Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Polovina Čechů po aféře s koninou čte informace o složení výrobků

Praha - Téměř polovina Čechů kvůli aféře s koňským masem začala podrobněji sledovat informace o složení výrobků, značku kupovaných uzenin ale nezměnila. Omezit spotřebu uzenin se rozhodlo jen pět procent lidí a tři procenta zákazníků změnila značku masných výrobků.

16.4.2013 AKTUALIZOVÁNO 16.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplynulo to v úterý ze zveřejněného průzkumu agentury ppm factum, podle kterého kauzu s koňským masem sleduje 72 procent dospělých Čechů, kteří kupují uzeniny.

Skandál se zaměňováním levnějšího koňského masa za hovězí v některých masných výrobcích vypukl v polovině ledna ve Velké Británii a Irsku. Později se podobné případy objevily dalších zemích Evropy včetně Česka. Koňské maso samo o sobě ale není nijak závadné, jeho nepřiznané nahrazování za jiné je však klamáním spotřebitele.

Podle průzkumu ppm factum ale ani na základě těchto informací 44 procent českých zákazníků nezměnilo své nákupní chování, kupují uzeniny stále stejných značek a nevěnují zvýšenou pozornost složení výrobku. Téměř tři čtvrtiny lidí, kteří jedí uzeniny, ale nevěří kvalitě masa používaného na jejich výrobu.

Etikety čte pečlivě 28 procent lidí

Sedmdesát procent lidí, kteří se o aféru s koňským masem zajímají, si ji nespojuje se žádným z výrobců uzenin. Ostatní si ji spojují hlavně se značkami velkých obchodních řetězců. Sedmasedmdesáti procentům zákazníků ani nevadí, že uzeniny obsahují koňské maso, ale vadí jim, že to není uvedeno na etiketě výrobku.

Jen čtvrtina populace považuje konzumaci koňského masa za neetickou. Tento názor přitom převládá mezi ženami a mladými do 24 let. Naopak lidé starší 45 let si myslí, že koňské maso má vysokou výživovou hodnotu a málo tuku.

Etikety výrobků podle průzkumu pečlivě čte 28 procent lidí, 53 procent je jen zběžně přelétne pohledem. Uvedeným informacím zcela věří ale jen 18 procent zákazníků.

Agentura provedla průzkum mezi 29. březnem a 3. dubnem a zúčastnilo se na 500 lidí.

Aféra s koninou? Lidé chtějí bio

Řada Evropanů se však kvůli skandálu s koňským masem začala shánět po ekologických produktech. To určitě potěší 
i české biofarmáře.

Ze zprávy Ústavu zemědělské ekonomiky 
a informací vyplývá, že také Češi si po dvou letech poklesu nacházejí opět k biopotravinám cestu. V roce 2011 jich sedláci v ČR prodali za téměř 87 milionů korun přímo ze dvora. Celkový podíl biopotravin na spotřebě však 
v Česku představuje asi jen 0,7 procenta.

Autor: ČTK, Vilém Janouš

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Stanislav Šulc.
1 14

Komentář Stanislava Šulce: Politiky zbavená kauza Čapí hnízdo

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení