KBA zkoumá software, který měří úhel volantu automobilu. Podle podezření mohl tento software zjistit, zda je auto právě laboratorně testováno, a pokud ano, přepnout vůz do režimu, kdy vypouští méně znečišťujících emisí, než za běžných jízdních podmínek.

Porsche obvinění odmítá. Mluvčí automobilky uvedl, že pohyby volantu nebyly použity k detekci toho, zda vůz zrovna prochází emisními testy. "To nebylo děláno u žádného z modelů Porsche," prohlásil mluvčí. Dodal, že automobilka s KBA plně spolupracuje, napsala agentura Reuters.

KBA již provádí podobné vyšetřování u další značky Volkswagenu, a to výrobce luxusních vozů Audi. Divize Audi dodává motory pro Porsche.

Volkswagen loni v září přiznal, že instaloval do svých vozů s naftovým motorem software, který umožňoval při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Automobilka se již dohodla s americkými úřady na mnohamiliardovém urovnání a další miliardy utratí za opravy aut a urychlení vývoje elektrických vozů.