VYBERTE SI REGION

Počty reklamací zájezdů letos opět klesly

Praha - Počty reklamací zájezdů po loňském nárůstu letos opět klesly. Podíl reklamovaných zájezdů se vrátil na úroveň 0,6 procenta. Loni tento podíl vzrostl z 0,5 na 0,8 procenta v souvislosti s novým občanským zákoníkem, který zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené. V tiskové zprávě to uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

6.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Podle cestovních kanceláří je 70 až 80 procent reklamací neoprávněných, v loňském roce pak byl podíl neoprávněných reklamací až 90 procent. "Zákazníci CK často užívají médii vytvořenou formulaci 'zkažená radost z dovolené'," uvedla výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková.

Dle nového občanského zákoníku má ale zákazník nárok na náhradu škody za "újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen", pouze pokud cestovní kancelář porušila svou smluvní povinnost, uvedla asociace.

Podle Petříčkové turisté, kteří zájezdy neoprávněně reklamují, například očekávají služby běžné v čtyř či pětihvězdičkovém hotelu u hotelů nižších kategorií, stěžují si na pomalé Wi-Fi zdarma, placení parkovného nebo velké fronty na dálnicích při cestě na dovolenou v pátečních večerních hodinách. Rovněž bývají předmětem reklamace i časy odletů, které prý ale nemůže cestovní kancelář nijak ovlivnit, protože jsou plně v kompetenci letecké společnosti.

"Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji či v autobusu, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečně uklizeného pokoje, neochotného delegáta, náhrad stravování - balíčků na cestu špatné kvality, aj.," dodala Petříčková.

Většina reklamací podaných v místě pobytu bývá ihned vyřešena delegátem CK a zákazníci pak bez problému stráví svou dovolenou. CK však prý zaznamenávají i situace, kdy klienti chválí delegátovi pobyt, na závěr mu poděkují za pěknou dovolenou, po návratu ale zašlou několikastránkovou reklamaci, vyfotí neuklizenou pláž nacházející se na opačném konci města a požadují náhradu škody za špinavou pláž před hotelem.

Kuriózní stížnosti

Cestovní kanceláře registrují i řadu kuriózních stížností. Například jeden klient si stěžoval, že ručníky na pokoji nebyly skládány do kreativních tvarů, nýbrž pouze vyměněny a uloženy běžným způsobem. "Pokojová služba byla celkem OK, nicméně od úrovně 4* výše bych očekával kreativní práci s ručníky," napsal klient.

Podle údajů portálu Vaše nároky.cz klienti cestovních kanceláří v loňské sezóně nejčastěji reklamovali dovolenou v Řecku, které v žebříčku počtu stížností předběhlo Tunisko, Turecko a Egypt. K nejčastějším výtkám patřilo ubytování v jiném hotelu, špína na pokoji a nekvalitní či zkažená strava.

Autor: ČTK

6.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman během návštěvy Plzeňska
47 16

Zeman v Plzni: Proti šíleným zeleným aktivistům je nutné vytvořit koalici

Sedmidenní válka o Těšínsko,

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Odsouzený politik Petr Wolf se už čtyři roky ukrývá před spravedlností

Policisté věří, že hledaný politik dříve či později udělá chybu. Postupem času může být méně obezřetný, své by mohl udělat i pocit nepolapitelnosti.

Střechu haly v České Třebové nadzvedne jeřáb

Česká Třebová – Kolem nové sportovní haly Na Skalce, na které se před týdnem v sobotu během florbalového turnaje zřítila střecha, je stále napilno. Stavební firma tu odklízí cihly, suť a části plachty u obvodových zdí. Policisté v pondělí informovali, že zahájili přípravné práce, které předcházejí nadzdvihnutí zřícené střešní konstrukce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies