VYBERTE SI REGION

Podniky bojují proti krizi vlastními prodejnami

Praha - OP Prostějov otevírá u továrny obří outlet. Železárny zase podnikové železářství.

7.10.2009
SDÍLEJ:

OP ProstějovFoto: DENÍK/Radim Havlík

Čerstvý rohlík nebo chleba přímo z pekárny a pivo zakoupené v krámku u pivovaru. Podnikové prodejny jsou dnes u podobných provozů obvyklé. Jejich množství se ovšem rozšiřuje a už zdaleka v nich nezakoupíte pouze potraviny a nápoje.

V posledních dnech totiž oznámily otevření podobné podnikové prodejny v areálu továrny hned dvě firmy z oborů, u kterých by to nikdo příliš nečekal. Moravský výrobce oděvů OP Prostějov a Železárny Veselí patřící firmě Z-Group Steel Holding.

Jak na krizi

Obě přitom mají společnou jednu zásadní věc. Krize je obzvlášť těžce poznamenala. OP Prostějov loni vykázal ztrátu 1,1 miliardu korun a byl nucený propustit tisícovku zaměstnanců. K propouštění musela sáhnout i Z-Group. Navíc jí v prvním pololetí letošního roku klesl počet zakázek o 40 až 50 procent. Nové podnikové prodejny jim tak mohou v jejich údělu ulevit.

„Slibujeme si od otevření vlastní maloobchodní prodejny zvýšení povědomí o svých výrobcích, snížení skladovacích zásob v době krize a efektivnější využití pracovních sil,“ přiznává manažer závodu Železárny Veselí Lukáš Vlček.

Je samozřejmě nutné vzít v úvahu, že je firma zaměřená především na velkoobchod. A prodejna je určena především drobným zákazníkům, stavařům, řemeslníkům a profesím, které využívají hutní materiál. Materiál jim chce nabídnout výhodněji než ho dostanou v jiných obchodech. Takže v porovnání se zbytkem prodeje se samozřejmě nedají čekat výrazné výsledky.

Slevami k zisku

Na maloobchod je zaměřen i projekt OP Prostějov. Ten už sice podnikové prodejny má roztorušené po celé republice. Nyní ovšem otevřel v rámci svého výrobního závodu na ploše více než tisíce metrů čtverečních slevovou prodejnu Factory Outlet. Nabízet zde bude oděvní kolekce se značkou OP Prostějov a William & Delvin. To vše se slevou 40 až 70 procent. Sám výrobce ovšem přiznává, že prodejna bude výhodná i pro něj.

„Podnik má okamžitě k dispozici hotové peníze. Nemusí čekat na distributory, až mu zaplatí, a navíc odpadá riziko, že své pohledávky nezíská zpět,“ říká o výhodách podnikových prodejen marketingový expert a místopředseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků Karel Havlíček. „Obvykle bývá i vyšší marže,“ dodává Havlíček.

Tím však podle něj výhoda podnikových prodejen podle něj zdaleka nekončí. Zlepšují image podniku, který je vlastní. Navíc mu umožňují otestovat zájem o nové druhy zboží přímo na zákaznících. „Přímo vidí, jak na ně lidé reagují,“ říká Havlíček.

Autor: Pavel Cechl

7.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Starosta Příbrami: Krampuslauf? Žádná akce nevyvolala tolik diskuzí

Příbram - Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskuzí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si lidé o ní myslí cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav 800. výročí založení města. Jaké je ohlédnutí starosty Příbrami Jindřicha Vařeky po Krampuslaufu?

Michaláková využívala média na úkor dětí, uvedl soud v usnesení

Praha - Medializace případu a neschopnost postarat se o děti, které si navíc u pěstounů zvykly. Tyto argumenty zopakoval Krajský soud v Oslo v usnesení, v němž se odmítl zabývat odvoláním Evy Michalákové. Česká matka se bránila proti tomu, že ztrácí rodičovská práva na oba syny. Uvedl to zpravodajský web Českého rozhlasu, jehož redakce má sedmistránkového usnesení k dispozici.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies