VYBERTE SI REGION

Polovina Čechů po aféře s koninou čte informace o složení výrobků

Praha - Téměř polovina Čechů kvůli aféře s koňským masem začala podrobněji sledovat informace o složení výrobků, značku kupovaných uzenin ale nezměnila. Omezit spotřebu uzenin se rozhodlo jen pět procent lidí a tři procenta zákazníků změnila značku masných výrobků.

16.4.2013 AKTUALIZOVÁNO 16.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplynulo to v úterý ze zveřejněného průzkumu agentury ppm factum, podle kterého kauzu s koňským masem sleduje 72 procent dospělých Čechů, kteří kupují uzeniny.

Skandál se zaměňováním levnějšího koňského masa za hovězí v některých masných výrobcích vypukl v polovině ledna ve Velké Británii a Irsku. Později se podobné případy objevily dalších zemích Evropy včetně Česka. Koňské maso samo o sobě ale není nijak závadné, jeho nepřiznané nahrazování za jiné je však klamáním spotřebitele.

Podle průzkumu ppm factum ale ani na základě těchto informací 44 procent českých zákazníků nezměnilo své nákupní chování, kupují uzeniny stále stejných značek a nevěnují zvýšenou pozornost složení výrobku. Téměř tři čtvrtiny lidí, kteří jedí uzeniny, ale nevěří kvalitě masa používaného na jejich výrobu.

Etikety čte pečlivě 28 procent lidí

Sedmdesát procent lidí, kteří se o aféru s koňským masem zajímají, si ji nespojuje se žádným z výrobců uzenin. Ostatní si ji spojují hlavně se značkami velkých obchodních řetězců. Sedmasedmdesáti procentům zákazníků ani nevadí, že uzeniny obsahují koňské maso, ale vadí jim, že to není uvedeno na etiketě výrobku.

Jen čtvrtina populace považuje konzumaci koňského masa za neetickou. Tento názor přitom převládá mezi ženami a mladými do 24 let. Naopak lidé starší 45 let si myslí, že koňské maso má vysokou výživovou hodnotu a málo tuku.

Etikety výrobků podle průzkumu pečlivě čte 28 procent lidí, 53 procent je jen zběžně přelétne pohledem. Uvedeným informacím zcela věří ale jen 18 procent zákazníků.

Agentura provedla průzkum mezi 29. březnem a 3. dubnem a zúčastnilo se na 500 lidí.

Aféra s koninou? Lidé chtějí bio

Řada Evropanů se však kvůli skandálu s koňským masem začala shánět po ekologických produktech. To určitě potěší 
i české biofarmáře.

Ze zprávy Ústavu zemědělské ekonomiky 
a informací vyplývá, že také Češi si po dvou letech poklesu nacházejí opět k biopotravinám cestu. V roce 2011 jich sedláci v ČR prodali za téměř 87 milionů korun přímo ze dvora. Celkový podíl biopotravin na spotřebě však 
v Česku představuje asi jen 0,7 procenta.

Autor: ČTK, Vilém Janouš

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
12

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Hasiči bojují s požárem výrobní haly na plasty nedaleko Mostu

Most - S požárem výrobní haly na plasty v průmyslové zóně Joseph nedaleko Havraně bojují od rána hasiči na Mostecku. Oheň vypukl v jedné z hal, kde se vyrábějí plastové díly pro automobily, evakuovat se musely desítky lidí, řekla krajská policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies