VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamací zájezdů letos opět klesly

Praha - Počty reklamací zájezdů po loňském nárůstu letos opět klesly. Podíl reklamovaných zájezdů se vrátil na úroveň 0,6 procenta. Loni tento podíl vzrostl z 0,5 na 0,8 procenta v souvislosti s novým občanským zákoníkem, který zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené. V tiskové zprávě to uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

6.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Podle cestovních kanceláří je 70 až 80 procent reklamací neoprávněných, v loňském roce pak byl podíl neoprávněných reklamací až 90 procent. "Zákazníci CK často užívají médii vytvořenou formulaci 'zkažená radost z dovolené'," uvedla výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková.

Dle nového občanského zákoníku má ale zákazník nárok na náhradu škody za "újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen", pouze pokud cestovní kancelář porušila svou smluvní povinnost, uvedla asociace.

Podle Petříčkové turisté, kteří zájezdy neoprávněně reklamují, například očekávají služby běžné v čtyř či pětihvězdičkovém hotelu u hotelů nižších kategorií, stěžují si na pomalé Wi-Fi zdarma, placení parkovného nebo velké fronty na dálnicích při cestě na dovolenou v pátečních večerních hodinách. Rovněž bývají předmětem reklamace i časy odletů, které prý ale nemůže cestovní kancelář nijak ovlivnit, protože jsou plně v kompetenci letecké společnosti.

"Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji či v autobusu, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečně uklizeného pokoje, neochotného delegáta, náhrad stravování - balíčků na cestu špatné kvality, aj.," dodala Petříčková.

Většina reklamací podaných v místě pobytu bývá ihned vyřešena delegátem CK a zákazníci pak bez problému stráví svou dovolenou. CK však prý zaznamenávají i situace, kdy klienti chválí delegátovi pobyt, na závěr mu poděkují za pěknou dovolenou, po návratu ale zašlou několikastránkovou reklamaci, vyfotí neuklizenou pláž nacházející se na opačném konci města a požadují náhradu škody za špinavou pláž před hotelem.

Kuriózní stížnosti

Cestovní kanceláře registrují i řadu kuriózních stížností. Například jeden klient si stěžoval, že ručníky na pokoji nebyly skládány do kreativních tvarů, nýbrž pouze vyměněny a uloženy běžným způsobem. "Pokojová služba byla celkem OK, nicméně od úrovně 4* výše bych očekával kreativní práci s ručníky," napsal klient.

Podle údajů portálu Vaše nároky.cz klienti cestovních kanceláří v loňské sezóně nejčastěji reklamovali dovolenou v Řecku, které v žebříčku počtu stížností předběhlo Tunisko, Turecko a Egypt. K nejčastějším výtkám patřilo ubytování v jiném hotelu, špína na pokoji a nekvalitní či zkažená strava.

Autor: ČTK

6.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bydlení. Ilustrační foto.

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek
1 8

Odměna pro šéfa VZP? Správní rada mu přiklepla rekordní sumu 1,3 milionu

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Provozovatel kiosku skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná – Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstaloval na jeho počítač v Lánech, na Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) neobrátil. Mluvčí úřadu Radek Holý řekl, že daný počítač zřejmě nespadá pod zákon o kybernetické bezpečnosti. Povinnost obrátit se na úřad tak Hrad neměl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies