Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poptávka po zmrzlině mírně klesla kvůli zdražení a chladnému jaru

Praha – Poptávka po balené zmrzlině v Česku v uplynulých měsících mírně klesla. Důvodem je její zdražení i letošní studené jaro, vyplývá z údajů, které ČTK poskytla společnost Nielsen. Přes pokles prodaného množství zmrzliny utržily obchodníci z jejího prodeje kvůli zdražení více. Současné horké dny zájem lidí o zmrzlinu výrazně zvyšují.

17.6.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Od března 2012 do letošního dubna se v maloobchodní síti prodalo 33,7 milionu litrů zmrzliny, což bylo meziročně o 3,1 procenta méně. Zákazníci za ledové pochoutky zaplatili 2,9 miliardy korun, o 4,5 procenta meziročně více. Litr zmrzliny meziročně podražil bezmála o osm procent.

Podle Lucie Hrušové ze společnosti Nielsen ze statistiky vyplývá, že růst tržeb obchodníků za zmrzlinu je tažen vyššími cenami při poklesu prodaného množství. „Na poklesu poptávky se odrazilo i letošní teplotně podprůměrné jaro, které způsobilo pomalejší nástup zmrzlinové sezóny," dodala.

Pokles potávky zaznamenala zejména kategorie zmrzlinových dezertů a nanuků. Naopak mírně vzrostlo prodané množství rodinných balení zmrzliny ve vaničkách.

Tento trend potvrdila Kateřina Torová ze společnosti Unilever, která je největším dodavatelem zmrzliny na český trh. „Dosavadní letošní počasí nebylo doposud k prodeji impulsních zmrzlin příliš příznivé, ale ta nejdůležitější sezona je teprve před námi," uvedla. Naopak stabilní je podle ní prodej rodinných balení zmrzliny.

Míša vede

Podle Torové tvoří polovinu v Česku prodaných zmrzlin nanuky v cenovém rozmezí deseti až 15 korun. „Nejprodávanějším nanukem i nadále zůstává tvarohový Míša, velmi populární je i vanilková zmrzlina Big Milk," uvedla Torová. Roste obliba zmrzliny v kelímcích o obsahu 450 až 500 ml, které jsou vhodné pro menší domácnosti. Zvyšuje se i obliba sorbetů.

Prodeje zmrzliny jsou jako u málokterého zboží závislé na počasí. Podle mluvčího obchodního řetězce Tesco Jiřího Marečka prodeje zmrzliny v sezóně rostou proti jiným měsícům téměř o 170 procent. Také v Tesku hrají prim v prodejích nanuky, které tvořily loni takřka 40 procent prodejů zmrzlin v řetězci.

Podle průzkumu Teska nakupuje v létě zmrzlinu aspoň jednou týdně víc než 60 procent Čechů. Zmrzlina z jejich nákupních košíků úplně nezmizí ani v zimě. Alespoň jednou měsíčně ji koupí přibližně 40 procent zákazníků. Z hlediska příchutí jsou Češi konzervativní. Nejradši mají vanilkovou, na druhém místě se umístila čokoládová, třetí příčka patří zmrzlině jahodové.

Autor: ČTK

17.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Otec a syn Bushovi
1 16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení