VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poptávka po autech v Evropě v lednu stoupla o 6,7 procenta

Brusel/Praha – Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 6,7 procenta na téměř jeden milion vozů. Růst přitom zaznamenal již 17 měsíců za sebou. Vyplývá to z dnešních údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). Česká Škoda Auto v lednu v zemích EU zvýšila prodej o 3,6 procenta na 43.020 vozů, ale její tržní podíl se mírně snížil.

17.2.2015 AKTUALIZOVÁNO 17.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Poptávka po autech v Evropě se začala zotavovat po šestiletém propadu, během kterého se prodej dostal na nejnižší hodnoty za několik desítek let.

Z velkých trhů zaznamenalo v lednu výrazný nárůst Španělsko, kde se prodej zvýšil o 27,5 procenta, a Itálie s nárůstem o skoro 11 procent. V Německu se prodej zvýšil o 2,6 procenta. Podstatný růst ale nastal i v nových členských státech EU, kde se odbyt zvýšil o 4,6 procenta.

Celkově počet nově registrovaných osobních aut v sedmadvaceti státech EU (bez údajů z Malty) dosáhl v lednu 999.157 vozidel.

Mladoboleslavská Škoda Auto v prvním měsíci roku v zemích EU zvýšila prodej o 3,6 procenta na 43.020 vozů. Její tržní podíl se ale snížil na 4,3 procenta ze 4,4 procenta před rokem. Celkově mezi značkami opět jasně kraluje skupina Volkswagen, která opět roste rychleji než celý trh a stále si upevňuje pozici evropské jedničky. Růst v poslední době stále silněji podporuje zotavení prodeje španělského Seatu, který těží z růstu svého domácího trhu.

„Čísla se příliš neliší od toho, co jsme zvyklí ve statistikách vídat již déle než rok, tedy růst většiny hlavních trhů a celkově jednociferný nárůst nových registrací. Příjemným zjištěním je, že roste všech pět hlavních trhů, včetně Itálie a Španělska, kde se zákazníci začínají vracet do autosalónů. Pesimismus jižní části eurozóny tak v podstatě zůstává jen v Řecku," komentoval výsledky Jan Linhart ze společnosti KPMG. Pro letošní rok odhadl růst v řádu jednotek procent.

Z oživení poptávky po autech v Evropě nejvíce těží většinou velké značky a vybrané prémiové modely, podotkla agentura Reuters. Například koncernu Fiat Chrysler Automobiles stoupl v EU prodej aut značky Jeep o více než 183 procent poté, co skupina představila malý model určený především pro evropský trh. Automobilce Porsche stoupl odbyt o skoro 45 procent.

Dvouciferný nárůst prodeje vykázal Daimler, který vyrábí vozy Smart a Mercedes. Konkurenčnímu výrobci luxusních aut Audi z rodiny Volkswagen ale prodej v Evropě v lednu prakticky stagnoval.

Autor: ČTK

17.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
26 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies