VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Polovina Čechů po aféře s koninou čte informace o složení výrobků

Praha - Téměř polovina Čechů kvůli aféře s koňským masem začala podrobněji sledovat informace o složení výrobků, značku kupovaných uzenin ale nezměnila. Omezit spotřebu uzenin se rozhodlo jen pět procent lidí a tři procenta zákazníků změnila značku masných výrobků.

16.4.2013 AKTUALIZOVÁNO 16.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplynulo to v úterý ze zveřejněného průzkumu agentury ppm factum, podle kterého kauzu s koňským masem sleduje 72 procent dospělých Čechů, kteří kupují uzeniny.

Skandál se zaměňováním levnějšího koňského masa za hovězí v některých masných výrobcích vypukl v polovině ledna ve Velké Británii a Irsku. Později se podobné případy objevily dalších zemích Evropy včetně Česka. Koňské maso samo o sobě ale není nijak závadné, jeho nepřiznané nahrazování za jiné je však klamáním spotřebitele.

Podle průzkumu ppm factum ale ani na základě těchto informací 44 procent českých zákazníků nezměnilo své nákupní chování, kupují uzeniny stále stejných značek a nevěnují zvýšenou pozornost složení výrobku. Téměř tři čtvrtiny lidí, kteří jedí uzeniny, ale nevěří kvalitě masa používaného na jejich výrobu.

Etikety čte pečlivě 28 procent lidí

Sedmdesát procent lidí, kteří se o aféru s koňským masem zajímají, si ji nespojuje se žádným z výrobců uzenin. Ostatní si ji spojují hlavně se značkami velkých obchodních řetězců. Sedmasedmdesáti procentům zákazníků ani nevadí, že uzeniny obsahují koňské maso, ale vadí jim, že to není uvedeno na etiketě výrobku.

Jen čtvrtina populace považuje konzumaci koňského masa za neetickou. Tento názor přitom převládá mezi ženami a mladými do 24 let. Naopak lidé starší 45 let si myslí, že koňské maso má vysokou výživovou hodnotu a málo tuku.

Etikety výrobků podle průzkumu pečlivě čte 28 procent lidí, 53 procent je jen zběžně přelétne pohledem. Uvedeným informacím zcela věří ale jen 18 procent zákazníků.

Agentura provedla průzkum mezi 29. březnem a 3. dubnem a zúčastnilo se na 500 lidí.

Aféra s koninou? Lidé chtějí bio

Řada Evropanů se však kvůli skandálu s koňským masem začala shánět po ekologických produktech. To určitě potěší 
i české biofarmáře.

Ze zprávy Ústavu zemědělské ekonomiky 
a informací vyplývá, že také Češi si po dvou letech poklesu nacházejí opět k biopotravinám cestu. V roce 2011 jich sedláci v ČR prodali za téměř 87 milionů korun přímo ze dvora. Celkový podíl biopotravin na spotřebě však 
v Česku představuje asi jen 0,7 procenta.

Autor: ČTK, Vilém Janouš

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
3 18

Babiš zavedl EET a teď chce z ní úlevy: ANO představilo program

Mladiství vrazi, kteří ukopali bezdomovce.
2

Ukopali bezdomovce. Nebýt mladiství, mohli vrazi dostat doživotí

Německo nechce, aby měl Erdogan během návštěvy proslov. Obává se násilí

/VIDEO/ Vyhrocené vztahy mezi Německem a Tureckem neutichají. Německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel během své návštěvy Ruska prohlásil, že veřejné vystoupení tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana v Německu mimo blížící se summit skupiny G20 v Hamburku by bylo nevhodné.

Pro pomoc na Slovensko. K volebnímu úspěchu ČSSD má pomoci Ficův manažer

Pozvednout přízeň voličů před říjnovými sněmovními volbami pomůže vládní ČSSD expert na politický marketing Robert Žanony (1977), který se mimo jiné podílel na vítězstvích premiéra Roberta Fica (Směr-SD) na Slovensku. Volební lídr sociálních demokratů Lubomír Zaorálek si od něj slibuje rychlou změnu dynamiky kampaně. 

AKTUALIZOVÁNO

Bývalý šéf Škody Auto Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

Bývalý šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek dnes oficiálně ohlásil kandidaturu na prezidenta. Bude kandidátem nedávno obnovené Občanské demokratické aliance, která mu pomůže sehnat 50.000 podpisů pro nominační petici a bude Kulhánkovu kandidaturu podporovat také finančně.

Nakupujte v Řecku. Ceny nemovitostí rekordně klesly

Peloponésem otřásají stávky, „popeláři" nevyvážejí odpadky, jednotlivé profese se střídají ve stávkách nebo stávkové pohotovosti. Jedna z velkých evropských realitních kanceláří si udělala průzkum trhu a seřadila ceny za metr čtvereční. Řecko jí vyšlo z 18 zkoumaných lokalit jako nejlevnější.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies