VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poptávka po zmrzlině mírně klesla kvůli zdražení a chladnému jaru

Praha – Poptávka po balené zmrzlině v Česku v uplynulých měsících mírně klesla. Důvodem je její zdražení i letošní studené jaro, vyplývá z údajů, které ČTK poskytla společnost Nielsen. Přes pokles prodaného množství zmrzliny utržily obchodníci z jejího prodeje kvůli zdražení více. Současné horké dny zájem lidí o zmrzlinu výrazně zvyšují.

17.6.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Od března 2012 do letošního dubna se v maloobchodní síti prodalo 33,7 milionu litrů zmrzliny, což bylo meziročně o 3,1 procenta méně. Zákazníci za ledové pochoutky zaplatili 2,9 miliardy korun, o 4,5 procenta meziročně více. Litr zmrzliny meziročně podražil bezmála o osm procent.

Podle Lucie Hrušové ze společnosti Nielsen ze statistiky vyplývá, že růst tržeb obchodníků za zmrzlinu je tažen vyššími cenami při poklesu prodaného množství. „Na poklesu poptávky se odrazilo i letošní teplotně podprůměrné jaro, které způsobilo pomalejší nástup zmrzlinové sezóny," dodala.

Pokles potávky zaznamenala zejména kategorie zmrzlinových dezertů a nanuků. Naopak mírně vzrostlo prodané množství rodinných balení zmrzliny ve vaničkách.

Tento trend potvrdila Kateřina Torová ze společnosti Unilever, která je největším dodavatelem zmrzliny na český trh. „Dosavadní letošní počasí nebylo doposud k prodeji impulsních zmrzlin příliš příznivé, ale ta nejdůležitější sezona je teprve před námi," uvedla. Naopak stabilní je podle ní prodej rodinných balení zmrzliny.

Míša vede

Podle Torové tvoří polovinu v Česku prodaných zmrzlin nanuky v cenovém rozmezí deseti až 15 korun. „Nejprodávanějším nanukem i nadále zůstává tvarohový Míša, velmi populární je i vanilková zmrzlina Big Milk," uvedla Torová. Roste obliba zmrzliny v kelímcích o obsahu 450 až 500 ml, které jsou vhodné pro menší domácnosti. Zvyšuje se i obliba sorbetů.

Prodeje zmrzliny jsou jako u málokterého zboží závislé na počasí. Podle mluvčího obchodního řetězce Tesco Jiřího Marečka prodeje zmrzliny v sezóně rostou proti jiným měsícům téměř o 170 procent. Také v Tesku hrají prim v prodejích nanuky, které tvořily loni takřka 40 procent prodejů zmrzlin v řetězci.

Podle průzkumu Teska nakupuje v létě zmrzlinu aspoň jednou týdně víc než 60 procent Čechů. Zmrzlina z jejich nákupních košíků úplně nezmizí ani v zimě. Alespoň jednou měsíčně ji koupí přibližně 40 procent zákazníků. Z hlediska příchutí jsou Češi konzervativní. Nejradši mají vanilkovou, na druhém místě se umístila čokoládová, třetí příčka patří zmrzlině jahodové.

Autor: ČTK

17.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
26 12

Odvolání Hermana? Babiš jen odvádí pozornost, tvrdí Sobotka

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies