VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pošťáci testují kolo na baterie, ušetřilo by nohy

Praha - Budou pošťáci po celé republice vybaveni služebními koly na elektromotor? To mimo jiné záleží na názoru poštovních doručovatelů ze čtyř měst, ve kterých Česká pošta (ČP) tento u nás stále exotický dopravní prostředek zkouší.

4.7.2009 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivana Solaříková

Pošta bude elektrokola zkoušet do konce srpna v České Lípě, Jaroměři, Vamberku a Albrechticích na Bruntálsku. Pokud se osvědčí, představitelé ČP nevylučují, že koly na elektromotor, kterým stačí k nabití běžná elektrická zásuvka, začnou vybavovat i další pošty v republice.

„Záleží na tom, jak testy vyjdou. Zda se ukáže, že jsou kola pro poštu ekonomicky výhodné.

To znamená, zda se nám náklady vrátí jak ve zvýšené kvalitě, tak i v rychlosti doručování,“ řekl Deníku mluvčí ČP Ivo Mravinac s tím, že kola by pak pošta mohla nakoupit do míst, kde terén jejich použití umožňuje, nebo kde jsou pochůzkové okruhy příliš dlouhé pro pěší chůzi, ale krátké na to, aby se tam vyplatilo koupit auto.

„Ty kola jsou docela nákladná záležitost, jedno stojí kolem 25 tisíc, z toho důvodu rozhodně nelze očekávat jejich nákup po tisících, ale spíše postupný nákup maximálně po stovkách,“ doplnil Mravinac.

Kolo je podle něj vybaveno baterií, která jezdci pomáhá zvládat náročnější terén. Na plně nabitou baterii dokáže ujet bez šlapání až čtyřicet pět kilometrů.

Energie v baterii vydrží až na 100 kilometrů s takzvanou asistencí, kdy motor cyklistovi jen mírně pomáhá.
Pokud dojde energie z baterie, je možné šlapat dále a dojet do cíle vlastní silou. Dobití baterií trvá nejdéle čtyři hodiny, a stačí k tomu standardní zásuvka elektrické sítě.

Hlavní předností elektrokola jsou provozní náklady kolem pěti haléřů na kilometr. Maximální rychlost kola je 25 kilometrů za hodinu, pošťák proto ani nepotřebuje řidičský průkaz.

4.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies