VYBERTE SI REGION

Pojišťovny zlepšily komunikaci a poskytují komplexnější informace

Praha - Porovnatelnost nabídky investičního životního pojištění se výrazně zlepšila. Pracovníci pojišťoven poskytují kvalitnější, úplnější a srozumitelnější informace. Za bankami však stále zaostávají. Vyplývá to údajů agentury Datank v rámci výzkumu Nejlepší pojišťovna 2015.

2.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Thinkstock.com

MetLife pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) zvládly návštěvu fiktivního klienta nejlépe. Právě na pobočkách těchto pojišťoven se klient v rámci testování setkal s nejlepším přístupem a obdržel zde nejkvalitnější informace ohledně produktů a služeb, které daná pojišťovna nabízí.

V ochotě a osobním přístupu nejlépe obstáli zaměstnanci poboček ČPP. Hned za nimi byli pracovníci pojišťoven Allianz, Generali a MetLife. Posledně jmenovaná pak všechny zastínila v kvalitě poskytnutých informací. Za ní se v kvalitě poskytnutých informací umístily NN Životní pojišťovna, Kooperativa a Maxima.

V první vlně byla po pracovnících pojišťoven požadována kalkulace investičního životního pojištění, ve druhé pak rizikového životního pojištění. Celkové skóre hodnocených pojišťoven se mírně zlepšilo. Z maximálního počtu 30 bodů letos pojišťovny v průměru získaly 20,5 bodu. V roce 2014 činil průmět 20,1 bodu.

Naprostá většina pojišťoven s nabídkou investičního životního pojištění dala klientovi při osobní návštěvě kalkulaci standardizovaného ukazatele SUN, který umožňuje lepší porovnání jednotlivých nabídek. Ukazatel SUN je zobrazován jako koláčový graf, který obsahuje tři hlavní složky, a to náklady pojistitele, rizikové pojistné a pojistné k investování.

Relevantní informace

„Průzkum potvrzuje výrazný posun v transparentnosti a množství uváděných informací o životním pojištění z posledních let. Tento trend považuji za správný, neboť umožňuje klientovi získat relevantní informace o pojištění," uvedl Marek Čáp, odpovědný za služby pro pojišťovnictví v KPMG ČR.

Častěji než v minulém roce se pracovník pojišťovny ujišťoval, zda jsou klientovi poskytnuté informace srozumitelné. Vstřícnější chování zaznamenali pracovníci Datanku již v úvodu schůzky. Zajímavým porovnáním může být obdobný průzkum mezi bankami. „Co se týče přístupu ke klientovi, jsou pojišťovny proti bankám o něco pozadu. Například s nabídkou vody nebo kávy jsme se setkali v průměru jen u dvou pojišťoven, u bank zhruba v sedmi případech," dodala Radka Krůtová z agentury Datank.

Autor: ČTK

2.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Sting zazpívá jako headliner Metronomu. Prvně na festivalové stagi

Praha /HEADLINER, FESTIVAL/- Pražský Metronome Festival odtajnil první zahraniční hvězdu. V termínu 23. a 24. června zazpívá na Výstavišti Sting a doprovodí ho jeho trio. Předprodej pro některé začíná již dnes.

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies