VYBERTE SI REGION

Poptávka po zmrzlině mírně klesla kvůli zdražení a chladnému jaru

Praha – Poptávka po balené zmrzlině v Česku v uplynulých měsících mírně klesla. Důvodem je její zdražení i letošní studené jaro, vyplývá z údajů, které ČTK poskytla společnost Nielsen. Přes pokles prodaného množství zmrzliny utržily obchodníci z jejího prodeje kvůli zdražení více. Současné horké dny zájem lidí o zmrzlinu výrazně zvyšují.

17.6.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Od března 2012 do letošního dubna se v maloobchodní síti prodalo 33,7 milionu litrů zmrzliny, což bylo meziročně o 3,1 procenta méně. Zákazníci za ledové pochoutky zaplatili 2,9 miliardy korun, o 4,5 procenta meziročně více. Litr zmrzliny meziročně podražil bezmála o osm procent.

Podle Lucie Hrušové ze společnosti Nielsen ze statistiky vyplývá, že růst tržeb obchodníků za zmrzlinu je tažen vyššími cenami při poklesu prodaného množství. „Na poklesu poptávky se odrazilo i letošní teplotně podprůměrné jaro, které způsobilo pomalejší nástup zmrzlinové sezóny," dodala.

Pokles potávky zaznamenala zejména kategorie zmrzlinových dezertů a nanuků. Naopak mírně vzrostlo prodané množství rodinných balení zmrzliny ve vaničkách.

Tento trend potvrdila Kateřina Torová ze společnosti Unilever, která je největším dodavatelem zmrzliny na český trh. „Dosavadní letošní počasí nebylo doposud k prodeji impulsních zmrzlin příliš příznivé, ale ta nejdůležitější sezona je teprve před námi," uvedla. Naopak stabilní je podle ní prodej rodinných balení zmrzliny.

Míša vede

Podle Torové tvoří polovinu v Česku prodaných zmrzlin nanuky v cenovém rozmezí deseti až 15 korun. „Nejprodávanějším nanukem i nadále zůstává tvarohový Míša, velmi populární je i vanilková zmrzlina Big Milk," uvedla Torová. Roste obliba zmrzliny v kelímcích o obsahu 450 až 500 ml, které jsou vhodné pro menší domácnosti. Zvyšuje se i obliba sorbetů.

Prodeje zmrzliny jsou jako u málokterého zboží závislé na počasí. Podle mluvčího obchodního řetězce Tesco Jiřího Marečka prodeje zmrzliny v sezóně rostou proti jiným měsícům téměř o 170 procent. Také v Tesku hrají prim v prodejích nanuky, které tvořily loni takřka 40 procent prodejů zmrzlin v řetězci.

Podle průzkumu Teska nakupuje v létě zmrzlinu aspoň jednou týdně víc než 60 procent Čechů. Zmrzlina z jejich nákupních košíků úplně nezmizí ani v zimě. Alespoň jednou měsíčně ji koupí přibližně 40 procent zákazníků. Z hlediska příchutí jsou Češi konzervativní. Nejradši mají vanilkovou, na druhém místě se umístila čokoládová, třetí příčka patří zmrzlině jahodové.

Autor: ČTK

17.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies