Je to o 2 % méně než v předcházejícím roce a téměř stejně jako v roce 2006

Pokles prodeje piv patřících do portfolia Plzeňského prazdroje se projevil na domácí scéně. 7,9 hektolitrů piva prodaných v tuzemsku se o 3 % méně než v roce 2007. Export naopak vzrostl o 4 %.

„Celý pivní trh v Česku zaznamenal v porovnání s rekordním rokem 2007 mírný pokles prodejů. V roce 2007 se na spotřebě velmi příznivě projevilo teplé počasí v jarních měsících, kdy padaly objemové rekordy. V roce 2008 byl prodejně vynikající naopak konec roku,“ vysvětluje obchodní ředitel Jaromír Žáček s tím, že příčinou 3 % meziročního poklesu prodejů jsou zejména nižší prodeje levných značek a některých výčepních piv.

„Meziroční snížení prodejů na domácím trhu zapříčinila zejména nižší poptávka po levných značkách. Naše zaměření na prémiový segment jsme deklarovali již vloni. I v těžkých podmínkách domácí konkurence a konsolidace trhu se nám dařilo a prodeje prémiového ležáku Pilsner Urquell jsme zvýšili o 1%. Roste také zájem o pivní speciály a novinky v našem portfoliu,“ uvedl generální ředitel Plzeňského prazdroje Mike Short

„Dlouhodobě nejúspěšnější značkou českého pivního trhu je samozřejmě Gambrinus, na Moravě si vyrovnanými prodeji drží titul nejprodávanějšího piva Radegast,“ tvrdí tiskový mluvčí Plzeňského prazdroje Jiří Mareček s tím, že exklusivní značka Pilsner Urquell zaznamenal rekordní prodeje v prosinci a celkové objemy za uplynulý rok narostly přibližně o 1 %.

V prémiovém segmentu posílil svoje postavení také Radegast Birell, který stále zůstává nejprodávanějším nealkoholickým pivem v České republice. Prodané objemy narostly o více než 15 %.

Podle Marečka roste také popularita pivních speciálů. O 17 % se zvýšily prodané objemy piv Master tmavý a polotmavý, tedy piva, které je k dostání pouze ve vybraných restauracích a hospodách.

„V uplynulém roce se také rozrostlo portfolio značek Plzeňského Prazdroje. Prodeje sladového nápoje Frisco strmě narostly o více než 47 %, příznivý vliv mělo znovuuvedení značky na trh a představení nové varianty Frisco Dry. Dobrý prodejní start měla i nová varianta piva Gambrinus 11° Excelent,“ uzavřel Mareček.

Plzeňský Prazdroj, který je členem globální skupiny SABMiller, vyváří pivo do 50 zemí celého světa.

Export nejvyšší za celých 166 let

Prodeje piv v zahraničí včetně licenčních výrob vzrostly v porovnání s rokem 2007 o 1 % na 2,79 miliónů hl.

Více než 4 % nárůst exportu podle Marečka znamená, že se v roce 2008 vypilo mimo území ČR celkem 881 tisíc

hektolitrů piva uvařeného ve třech pivovarech Plzeňského Prazdroje. Objem vývozu se tedy zaznamenal rekord celé 166 let trvající historie.

Nejvyšší podíl na vývozu má vlajková loď portfolia společnosti SABMiller, Pilsner Urquell, kterého se vyvezlo více než 680 tisíc hektolitrů. Ve vývozu se daří také pivu Gambrinus, objemy opět narostly o více než 15 %. Třetím tahounem nárůstu exportu byl Velkopopovický Kozel, vyvezené objemy popovického piva se zvedly o více než čtvrtinu.

Mezi více než 50 exportními trhy jsou klíčovými i nadále Německo, USA, Slovensko, Skandinávie, ale také Maďarsko