Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie: Během oprav musí D1 zůstat čtyřproudá

Praha - Zachování všech čtyř pruhů i za cenu jejich zúžení je prý jediná možnost, jak během výstavby udržet na dálnici provoz a zabránit tomu, aby řidiči sjížděli a vyhledávali objízdné trasy

14.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Během oprav nejstarší české dálnice D1 musí být zachován provoz ve čtyřech pruzích. Požaduje to dopravní policie, řekl po dnešním zasedání koordinačního výboru k rekonstrukci dálnice vládní zmocněnec pro výstavbu D1 a R35 Jiří Švorc. Stavební práce na prvních úsecích by měly být zahájeny v průběhu léta příštího roku.

Zachování všech čtyř pruhů i za cenu jejich zúžení je jediná možnost, jak během výstavby udržet na dálnici provoz a zabránit tomu, aby řidiči sjížděli a vyhledávali objízdné trasy, vysvětlil Švorc. Zachování počtu pruhů bude údajně z hlediska postupu složitější, časově náročnější a nejspíše si tento požadavek vyžádá navýšení investice. Omezení provozu na D1 do jednoho pruhu ale už dnes vyvolává několikakilometrové kolony, a proto je tento požadavek plně legitimní, dodal.

Během dnešní schůzky policie s investorem stavby, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), probírala časový harmonogram oprav a způsob vedení dopravy v dotčených místech. Další setkání se už neuskuteční na celorepublikové úrovni, ale budou na nich konkrétní opatření probírána s úřady, kterých se budou jednotlivé opravy přímo dotýkat.

Práce se nejspíš posunou

Podle Švorce je pravděpodobné, že k 1. březnu, kdy ministerstvo dopravy začátek stavebních prací plánovalo, se zahájení opravy nejspíš nestihne. Vzhledem ke lhůtám, které jsou potřebné na zadání stavby a výběrová řízení, by bylo nutné tato řízení vyhlásit okamžitě, uvedl Švorc. Práce se tak pravděpodobně posunou na letní měsíce a během jara se bude investor věnovat projednání dopravních opatření a všech možných dopadů, které stavba může mít.

O modernizaci dálnice ministerstvo dopravy rozhodlo letos v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl s rekonstrukcí dálnice začít na jaře příštího roku. Úřad na tuto stavbu plánoval přesunout část peněz z jiných projektů financovaných z Operačního programu doprava (OPD). Konkrétně šlo o výstavbu dálnice D8, kde kvůli průtahům v projektovém řízení hrozí, že stavba nebude zahájená v termínu a stát o evropské peníze přijde.

Autor: ČTK

14.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump, silueta
3 22

Transsexuály v armádě nechci, nařizuje Trump

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

VIDEO: Největší loď světa přistála u břehů Austrálie

Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Vlastní nahé tělo je noční můrou pro většinu žen, ukázal průzkum

/ANKETA/ Za své tělo se stydí celkem 68 procent žen, přičemž nadpoloviční většina pak trpí komplexy. Naopak muži jsou se sebou vcelku spokojeni. Pocit studu trápí pouze 37 procent z nich a komplexy trpí pak necelá čtvrtina. Otevřené rozhovory ohledně nahoty však většinou ani jednomu pohlaví problém nedělají.

Škoda začala vyrábět nový Karoq. První zákazníci se vozů dočkají v říjnu

V kvasinském závodě české automobilky Škoda dnes z výrobní linky sjel první produkční exemplář nového modelu Karoq. Zákazníkům budou první kusy kompaktního SUV dodány v říjnu.

AKTUALIZOVÁNO

Varšava dostala měsíc na úpravu justiční reformy. Jinak hrozí sankce

Polská vláda má měsíc na to, aby sladila svou justiční reformu s právem EU. Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans dnes uvedl, že jinak zemi hrozí zahájení procedury, jež může vést k odejmutí hlasovacích práv Varšavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení