VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Polovina Čechů po aféře s koninou čte informace o složení výrobků

Praha - Téměř polovina Čechů kvůli aféře s koňským masem začala podrobněji sledovat informace o složení výrobků, značku kupovaných uzenin ale nezměnila. Omezit spotřebu uzenin se rozhodlo jen pět procent lidí a tři procenta zákazníků změnila značku masných výrobků.

16.4.2013 AKTUALIZOVÁNO 16.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplynulo to v úterý ze zveřejněného průzkumu agentury ppm factum, podle kterého kauzu s koňským masem sleduje 72 procent dospělých Čechů, kteří kupují uzeniny.

Skandál se zaměňováním levnějšího koňského masa za hovězí v některých masných výrobcích vypukl v polovině ledna ve Velké Británii a Irsku. Později se podobné případy objevily dalších zemích Evropy včetně Česka. Koňské maso samo o sobě ale není nijak závadné, jeho nepřiznané nahrazování za jiné je však klamáním spotřebitele.

Podle průzkumu ppm factum ale ani na základě těchto informací 44 procent českých zákazníků nezměnilo své nákupní chování, kupují uzeniny stále stejných značek a nevěnují zvýšenou pozornost složení výrobku. Téměř tři čtvrtiny lidí, kteří jedí uzeniny, ale nevěří kvalitě masa používaného na jejich výrobu.

Etikety čte pečlivě 28 procent lidí

Sedmdesát procent lidí, kteří se o aféru s koňským masem zajímají, si ji nespojuje se žádným z výrobců uzenin. Ostatní si ji spojují hlavně se značkami velkých obchodních řetězců. Sedmasedmdesáti procentům zákazníků ani nevadí, že uzeniny obsahují koňské maso, ale vadí jim, že to není uvedeno na etiketě výrobku.

Jen čtvrtina populace považuje konzumaci koňského masa za neetickou. Tento názor přitom převládá mezi ženami a mladými do 24 let. Naopak lidé starší 45 let si myslí, že koňské maso má vysokou výživovou hodnotu a málo tuku.

Etikety výrobků podle průzkumu pečlivě čte 28 procent lidí, 53 procent je jen zběžně přelétne pohledem. Uvedeným informacím zcela věří ale jen 18 procent zákazníků.

Agentura provedla průzkum mezi 29. březnem a 3. dubnem a zúčastnilo se na 500 lidí.

Aféra s koninou? Lidé chtějí bio

Řada Evropanů se však kvůli skandálu s koňským masem začala shánět po ekologických produktech. To určitě potěší 
i české biofarmáře.

Ze zprávy Ústavu zemědělské ekonomiky 
a informací vyplývá, že také Češi si po dvou letech poklesu nacházejí opět k biopotravinám cestu. V roce 2011 jich sedláci v ČR prodali za téměř 87 milionů korun přímo ze dvora. Celkový podíl biopotravin na spotřebě však 
v Česku představuje asi jen 0,7 procenta.

Autor: ČTK, Vilém Janouš

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Olomoucký podnikatel Mario Wiedermann nabízel finanční propojení čínské společnosti TIENS s fotbalovou Sigmou
1 8

Sigma odmítla čtvrt miliardy z Číny, tvrdí podnikatel a kritizuje vedení

Milan Petržela se raduje s Františkem Rajtoralem po vstřelené brance.
10

Fanoušci zapalují u stadionu svíčky. "Františku, nezapomeneme," zní z Viktorie

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

České ovocné pálenky jdou na odbyt. Zisk firmy Rudolf Jelínek se zvýšil

Zisky společnosti Rudolf Jelínek v loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o devět procent. Výrobce pálenek loni dosáhl výnosů ve výši 440 milionů korun a jeho zisk po zdanění činil 23,2 milionu korun. 

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies