VYBERTE SI REGION

Počty reklamních letáků obchodníků stagnují

Praha - Obchodní řetězce v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010.

23.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archív

Zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl. Ročně obchodní řetězce jen do distribuce letáků investující zhruba miliardu korun. Řekl to výkonný ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

Počty reklamních letků podle Hájka závisí na vývoji maloobchodního trhu a v posledních třech letech navzdory krizi a snížení spotřebitelské poptávky stagnují. "V době krize jsme přitom očekávali výraznější pokles. Trh maloobchodních řetězců se konsoliduje, ale velcí hráči na trhu mají i nadále potřebu oslovovat zákazníky svými cenovými nabídkami," komentoval statistiky Hájek.

Distribuční firmy loni za roznos reklamních letáků utržily zhruba 1,01 miliardy korun, tedy stejnou částku jako v roce 2010. V letech 2008 a 2009 cena distribuce činila 1,02 miliardy korun. "Cena distribuce jednoho letáku se pohybuje kolem 25 haléřů. Bývala vyšší, ale díky konkurenci mezi distributory klesla," podotkl Hájek.

Hájek odhadl, že celkové náklady na výrobu letáků a platby výrobců za umístění reklamního sdělení v těchto reklamních tiskovinách se ročně pohybují mezi osmi až deseti miliardami korun. Podstatnou část nákladů na reklamní letáky podle Hájka zaplatí dodavatel zboží, který v letácích obchodních řetězců propaguje své výrobky.

Počet reklamních letáků se dříve zvyšoval. V roce 2006 bylo v Česku rozesláno 3,5 miliardy reklamních letáků a o rok později jejich počet vzrostl na 3,7 miliardy. V roce 2008 domácnosti obdržely 3,8 miliardy reklamních letáků a v letech 2009 a 2010 bylo ročně distribuováno 3,9 miliardy letáků. Hájek míní, že letos by se počet reklamních letáků navzdory očekávaným potížím maloobchodu neměl výrazně snížit.

Hlavní zdroj informací o slevách a akčních nabídkách

Reklamní letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou hlavním zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách, jejichž četnost obchodníci v době hospodářské krize zvýšili. Obchodní řetězce v letácích prezentují zejména právě akční nabídky, přičemž letáky podle průzkumu společnosti Incoma GfK sleduje 70 procent českých domácností. Zhruba 30 procent domácností podle letáků nakupuje.

Obchodníci do letákových soubojů nejčastěji nasazují alkoholické nápoje, uzeniny, upravené maso, nealkoholické nápoje a čerstvé maso. Na letáky ve svých marketingových aktivitách sázejí zejména supermarkety, hypermarkety a diskontní prodejny. V oblasti nepotravinářského sortimentu patří mezi největší zadavatele hobbymarkety a prodejny se spotřební elektronikou či sportovními potřebami.

Objem distribuovaných adresných direct mailů, tedy reklamních zásilek určených přímo konkrétnímu zákazníkovi, se loni podle Hájka podařilo také udržet na úrovni předchozích let, a to i přes velkou konkurenci elektronických reklamních sdělení. V loňském roce distribuční firmy rozeslaly 165 milionů adresných direct mailů, což je srovnatelné s objemem distribuovaným v předchozím roce, ale například i v roce 2006.

Čtěte také: Obchodníci rozeslali téměř 4 miliardy letáků

Autor: ČTK

23.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Týden fungování EET: 18,1 milionu účtenek a 700 udání

Praha - Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET do dnešních 19:00, tedy za skoro týden fungování evidence tržeb, zhruba 18,1 milionu účtenek. Zároveň finanční správa už eviduje 706 oznámení o nevydání účtenky. Informovala o tom mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Systém podle ní běží plynule a bez problémů.

ANO chce Jermanovou ve vedení Sněmovny nahradit Vondráčkem

Praha - Poslanci ANO do vedení Sněmovny vybrali svého místopředsedu Radka Vondráčka. Měl by nahradit místopředsedkyni dolní komory Jaroslavu Jermanovou, která se rozhodla rezignovat kvůli zvolení středočeskou hejtmankou. O nominaci rozhodli poslanci ANO ve středu večer v tajném hlasování. Informovala o tom mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies