VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamací zájezdů letos opět klesly

Praha - Počty reklamací zájezdů po loňském nárůstu letos opět klesly. Podíl reklamovaných zájezdů se vrátil na úroveň 0,6 procenta. Loni tento podíl vzrostl z 0,5 na 0,8 procenta v souvislosti s novým občanským zákoníkem, který zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené. V tiskové zprávě to uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

6.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Podle cestovních kanceláří je 70 až 80 procent reklamací neoprávněných, v loňském roce pak byl podíl neoprávněných reklamací až 90 procent. "Zákazníci CK často užívají médii vytvořenou formulaci 'zkažená radost z dovolené'," uvedla výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková.

Dle nového občanského zákoníku má ale zákazník nárok na náhradu škody za "újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen", pouze pokud cestovní kancelář porušila svou smluvní povinnost, uvedla asociace.

Podle Petříčkové turisté, kteří zájezdy neoprávněně reklamují, například očekávají služby běžné v čtyř či pětihvězdičkovém hotelu u hotelů nižších kategorií, stěžují si na pomalé Wi-Fi zdarma, placení parkovného nebo velké fronty na dálnicích při cestě na dovolenou v pátečních večerních hodinách. Rovněž bývají předmětem reklamace i časy odletů, které prý ale nemůže cestovní kancelář nijak ovlivnit, protože jsou plně v kompetenci letecké společnosti.

"Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji či v autobusu, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečně uklizeného pokoje, neochotného delegáta, náhrad stravování - balíčků na cestu špatné kvality, aj.," dodala Petříčková.

Většina reklamací podaných v místě pobytu bývá ihned vyřešena delegátem CK a zákazníci pak bez problému stráví svou dovolenou. CK však prý zaznamenávají i situace, kdy klienti chválí delegátovi pobyt, na závěr mu poděkují za pěknou dovolenou, po návratu ale zašlou několikastránkovou reklamaci, vyfotí neuklizenou pláž nacházející se na opačném konci města a požadují náhradu škody za špinavou pláž před hotelem.

Kuriózní stížnosti

Cestovní kanceláře registrují i řadu kuriózních stížností. Například jeden klient si stěžoval, že ručníky na pokoji nebyly skládány do kreativních tvarů, nýbrž pouze vyměněny a uloženy běžným způsobem. "Pokojová služba byla celkem OK, nicméně od úrovně 4* výše bych očekával kreativní práci s ručníky," napsal klient.

Podle údajů portálu Vaše nároky.cz klienti cestovních kanceláří v loňské sezóně nejčastěji reklamovali dovolenou v Řecku, které v žebříčku počtu stížností předběhlo Tunisko, Turecko a Egypt. K nejčastějším výtkám patřilo ubytování v jiném hotelu, špína na pokoji a nekvalitní či zkažená strava.

Autor: ČTK

6.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
3 15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Syfilis. Ilustrační foto.
2 10

Syfilis je opět na postupu, může za to lehkomyslnost

Krutá rozlučka bez odměny. Lvíčata na Euru nepostoupila ze skupiny

Žádná euforie, žádný postup. Čeští fotbalisté do 21 let skončili na mistrovství Evropy v základní skupině. Bylo to v sobotu večer trpké loučení: Lvíčata padla s Dánskem 2:4.

Kaplana na Slovensku vyhodili za názory o homosexuálech, dnes káže v Šumperku

Slovenskými médii rezonuje případ evangelického kaplana Jakuba Pavlúse. Poté, co se šestadvacetiletý duchovní z Turan u Martina zastal homosexuálních manželství, biskupové jeho pracovní poměr ukončili. Své nové působiště našel v Šumperku.

Tropické počasí vydrží i příští týden, teploty atakují 35 stupňů

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, ale aspoň z počátku bude dále velmi deštivo. 

AKTUALIZOVÁNO

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

/VIDEO/ Podezřelý, nebezpečně vypadající předmět ve zkušební kabince v obchodním centru ve Zlíně – Malenovicích vyhnal v sobotu krátce před polednem tři stovky zaměstnanců a zákazníků před budovu. Nakonec se ukázalo, že jde o fotopast, kterou si doma někdo vyrobil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies