VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pojišťovny zlepšily komunikaci a poskytují komplexnější informace

Praha - Porovnatelnost nabídky investičního životního pojištění se výrazně zlepšila. Pracovníci pojišťoven poskytují kvalitnější, úplnější a srozumitelnější informace. Za bankami však stále zaostávají. Vyplývá to údajů agentury Datank v rámci výzkumu Nejlepší pojišťovna 2015.

2.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Thinkstock.com

MetLife pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) zvládly návštěvu fiktivního klienta nejlépe. Právě na pobočkách těchto pojišťoven se klient v rámci testování setkal s nejlepším přístupem a obdržel zde nejkvalitnější informace ohledně produktů a služeb, které daná pojišťovna nabízí.

V ochotě a osobním přístupu nejlépe obstáli zaměstnanci poboček ČPP. Hned za nimi byli pracovníci pojišťoven Allianz, Generali a MetLife. Posledně jmenovaná pak všechny zastínila v kvalitě poskytnutých informací. Za ní se v kvalitě poskytnutých informací umístily NN Životní pojišťovna, Kooperativa a Maxima.

V první vlně byla po pracovnících pojišťoven požadována kalkulace investičního životního pojištění, ve druhé pak rizikového životního pojištění. Celkové skóre hodnocených pojišťoven se mírně zlepšilo. Z maximálního počtu 30 bodů letos pojišťovny v průměru získaly 20,5 bodu. V roce 2014 činil průmět 20,1 bodu.

Naprostá většina pojišťoven s nabídkou investičního životního pojištění dala klientovi při osobní návštěvě kalkulaci standardizovaného ukazatele SUN, který umožňuje lepší porovnání jednotlivých nabídek. Ukazatel SUN je zobrazován jako koláčový graf, který obsahuje tři hlavní složky, a to náklady pojistitele, rizikové pojistné a pojistné k investování.

Relevantní informace

„Průzkum potvrzuje výrazný posun v transparentnosti a množství uváděných informací o životním pojištění z posledních let. Tento trend považuji za správný, neboť umožňuje klientovi získat relevantní informace o pojištění," uvedl Marek Čáp, odpovědný za služby pro pojišťovnictví v KPMG ČR.

Častěji než v minulém roce se pracovník pojišťovny ujišťoval, zda jsou klientovi poskytnuté informace srozumitelné. Vstřícnější chování zaznamenali pracovníci Datanku již v úvodu schůzky. Zajímavým porovnáním může být obdobný průzkum mezi bankami. „Co se týče přístupu ke klientovi, jsou pojišťovny proti bankám o něco pozadu. Například s nabídkou vody nebo kávy jsme se setkali v průměru jen u dvou pojišťoven, u bank zhruba v sedmi případech," dodala Radka Krůtová z agentury Datank.

Autor: ČTK

2.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath.
11

Soud zamítl Rathovu žalobu kvůli nákladům spojených s vazbou

Ilustrační foto
9

Zdravotním sestrám zřejmě bude stačit nižší vzdělání než nyní

Maminky na brigádě? Dál hrozí, že přijdou o „rodičák"

Maminky, které chtějí od raného věku dítěte pracovat, dávat potomka do jeslí či mateřinek a nepřijít přitom o rodičovskou, mají smůlu. V novele zákona o státní sociální podpoře totiž zůstal stávající limit 46 hodin měsíčně, kdy může být dítě do dvou let v předškolním zařízení. Pokud rodič hodinovou dotaci překročí, ztratí nárok na rodičovskou.

Létající auta? Za tři roky, slibuje Uber

Na včerejší tiskové konferenci společnosti Uber byly představeny futuristické plány na zprovoznění létajících taxi. Šéf Uberu Jeff Holden nastínil, že půjde o malé letadlo vyvíjené spolu s dalšími inovačními společnostmi.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies