Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamních letáků obchodníků stagnují

Praha - Obchodní řetězce v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010.

23.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archív

Zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl. Ročně obchodní řetězce jen do distribuce letáků investující zhruba miliardu korun. Řekl to výkonný ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

Počty reklamních letků podle Hájka závisí na vývoji maloobchodního trhu a v posledních třech letech navzdory krizi a snížení spotřebitelské poptávky stagnují. "V době krize jsme přitom očekávali výraznější pokles. Trh maloobchodních řetězců se konsoliduje, ale velcí hráči na trhu mají i nadále potřebu oslovovat zákazníky svými cenovými nabídkami," komentoval statistiky Hájek.

Distribuční firmy loni za roznos reklamních letáků utržily zhruba 1,01 miliardy korun, tedy stejnou částku jako v roce 2010. V letech 2008 a 2009 cena distribuce činila 1,02 miliardy korun. "Cena distribuce jednoho letáku se pohybuje kolem 25 haléřů. Bývala vyšší, ale díky konkurenci mezi distributory klesla," podotkl Hájek.

Hájek odhadl, že celkové náklady na výrobu letáků a platby výrobců za umístění reklamního sdělení v těchto reklamních tiskovinách se ročně pohybují mezi osmi až deseti miliardami korun. Podstatnou část nákladů na reklamní letáky podle Hájka zaplatí dodavatel zboží, který v letácích obchodních řetězců propaguje své výrobky.

Počet reklamních letáků se dříve zvyšoval. V roce 2006 bylo v Česku rozesláno 3,5 miliardy reklamních letáků a o rok později jejich počet vzrostl na 3,7 miliardy. V roce 2008 domácnosti obdržely 3,8 miliardy reklamních letáků a v letech 2009 a 2010 bylo ročně distribuováno 3,9 miliardy letáků. Hájek míní, že letos by se počet reklamních letáků navzdory očekávaným potížím maloobchodu neměl výrazně snížit.

Hlavní zdroj informací o slevách a akčních nabídkách

Reklamní letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou hlavním zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách, jejichž četnost obchodníci v době hospodářské krize zvýšili. Obchodní řetězce v letácích prezentují zejména právě akční nabídky, přičemž letáky podle průzkumu společnosti Incoma GfK sleduje 70 procent českých domácností. Zhruba 30 procent domácností podle letáků nakupuje.

Obchodníci do letákových soubojů nejčastěji nasazují alkoholické nápoje, uzeniny, upravené maso, nealkoholické nápoje a čerstvé maso. Na letáky ve svých marketingových aktivitách sázejí zejména supermarkety, hypermarkety a diskontní prodejny. V oblasti nepotravinářského sortimentu patří mezi největší zadavatele hobbymarkety a prodejny se spotřební elektronikou či sportovními potřebami.

Objem distribuovaných adresných direct mailů, tedy reklamních zásilek určených přímo konkrétnímu zákazníkovi, se loni podle Hájka podařilo také udržet na úrovni předchozích let, a to i přes velkou konkurenci elektronických reklamních sdělení. V loňském roce distribuční firmy rozeslaly 165 milionů adresných direct mailů, což je srovnatelné s objemem distribuovaným v předchozím roce, ale například i v roce 2006.

Čtěte také: Obchodníci rozeslali téměř 4 miliardy letáků

Autor: ČTK

23.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

"Obyčejná" nehoda na obchvatu Holic mohla skončit zraněním záchranáře. Řidič si totiž místo volantu hleděl telefonu.
1

Záchranář uskakoval před autem. Řidič si fotil nehodu

Ilustrační foto.
10

E-recept už spolkl miliardu. Víc, než přiznává stát, tvrdí expert

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Zjistěte během několika málo vteřin, co nejdůležitějšího přinesl dnešní den.

Hrozí odvolání Trumpa? Prohra republikánů může znamenat prezidentův konec

V okolí Bílého domu se již delší dobu šeptá o tom, že pokud ve volbách do Sněmovny reprezentantů v příštím roce republikáni nezískají většinu, mohl by to být konec amerického prezidenta Donalda Trumpa. Mohlo by totiž snadno projít jeho odvolání, které Demokraté navrhují. Trump podle amerických médií místo podpory kampaně republikánů svou stranu rozvrací.  

Španělsko zatýká strůjce katalánského referenda. Do vazby jdou dva separatisté

Španělské úřady dnes zatkly dva z hlavních strůjců katalánského referenda. Jordi Sánchez, který stál v čele separatistické strany Katalánské národní shromáždění (ANC), a Jordi Cuixart vůdce organizace Omnium Cultural, byli dnes zatčeni. Důvodem jejich vazby má být pobuřování. Informoval o tom server BBC.

Irácké vojsko vtrhlo do Kirkúku, nezávislost Kurdistánu je ohrožena

Irácké vládní jednotky dnes vstoupily do města Kirkúk ovládaném Kurdy. Stalo se tak tři týdny poté, co území na severu Iráku vyhlásilo kontroverzní referendum o nezávislosti. Z města uprchly tisíce lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení