VYBERTE SI REGION

Pojišťovny zhodnotily životní pojistky opět o téměř čtyři procenta

Praha - Pojišťovny loni zhodnotily vklady klientů v klasickém životním pojištění v průměru o téměř čtyři procenta. Bylo to podobné zhodnocení jako o rok dříve. Vyplývá to z ankety mezi tuzemskými pojišťovnami. Některé z nich o výnosech zatím nerozhodly.

19.5.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Převládajícím typem pojistných smluv je investiční životní pojištění, proto jsou výnosy těchto produktů svázány s vývojem světových kapitálových trhů, řekl analytik Swiss Life Jan Macek. "Dynamické investiční strategie, které spoléhají především na akcie vyspělých ekonomik, klientům loni připsaly v průměru šestiprocentní zhodnocení. Vyvážené strategie, jejichž portfolia jsou tvořeny mixem akcií a dluhopisů, přinesly výnos v průměru okolo čtyř procent," dodal.

"Klientům u běžně placeného životního pojištění připíšeme za loňský rok celkové zhodnocení 3,4 procenta. Běžně placené pojištění má u nás sjednáno více než 95 procent klientů," uvedl ředitel úseku pojištění osob v pojišťovně Kooperativa Filip Král. U smluv s jednorázovým pojistným Kooperativa připíše 2,7 procenta, mimořádné účty a vkladový fond v investičním životním pojištění zhodnotí peníze klientů o 2,6 procenta.

Česká podnikatelská pojišťovna klientům životního pojištění s běžně placeným pojistným připisuje za rok 2014 ke kapitálové hodnotě pojištění 3,5 procenta. K mimořádnému pojistnému u kapitálových produktů připíše klientům procento. "Klientům, kteří své peníze vložili do garantovaného fondu investičního životního pojištění, připisujeme za rok 2014 celkové zhodnocení pět procent. V porovnání s úroky dosahovanými například u bankovních vkladů je dosahované zhodnocení výrazně vyšší," dodal ředitel úseku životního pojištění Marek Woitsch.

Pojišťovna České spořitelny klientům s Flexi životním pojištěním s garantovaným fondem 1,9 procenta připsala zhodnocení 5,53 procenta. Loni to bylo podle mluvčí pojišťovny Jany Jiráskové 6,82 procenta.

Kapitálové životní pojištění

ČSOB Pojišťovna klientům s kapitálovým životním pojištěním připisovala v průměru čtyři procenta. Jinou kapitolou jsou investiční životní pojištění. U těchto druhů záleží na zvolené investiční strategii, která může být různá, a tudíž s různým výnosem. Garantovaných je 1,9 procenta, ale zhodnocení akciových fondů může dosáhnout i deseti procent, upozornil mluvčí pojišťovny Petr Milata.

U kapitálového životního pojištění je výnos spořicí části pojistného garantován v podobě tzv. technické úrokové míry. Ta je nyní omezena výnosem ČNB maximálně 1,9 procenta ročně. Nad rámec této míry může podle expertů pojišťovna připsat podíl na zisku z investičních aktivit.

Od poloviny července 2015 se snižuje na základě rozhodnutí ČNB maximální výše technické úrokové míry na 1,3 procenta. Těch klientů, kteří již mají pojistnou smlouvu sjednanou, se změna nedotkne a dohodnutá výše garance jim zůstane do konce pojištění.

Pojišťovny loni vybraly na pojistném životního pojištění 46,1 miliardy Kč, tedy o 0,7 procenta méně než v roce 2013.

Autor: ČTK

19.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies