VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Polovina Čechů po aféře s koninou čte informace o složení výrobků

Praha - Téměř polovina Čechů kvůli aféře s koňským masem začala podrobněji sledovat informace o složení výrobků, značku kupovaných uzenin ale nezměnila. Omezit spotřebu uzenin se rozhodlo jen pět procent lidí a tři procenta zákazníků změnila značku masných výrobků.

16.4.2013 AKTUALIZOVÁNO 16.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplynulo to v úterý ze zveřejněného průzkumu agentury ppm factum, podle kterého kauzu s koňským masem sleduje 72 procent dospělých Čechů, kteří kupují uzeniny.

Skandál se zaměňováním levnějšího koňského masa za hovězí v některých masných výrobcích vypukl v polovině ledna ve Velké Británii a Irsku. Později se podobné případy objevily dalších zemích Evropy včetně Česka. Koňské maso samo o sobě ale není nijak závadné, jeho nepřiznané nahrazování za jiné je však klamáním spotřebitele.

Podle průzkumu ppm factum ale ani na základě těchto informací 44 procent českých zákazníků nezměnilo své nákupní chování, kupují uzeniny stále stejných značek a nevěnují zvýšenou pozornost složení výrobku. Téměř tři čtvrtiny lidí, kteří jedí uzeniny, ale nevěří kvalitě masa používaného na jejich výrobu.

Etikety čte pečlivě 28 procent lidí

Sedmdesát procent lidí, kteří se o aféru s koňským masem zajímají, si ji nespojuje se žádným z výrobců uzenin. Ostatní si ji spojují hlavně se značkami velkých obchodních řetězců. Sedmasedmdesáti procentům zákazníků ani nevadí, že uzeniny obsahují koňské maso, ale vadí jim, že to není uvedeno na etiketě výrobku.

Jen čtvrtina populace považuje konzumaci koňského masa za neetickou. Tento názor přitom převládá mezi ženami a mladými do 24 let. Naopak lidé starší 45 let si myslí, že koňské maso má vysokou výživovou hodnotu a málo tuku.

Etikety výrobků podle průzkumu pečlivě čte 28 procent lidí, 53 procent je jen zběžně přelétne pohledem. Uvedeným informacím zcela věří ale jen 18 procent zákazníků.

Agentura provedla průzkum mezi 29. březnem a 3. dubnem a zúčastnilo se na 500 lidí.

Aféra s koninou? Lidé chtějí bio

Řada Evropanů se však kvůli skandálu s koňským masem začala shánět po ekologických produktech. To určitě potěší 
i české biofarmáře.

Ze zprávy Ústavu zemědělské ekonomiky 
a informací vyplývá, že také Češi si po dvou letech poklesu nacházejí opět k biopotravinám cestu. V roce 2011 jich sedláci v ČR prodali za téměř 87 milionů korun přímo ze dvora. Celkový podíl biopotravin na spotřebě však 
v Česku představuje asi jen 0,7 procenta.

Autor: ČTK, Vilém Janouš

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
9

Učitelé nechtějí kariéru s papíry

Věčný oheň. Ilustrační foto.
8

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

Zneužití osobních dat? Pokuta půl miliardy

Lidé budou moci snáze požadovat vymazání informací, které by je poškodily. Za rok jim to umožní nové nařízení EU.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Slovenský symbol okupace 1968 vyjde na známce

Muž, který si před hlavní sovětského okupačního tanku v centru Bratislavy odhaluje hruď a kterého zachytil fotograf Ladislav Bielik, se objeví na známce i na pamětní minci. Příští rok se známka, kterou vydá Slovenská pošta, objeví pro zájemce přesně 21. srpna 2018 při 50. výročí srpnové invaze do Československa.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies