VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamních letáků obchodníků stagnují

Praha - Obchodní řetězce v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010.

23.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archív

Zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl. Ročně obchodní řetězce jen do distribuce letáků investující zhruba miliardu korun. Řekl to výkonný ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

Počty reklamních letků podle Hájka závisí na vývoji maloobchodního trhu a v posledních třech letech navzdory krizi a snížení spotřebitelské poptávky stagnují. "V době krize jsme přitom očekávali výraznější pokles. Trh maloobchodních řetězců se konsoliduje, ale velcí hráči na trhu mají i nadále potřebu oslovovat zákazníky svými cenovými nabídkami," komentoval statistiky Hájek.

Distribuční firmy loni za roznos reklamních letáků utržily zhruba 1,01 miliardy korun, tedy stejnou částku jako v roce 2010. V letech 2008 a 2009 cena distribuce činila 1,02 miliardy korun. "Cena distribuce jednoho letáku se pohybuje kolem 25 haléřů. Bývala vyšší, ale díky konkurenci mezi distributory klesla," podotkl Hájek.

Hájek odhadl, že celkové náklady na výrobu letáků a platby výrobců za umístění reklamního sdělení v těchto reklamních tiskovinách se ročně pohybují mezi osmi až deseti miliardami korun. Podstatnou část nákladů na reklamní letáky podle Hájka zaplatí dodavatel zboží, který v letácích obchodních řetězců propaguje své výrobky.

Počet reklamních letáků se dříve zvyšoval. V roce 2006 bylo v Česku rozesláno 3,5 miliardy reklamních letáků a o rok později jejich počet vzrostl na 3,7 miliardy. V roce 2008 domácnosti obdržely 3,8 miliardy reklamních letáků a v letech 2009 a 2010 bylo ročně distribuováno 3,9 miliardy letáků. Hájek míní, že letos by se počet reklamních letáků navzdory očekávaným potížím maloobchodu neměl výrazně snížit.

Hlavní zdroj informací o slevách a akčních nabídkách

Reklamní letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou hlavním zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách, jejichž četnost obchodníci v době hospodářské krize zvýšili. Obchodní řetězce v letácích prezentují zejména právě akční nabídky, přičemž letáky podle průzkumu společnosti Incoma GfK sleduje 70 procent českých domácností. Zhruba 30 procent domácností podle letáků nakupuje.

Obchodníci do letákových soubojů nejčastěji nasazují alkoholické nápoje, uzeniny, upravené maso, nealkoholické nápoje a čerstvé maso. Na letáky ve svých marketingových aktivitách sázejí zejména supermarkety, hypermarkety a diskontní prodejny. V oblasti nepotravinářského sortimentu patří mezi největší zadavatele hobbymarkety a prodejny se spotřební elektronikou či sportovními potřebami.

Objem distribuovaných adresných direct mailů, tedy reklamních zásilek určených přímo konkrétnímu zákazníkovi, se loni podle Hájka podařilo také udržet na úrovni předchozích let, a to i přes velkou konkurenci elektronických reklamních sdělení. V loňském roce distribuční firmy rozeslaly 165 milionů adresných direct mailů, což je srovnatelné s objemem distribuovaným v předchozím roce, ale například i v roce 2006.

Čtěte také: Obchodníci rozeslali téměř 4 miliardy letáků

Autor: ČTK

23.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
8 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies