Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podíl zboží prodávaného v řetězcích ve slevě dál roste

Praha - Podíl rychloobrátkového zboží, které obchodní řetězce prodávají v akcích, letos dál pomalu roste. Vyplývá to z ankety mezi řetězci. Se slevou si zákazníci kupují podle odhadů Svazu obchodu a cestovního ruchu asi 45 procent zboží. Nejčastěji je ve slevě Coca-Cola.

20.3.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miloš Němec

„Podíl prodejů v akci neustále roste. Toto platí pro celý maloobchodní trh a ani Tesco není výjimkou. Lidé kvůli obavám z vývoje ekonomiky mění své nákupní chování, jsou opatrnější a snaží se šetřit. Větší pozornost věnují původu a složení výrobků a samozřejmě také ceně," řekl ČTK mluvčí Tesca Jan W. Dvořák. Podle něj bude zřejmě obdobný trend patrný i v průběhu letošního roku.

Některé produkty každodenní potřeby jsou v některém z řetězců ve slevě v podstatě neustále. „Pokud tedy zákazník chce cíleně nakupovat jen akční zboží, nemusí to pro něj s trochou plánování znamenat příliš velký logistický problém," řekl Martin Kadlčík ze serveru Kupi.cz, který vyhledává akční slevy v obchodech. Podle údajů portálu se ve slevě nejčastěji prodává Coca-Cola, aviváž Silan, jogurt Activia, Gambrinus desítka, Persil a čokoláda Milka.

Zákazníky nejvíce zajímají slevy na Coca-Colu, dětské pleny, vajíčka, mléko a Kofolu. „Není nic neobvyklého, že běžná cena se od akční ceny liší o více než o 50 procent. U některého zboží se tak hlídání slev zákazníkovi opravdu vyplatí," dodal Kadlčík.

Češi si na akční nabídky zvykli

„Je čím dál víc zákazníků, kteří kupují zboží jenom ve slevě. Zákazník ví, že jednou to bude v letáku některého z řetězců a počká si na to," uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka.

Češi si už podle mluvčí supermarketů Billa Gabriely Bechynské na akční nabídky zvykli a vyhledávají je. „Zároveň jsou výrazně orientovaní na cenu. Mezi obchodníky pak na vysoce saturovaném českém trhu vládne velká konkurence a snaha přizpůsobit se požadavkům zákazníků. Všechny tyto faktory jsou důvodem, proč je u nás podíl zboží v akci tak vysoký v porovnání s okolními zeměmi," dodala Bechynská.

Autor: ČTK

SOUTĚŽ

Češi upřednostňují slevy

Tipněte si správné odpovědi.

Soutěž byla ukončena.
20.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení