Zatímco vroce 2006se poště podařilo do druhé dne doručit 94procent všech zásilek, loni to bylo jen 89procent zásilek.

Každá desátá zásilka tak přišla pozdě.

Ve své pravidelné monitorovací zprávě to uvedl Český telekomunikačních úřad (ČTÚ). Kromě pozdních zásilek zpráva kritizuje idalší nedostatky: pošta opožděně informovala onových tarifech služeb a její pracovníci také nedostatečně ověřovali totožnost lidí, kteří vyzvedávají na pobočkách dopisy za právnické osoby. „Důsledkem je riziko, že se poštovních zásilek pro právnickou osobu zmocní neoprávněná osoba,“ napsali ve své zprávě kontroloři ČTÚ. Česká pošta (ČP) včera přiznala pochybení vpřípadě opožděných zásilek. Na vině je podle ní především stavba nového třídícího centra vBrně, kam se sestěhovaly tři dosavadní třídírny, což podle pošty způsobilo značné problémy.

„Regionální vedení nezvládlo situaci a podcenilo technologické nestavení. Nastal tak výrazný problém vpřepravě na koncové pošty,“ řekla Deníku mluvčí ČP Dita Václavíková. Jak dodává, letos už by ke zpožďování docházet nemělo.

Více se dočtete ve středečním vydání Deníku.