Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poslanci asi o pět let odloží vyplácení náhrad za zpoždění vlaků

Praha - Poslanecká sněmovna by mohla o pět let prodloužit výjimku pro železniční dopravce, která jim například umožňuje nevyplácet cestujícím náhrady při zpoždění vlaku delším než jednu hodinu. Prodloužení výjimky až do roku 2019 by železničním dopravcům ulevilo i od některých dalších povinností, které jim ukládá příslušné evropské nařízení. Výjimka má skončit letos v prosinci.

18.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Tento pozměňovací návrh dnes ve Sněmovně vznesl poslanec Martin Kolovratník (ANO) při projednávání novely drážního zákona.

Kolovratník návrh zdůvodnil například tím, že dopravci nemají šanci ovlivnit vznik zpoždění, a to především kvůli stavební činnosti na tuzemských tratích. Podle jeho informací z Českých drah prý už tento dopravce stejně v případě výrazných zpoždění v mezinárodní dopravě jízdné vrací. Upozornil, že výjimka a její odložení se týká nejen ČD, ale i všech dopravců na tuzemských tratích.

Náhrady za zpoždění vlaku

Nařízení Evropského parlamentu z roku 2007 ukládá dopravcům na železnici mimo jiné, aby v případě zpoždění nad 60 minut vraceli cestujícím 25 až 50 procent jízdného. Při zpoždění nad 60 minut už by železniční dopravce musel zdarma zajistit občerstvení, ubytování a náhradní dopravu. I toto opatření by návrh o pět let odsunul. Kolovratník v důvodové zprávě ke svému návrhu označil toto opatření za nepřiměřené. Mohlo by podle něj zdražit železniční dopravu a snížit její přitažlivost pro cestující.

Výjimka se týká i poskytování informací o mezinárodních cestách, které by musel dopravce poskytovat ve všech prodejních místech. To by údajně znamenalo enormní proškolení personálu.

Proti návrhu ale vystoupil exministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS). Řekl, že jde o návrh na úkor cestujících a poslanci by měli stát na jejich straně. Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) se návrhu zastal a poznamenal, že výjimku uplatňují i jiné země.

O Kolovratníkově návrhu i o celé novele zákona o drahách poslanci rozhodnou zřejmě v pátek. Novela se hlavně týká rozhodování Drážního úřadu a stanoví, že jeho rozhodnutí bude nově přezkoumávat soud, a nikoli ministerstvo dopravy.

Autor: ČTK

18.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1

VIDEO: U Belgie našli zachovalou ponorku z 1. světové války. I s posádkou

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
9 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

Svět by měl zasáhnout proti terorismu, řekl Zeman v OSN

Prezident Miloš Zeman vystoupil na půdě Valného shromáždění OSN v New Yorku. Upozornil zde na boj s terorismem. Svět podle něj stále nedokázal rozhodně zasáhnout, k čemuž je mimo jiné potřeba i silný úřad OSN, který by byl schopen použít i vojenskou sílu. Vyzval také k zastavení migrace.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Na sdílení kol půjde 20 milionů. Města mohou žádat o dotace

Sdílení jízdních kol ve městech podpoří nová dotace ze Státního fondu životního prostředí. Na takzvaný bikesharing je určeno 20 milionů korun. O peníze mohou žádat města, dopravní podniky i soukromé firmy. Dalších 20 milionů půjde do osvěty pro ekologicky čistou dopravu. 

Česká meziválečná avantgarda boduje. Toyen, Šíma a Kupka stojí miliony

Na zahraničních aukcích se z českých autorů stále nejlépe prodávají jména spojená s meziválečnou avantgardou. Mezi nejdražšími bohemiky první poloviny letošního roku figurují obvyklá jména, tedy Toyen, Josef Šíma a František Kupka. Mezi desítkou nejdražších děl českých autorů mají každý po dvou dílech. Ke koupi deseti nejdražších bohemik by případný zájemce potřeboval 2,2 milionu eur, tedy asi 57 milionů korun, uvádí server Artplus.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení