VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Počty reklamních letáků obchodníků stagnují

Praha - Obchodní řetězce v posledních třech letech kvůli hospodářské krizi drží na uzdě své investice do reklamních letáků, kterých loni do poštovních schránek domácností rozeslaly 3,9 miliardy kusů. Stejný počet letáků obchodníci vydali i v roce 2009 a 2010.

23.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Archív

Zatímco v předchozích třech letech počet letáků mírně rostl. Ročně obchodní řetězce jen do distribuce letáků investující zhruba miliardu korun. Řekl to výkonný ředitel Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáš Hájek.

Počty reklamních letků podle Hájka závisí na vývoji maloobchodního trhu a v posledních třech letech navzdory krizi a snížení spotřebitelské poptávky stagnují. "V době krize jsme přitom očekávali výraznější pokles. Trh maloobchodních řetězců se konsoliduje, ale velcí hráči na trhu mají i nadále potřebu oslovovat zákazníky svými cenovými nabídkami," komentoval statistiky Hájek.

Distribuční firmy loni za roznos reklamních letáků utržily zhruba 1,01 miliardy korun, tedy stejnou částku jako v roce 2010. V letech 2008 a 2009 cena distribuce činila 1,02 miliardy korun. "Cena distribuce jednoho letáku se pohybuje kolem 25 haléřů. Bývala vyšší, ale díky konkurenci mezi distributory klesla," podotkl Hájek.

Hájek odhadl, že celkové náklady na výrobu letáků a platby výrobců za umístění reklamního sdělení v těchto reklamních tiskovinách se ročně pohybují mezi osmi až deseti miliardami korun. Podstatnou část nákladů na reklamní letáky podle Hájka zaplatí dodavatel zboží, který v letácích obchodních řetězců propaguje své výrobky.

Počet reklamních letáků se dříve zvyšoval. V roce 2006 bylo v Česku rozesláno 3,5 miliardy reklamních letáků a o rok později jejich počet vzrostl na 3,7 miliardy. V roce 2008 domácnosti obdržely 3,8 miliardy reklamních letáků a v letech 2009 a 2010 bylo ročně distribuováno 3,9 miliardy letáků. Hájek míní, že letos by se počet reklamních letáků navzdory očekávaným potížím maloobchodu neměl výrazně snížit.

Hlavní zdroj informací o slevách a akčních nabídkách

Reklamní letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků a jsou hlavním zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách, jejichž četnost obchodníci v době hospodářské krize zvýšili. Obchodní řetězce v letácích prezentují zejména právě akční nabídky, přičemž letáky podle průzkumu společnosti Incoma GfK sleduje 70 procent českých domácností. Zhruba 30 procent domácností podle letáků nakupuje.

Obchodníci do letákových soubojů nejčastěji nasazují alkoholické nápoje, uzeniny, upravené maso, nealkoholické nápoje a čerstvé maso. Na letáky ve svých marketingových aktivitách sázejí zejména supermarkety, hypermarkety a diskontní prodejny. V oblasti nepotravinářského sortimentu patří mezi největší zadavatele hobbymarkety a prodejny se spotřební elektronikou či sportovními potřebami.

Objem distribuovaných adresných direct mailů, tedy reklamních zásilek určených přímo konkrétnímu zákazníkovi, se loni podle Hájka podařilo také udržet na úrovni předchozích let, a to i přes velkou konkurenci elektronických reklamních sdělení. V loňském roce distribuční firmy rozeslaly 165 milionů adresných direct mailů, což je srovnatelné s objemem distribuovaným v předchozím roce, ale například i v roce 2006.

Čtěte také: Obchodníci rozeslali téměř 4 miliardy letáků

Autor: ČTK

23.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
20 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

AKTUALIZOVÁNO

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

Scéna jako z akčního filmu. V pondělí krátce po poledni se po Boleslavské třídě od centra směrem k železničnímu nadjezdu řítí houkající policejní vůz. Spěchá k případu pobodaného muže, kde jde o život. Na místo však už nedojede. Na křižovatce s ulicí V Kolonii mu do cesty z vedlejší silnice vjede řidička se Škodou Fabia. Střetu nelze zabránit. Zatímco řidička s autem skončila na rohu nejbližšího domu, policisté vjedou vlevo vedle silnice do úzkého pruhu mezi dům a betonovou stěnu, jíž začíná samotný nadjezd.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies