VYBERTE SI REGION

Polovina českých klientů si důvěru v banku spojuje s poplatky

Praha - Více než polovina českých klientů bank si důvěru v banku spojuje s otázkou poplatků. Ve světě přitom hraje důležitější roli než poplatky celková zákaznická zkušenost. Vyplývá to z průzkumu společnosti EY, jehož se zúčastnilo přes 32 tisíc bankovních klientů ze 43 zemí včetně 415 respondentů z ČR.

12.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Ľubomír Kotrha

Češi patří k evropské elitě, pokud jde o využívání online bankovnictví, naopak návštěvy na pobočkách a intenzita využívání bankomatů jsou podprůměrné. Na 74 procent Čechů využívá online bankovnictví alespoň jednou týdně, čímž se řadí v Evropě do první pětky zemí.

Češi společně s klienty bank ze severských států naopak navštěvují méně často pobočky a rovněž bankomaty využívají méně než klienti z ostatních zemí Evropy. Klíčovým zdrojem informací o bankách jsou pro české klienty webové stránky bank (57 procent), důležitou roli hrají také srovnávací portály (21 procent). Podíl v obou kategoriích patří k nejvyšším v Evropě.

„Bankovní sektor má za sebou další náročný rok, nicméně dobrá zpráva je, že důvěra v banky roste, a to i v Česku," uvedl vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce EY v ČR a ve střední Evropě Pavel Riegger. Stále je ale podle něj co zlepšovat, například pokud jde o transparentnost bankovních poplatků. Rozhodující pro další posílení důvěry bude prý také přístup bank k řešení problémů a stížnostem klientů.

Změnu plánuje 25 procent klientů

Třetina respondentů v globálním průzkumu uvedla, že jejich důvěra v bankovnictví za poslední rok vzrostla. To je výrazně víc než v předchozím průzkumu, jehož výsledky byly zveřejněny v červnu 2012, kdy tento názor zastávalo pouze 22 procent dotázaných. Naopak podstatně ubylo těch, kdo dnes věří bankovnímu sektoru méně než před rokem. Zatímco v roce 2012 takto odpovědělo 40 procent účastníků průzkumu, aktuálně je to pouze 19 procent.

Mezi jednotlivými regiony světa jsou ovšem poměrně výrazné rozdíly. Nejvíc roste důvěra v bankovní sektor v Indii, víc než před rokem mu věří 77 procent tamních respondentů, následuje Saúdská Arábie se 68 procenty. Na opačném pólu se nachází Španělsko a Irsko, kde pokles důvěry v bankovní sektor za uplynulý rok hlásí 60 procent, respektive 62 procent dotázaných.

Důvěru klienta podle průzkumu ovlivňuje globálně nejvíce zákaznická zkušenost, v ČR jsou to poplatky a sazby. „V Česku jsou bankovní poplatky a úrokové sazby také nejčastějším důvodem motivujícím klienta k odchodu od banky. Vyšší citlivost v otázce bankovních poplatků je českým specifikem," dodal Riegger.

Na 49 procent českých (52 procent celosvětově) respondentů průzkumu si v předchozím roce zřídilo alespoň jeden bankovní produkt nebo jej naopak zrušilo. Letos to v globálním měřítku plánuje 40 procent dotázaných. V Česku je tento podíl nižší, změnu plánuje 25 procent klientů.

S nějakým problémem se na svou banku v uplynulém roce obrátila asi třetina respondentů průzkumu. Co se týká českých klientů, na 30 procent (celosvětově čtvrtina všech respondentů) z nich bylo se způsobem jeho vyřešení velmi spokojeno, 34 procent Čechů (42 procent celosvětově) bylo spokojeno a 36 procent (34 procent celosvětově) nebylo zcela spokojeno.

Autor: ČTK

12.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies