VYBERTE SI REGION

Podíl zboží prodávaného v řetězcích ve slevě dál roste

Praha - Podíl rychloobrátkového zboží, které obchodní řetězce prodávají v akcích, letos dál pomalu roste. Vyplývá to z ankety mezi řetězci. Se slevou si zákazníci kupují podle odhadů Svazu obchodu a cestovního ruchu asi 45 procent zboží. Nejčastěji je ve slevě Coca-Cola.

20.3.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miloš Němec

„Podíl prodejů v akci neustále roste. Toto platí pro celý maloobchodní trh a ani Tesco není výjimkou. Lidé kvůli obavám z vývoje ekonomiky mění své nákupní chování, jsou opatrnější a snaží se šetřit. Větší pozornost věnují původu a složení výrobků a samozřejmě také ceně," řekl ČTK mluvčí Tesca Jan W. Dvořák. Podle něj bude zřejmě obdobný trend patrný i v průběhu letošního roku.

Některé produkty každodenní potřeby jsou v některém z řetězců ve slevě v podstatě neustále. „Pokud tedy zákazník chce cíleně nakupovat jen akční zboží, nemusí to pro něj s trochou plánování znamenat příliš velký logistický problém," řekl Martin Kadlčík ze serveru Kupi.cz, který vyhledává akční slevy v obchodech. Podle údajů portálu se ve slevě nejčastěji prodává Coca-Cola, aviváž Silan, jogurt Activia, Gambrinus desítka, Persil a čokoláda Milka.

Zákazníky nejvíce zajímají slevy na Coca-Colu, dětské pleny, vajíčka, mléko a Kofolu. „Není nic neobvyklého, že běžná cena se od akční ceny liší o více než o 50 procent. U některého zboží se tak hlídání slev zákazníkovi opravdu vyplatí," dodal Kadlčík.

Češi si na akční nabídky zvykli

„Je čím dál víc zákazníků, kteří kupují zboží jenom ve slevě. Zákazník ví, že jednou to bude v letáku některého z řetězců a počká si na to," uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka.

Češi si už podle mluvčí supermarketů Billa Gabriely Bechynské na akční nabídky zvykli a vyhledávají je. „Zároveň jsou výrazně orientovaní na cenu. Mezi obchodníky pak na vysoce saturovaném českém trhu vládne velká konkurence a snaha přizpůsobit se požadavkům zákazníků. Všechny tyto faktory jsou důvodem, proč je u nás podíl zboží v akci tak vysoký v porovnání s okolními zeměmi," dodala Bechynská.

Autor: ČTK

SOUTĚŽ

Češi upřednostňují slevy

Tipněte si správné odpovědi.

Soutěž byla ukončena.
20.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies