VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový vlastník porcelánky chce zaměstnat čtyři sta lidí

Karlovarsko -Obnovení výroby začátkem května. To je představa vedení plzeňské společnosti Hengis, která si má kupovat čtyři závody zkrachovalého Karlovarského porcelánu.

11.4.2009
SDÍLEJ:

Na první návštěvě. Noví majitelé z firmy Hengis (na snímku zleva Michal Bíman a Miroslav Kříž) si novorolský závod prohlédli už na konci března. Převzít by ho měli do konce dubna.Foto: DENÍK/Jana Kopecká

Jedná se o fabriku v Nové Roli, Klášterci nad Ohří, Sítotisk ve Staré Roli a Thun Studio v Lesově. Předseda představenstva Hengisu Michal Bíman zatím ale nemá přesnější informace, kdy konkrétně by mohla být výroba porcelánu obnovena.

Pro novorolský podnik stále pracuje 82 lidí. „V podnicích se v těchto dnech koná inventura, která má skončit 14. či 15. dubna. Až bude ukončena, necháme ji schválit věřitelským výborem a soudem. Na základě toho má Hengis za porcelánku zaplatit a až pak může být sepsána kupní smlouva,“ uvedl insolvenční správce KP Tomáš Čermín.

Z 82 zaměstnanců je většina těch, kteří provádějí právě inveturu. „Jejich pracovní poměr končí ke dni uzavření inventury, tedy nejpozději 15. dubna. Další lidé stále pracují na účtárně, jsou tu i nějací technici. Obsluha pece je jen v kláštereckém podniku, v tom novorolském je od začátku dubna vypnutá,“ upřesnil správce Čermín a Bíman ho doplnil, že vše, co se dnes v závodech děje, se týká především administrativní a organizační přípravy.

Bíman předpokládá, že při rozjezdu výroby Hengis přijme znovu pár stovek zaměstnanců. „Chtěli bychom aby cílovým stavem pro období rozjezdu bylo řádově čtyři sta zaměstnanců, v návaznosti na reálný objem nových zakázek předpokládáme další doplnění stavů,“ informoval Bíman.

Hengis už zahájil jednání s tradičními odběrateli. Bíman už dnes ale připouští, že to není jednoduché. „Je totiž nutné u všech minulých odběratelech obnovit důvěru v nás jako nového dodavatele. Ten proces bude ještě dlouhý, ale věříme že úspěšný,“ poznamenal šéf Hengisu.

Nový majitel musí počítat s ekonomickými překážkami. Možné úspory chce hledat napříč všemi náklady. „ To v tuto chvíli samozřejmě nepřímo souvisí s globální ekonomickou krizí, ale pokud chceme být dlouhodobě ekonomicky silnou firmou, musíme se oblasti minimalizace nákladů a zvyšování efektivnosti věnovat trvale,“ vysvětluje Bíman.

Ten v této souvislosti nevylučuje, že nový vlastník bude chtít investovat do technologií, aby právě docílil úspor. „Stávající zařízení s drobnými výjimkami nepotřebují zásadnější investice, bude však nutné zvážit některé potenciální investice za účelem snížení nákladovosti některých výrobních i obslužných procesů. Odhadnout konkrétní číslo si v tuto chvíli netroufáme, bude nutné udělat dílčí rozvahy návratnosti,“ dodal předseda představenstva Hengisu.

Autor: Jana Kopecká

11.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

Mezi mrtvými v Mississippi byl i zasahující policista.

V Mississippi postřílel muž osm lidí. Zřejmě tahanice o děti

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies