V posledních několika týdnech firma již začala pivo Staropramen stáčet do nového obalu, nyní startuje s jeho distribucí. „Za tři až čtyři týdny to začne být viditelné v regálech obchodů,“ uvedl Kovář s tím, že současně firma zahájí reklamní kampaň s cílem propagovat novou láhev. Více než 200milionová investice zahrnuje jak přímé investice do nových láhví, tak s výměnou spojenou úpravu stáčírny i marketingové výdaje.

Pivo s grepovou příchutí

Druhou novinkou pivovarů, je lehké pivo s grepovou příchutí Staropramen Cool Grep, které má navázat na citronový Cool Lemon. Ten firma uvedla na trh v loňském roce. Úspěch nového produktu inspiroval také další výrobce. Podobný nápoj dle dostupných informací uvedou na trh také další velké pivovarské skupiny. Podle Kováře se firma pro novinku inspirovala v sousedním Německu, kde se pivní mixy těší dlouholeté popularitě a kde je kombinace piva a grepfruitu druhou nejoblíbenější po populárním radleru z piva a citronové limonády.

„První stáčka bude ode dneška za 10 dní, zahájení distribuce okamžitě poté, takže na pultech obchodů bychom měli být na začátku dubna,“ řekl Kovář.

Podle odhadů Pivovarů Staropramen vzrostl loni podíl balených piv na českém trhu bezmála o dvě procenta na 53 procent, v restauračních zařízeních se pak vytočí 47 procent piva. Přitom ještě v roce 2009 byl poměr opačný a převládala piva točená. V rámci balených piv je pak patrný pokles podílu skleněných vratných láhví, který se však stále blíží 80 procentům. Naopak roste podíl piva v plechovkách a zejména v plastových lahvích. V rámci maloobchodu se v nich prodá jíž přes 11 procent pěnivého moku.

Prodej piva

Pivovary Staropramen loni prodaly meziročně o osm procent více piva než předloni, když prodaný objem pěnivého moku zvýšily na 3,03 milionu hektolitrů. Za zvýšenými prodeji stojí nové produkty uvedené na trh i marketingová kampaň v zahraničí. Ve výsledcích není zahrnuta licenční výroba piva, které firma vaří v zahraničí. Celý pivní trh v ČR podle Kovářova odhadu vzrostl o jedno až dvě procenta. Oficiální údaje o výrobě tuzemských pivovarů zveřejní pivovarský svaz příští týden.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Společnost patří do skupiny StarBev, sídlící v Praze, spolu s dalšími pivovary v Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Skupina má obchodní aktivity také na Slovensku a v Bosně a Hercegovině. Jejím vlastníkem je firma CVC Capital Partners. Pivovary v prosinci 2009 koupila od pivovarského gigantu AB InBev.

V Česku Pivovary Staropramen dnes vaří pivo v pivovaru Staropramen na pražském Smíchově a ostravském Ostravaru. Do portfolia společnosti patří kromě značky Staropramen také značky Braník, Ostravar nebo Velvet. V ČR firma licenčně vyrábí původně belgický ležák Stella Artois a dováží a distribuuje belgické pivní speciály Hoegaarden a Leffe.

Autor: ČTK

13.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení