VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamací zájezdů letos opět klesly

Praha - Počty reklamací zájezdů po loňském nárůstu letos opět klesly. Podíl reklamovaných zájezdů se vrátil na úroveň 0,6 procenta. Loni tento podíl vzrostl z 0,5 na 0,8 procenta v souvislosti s novým občanským zákoníkem, který zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené. V tiskové zprávě to uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

6.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Podle cestovních kanceláří je 70 až 80 procent reklamací neoprávněných, v loňském roce pak byl podíl neoprávněných reklamací až 90 procent. "Zákazníci CK často užívají médii vytvořenou formulaci 'zkažená radost z dovolené'," uvedla výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková.

Dle nového občanského zákoníku má ale zákazník nárok na náhradu škody za "újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen", pouze pokud cestovní kancelář porušila svou smluvní povinnost, uvedla asociace.

Podle Petříčkové turisté, kteří zájezdy neoprávněně reklamují, například očekávají služby běžné v čtyř či pětihvězdičkovém hotelu u hotelů nižších kategorií, stěžují si na pomalé Wi-Fi zdarma, placení parkovného nebo velké fronty na dálnicích při cestě na dovolenou v pátečních večerních hodinách. Rovněž bývají předmětem reklamace i časy odletů, které prý ale nemůže cestovní kancelář nijak ovlivnit, protože jsou plně v kompetenci letecké společnosti.

"Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji či v autobusu, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečně uklizeného pokoje, neochotného delegáta, náhrad stravování - balíčků na cestu špatné kvality, aj.," dodala Petříčková.

Většina reklamací podaných v místě pobytu bývá ihned vyřešena delegátem CK a zákazníci pak bez problému stráví svou dovolenou. CK však prý zaznamenávají i situace, kdy klienti chválí delegátovi pobyt, na závěr mu poděkují za pěknou dovolenou, po návratu ale zašlou několikastránkovou reklamaci, vyfotí neuklizenou pláž nacházející se na opačném konci města a požadují náhradu škody za špinavou pláž před hotelem.

Kuriózní stížnosti

Cestovní kanceláře registrují i řadu kuriózních stížností. Například jeden klient si stěžoval, že ručníky na pokoji nebyly skládány do kreativních tvarů, nýbrž pouze vyměněny a uloženy běžným způsobem. "Pokojová služba byla celkem OK, nicméně od úrovně 4* výše bych očekával kreativní práci s ručníky," napsal klient.

Podle údajů portálu Vaše nároky.cz klienti cestovních kanceláří v loňské sezóně nejčastěji reklamovali dovolenou v Řecku, které v žebříčku počtu stížností předběhlo Tunisko, Turecko a Egypt. K nejčastějším výtkám patřilo ubytování v jiném hotelu, špína na pokoji a nekvalitní či zkažená strava.

Autor: ČTK

6.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
187

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, tisíce domácností bez proudu

Opilý řidič kamionu jel po dálnici se třemi promile. Nemohl pak ani stát

/VIDEO/ Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Technologičtí giganti světa rostou. Giganticky

Čtyři internetoví giganti Google, Microsoft, Amazon a Alphabet, který spadá pod Google, zveřejnili své výsledky za první čtvrtletí 2017. Daří se všem. Budoucnost mají cloudové služby.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies