Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Platí nové jízdní řády. Nové trasy, delší vozy, více bezbariérových spojů

Ostrava - V neděli začala druhá etapa optimalizace městské hromadné dopravy. Nové trasy, delší vozy nebo více bezbariérových spojů…

2.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Nejvíce změn se týká trolejbusových linek. Upravenou trasou pojedou od 1. září trolejbusy 101, 103, 105, 106 a 109. Linky číslo 102, 104 a 108 pojedou stejnou cestou jako dosud. Návrh této nové trolejbusové sítě vychází z dopravních průzkumů.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) také zapojí do provozu novou trolejbusovou trať (bude po ní jezdit linka číslo 105), která povede z Koblova kolem železniční zastávky Ostrava-Stodolní až na Novou Karolinu.

Do centra rychleji

Výhodou nového systému bude i využití takzvané metody linkových svazků, která znamená lepší dopravní obsluhu ve vytížených úsecích díky dvěma souběžným trolejbusovým linkám. První svazek tvoří linky 101 a 106, které společně zajistí spojení přestupního uzlu u sadu Boženy Němcové s centrem v pracovní dny v intervalech pět minut v době dopravní špičky a deset minut v dopoledních hodinách.

Díky druhému uzlu, který tvoří linky 108 a 109, se budou moci Ostravané, bydlící na sídlišti v Mariánských Horách, na Fifejdách a v Muglinově, dopravit do centra města v pracovní dny v desetiminutových intervalech. Jízdní řády návazných autobusových linek číslo 22, 23, 52 a 57 budou v souvislosti se změnami v trolejbusové dopravě také upraveny.

Víkendové a noční návaznosti

Ani o víkendu nebudou cestující muset na přípoj čekat dlouho. I když bude provoz přizpůsoben nižší poptávce, na zastávkách Konzervatoř, Husův sad a Revírní bratrská pokladna bude provoz doplněn o systém vzájemných přípojů.

V tramvajích linek 4 a 6 bude i po skončení prázdnin více místa k sezení budou na ně totiž i nadále celotýdenně nasazovány vozy s větší kapacitou.

Noční trolejbusový provoz se změní jen minimálně, a to v číselném označení linek. Cestovat v pozdních hodinách tak bude možné jako dosud třemi linkami v hodinových intervalech se vzájemnými přípoji na zastávce Most Miloše Sýkory, ale s vozy číslo 111, 112 a 113, přičemž poslední koncová číslice odpovídá číslu denní linky, jejíž úsek noční linka obsluhuje (tedy trolejbusy číslo 101, 102 a 103).

Na internetových stránkách www.kodis.cz nebo www.dpo.cz si zájemci mohou prohlédnout či stáhnout podrobný přehled všech změn včetně schématu denního i nočního vedení linek a tabulky intervalů na trolejbusových zastávkách. Dotazy ohledně nových jízdních řádů a spojení také zodpoví pracovníci Infocentra ODIS na telefonních číslech 596 941 108 nebo 773 605 066.

Lenka Lasáková

Autor: Redakce

2.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
11 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení