„Podíl prodejů v akci neustále roste. Toto platí pro celý maloobchodní trh a ani Tesco není výjimkou. Lidé kvůli obavám z vývoje ekonomiky mění své nákupní chování, jsou opatrnější a snaží se šetřit. Větší pozornost věnují původu a složení výrobků a samozřejmě také ceně," řekl ČTK mluvčí Tesca Jan W. Dvořák. Podle něj bude zřejmě obdobný trend patrný i v průběhu letošního roku.

Některé produkty každodenní potřeby jsou v některém z řetězců ve slevě v podstatě neustále. „Pokud tedy zákazník chce cíleně nakupovat jen akční zboží, nemusí to pro něj s trochou plánování znamenat příliš velký logistický problém," řekl Martin Kadlčík ze serveru Kupi.cz, který vyhledává akční slevy v obchodech. Podle údajů portálu se ve slevě nejčastěji prodává Coca-Cola, aviváž Silan, jogurt Activia, Gambrinus desítka, Persil a čokoláda Milka.

Zákazníky nejvíce zajímají slevy na Coca-Colu, dětské pleny, vajíčka, mléko a Kofolu. „Není nic neobvyklého, že běžná cena se od akční ceny liší o více než o 50 procent. U některého zboží se tak hlídání slev zákazníkovi opravdu vyplatí," dodal Kadlčík.

Češi si na akční nabídky zvykli

„Je čím dál víc zákazníků, kteří kupují zboží jenom ve slevě. Zákazník ví, že jednou to bude v letáku některého z řetězců a počká si na to," uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka.

Češi si už podle mluvčí supermarketů Billa Gabriely Bechynské na akční nabídky zvykli a vyhledávají je. „Zároveň jsou výrazně orientovaní na cenu. Mezi obchodníky pak na vysoce saturovaném českém trhu vládne velká konkurence a snaha přizpůsobit se požadavkům zákazníků. Všechny tyto faktory jsou důvodem, proč je u nás podíl zboží v akci tak vysoký v porovnání s okolními zeměmi," dodala Bechynská.