VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poštorenská keramika vstala z mrtvých

Poštorná - /FOTOGALERIE/ PKZ Keramika Poštorná vyvrací zprávy o velkém propouštění. Firma stojí na nohou a svými výrobky zásobuje Evropu.

25.10.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Výrobky společnosti PKZ Keramika Poštorná.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

Poštorenské keramické závody stojí v břeclavské městské části Poštorná desítky let. Jsou firmou s bohatou tradicí. Rok 1998 ovšem znamenal přelom. Společnost skončila v likvidaci a propustila spoustu zaměstnanců. S nově zformovaným podnikem PKZ Keramika Poštorná se vrací i zašlá sláva. „Když před deseti lety vznikla nová společnost, převzala část technologií a změnila sortiment. V současné době tady pracuje sto dvanáct lidí,“ řekl současný ředitel podniku Stanislav Flajžík. Ve funkci je zhruba rok a půl, ale ve firmě pracoval už roky předtím jako energetik.

Pryč je podle něj doba, kdy poštorenská keramika, jak se mezi místními podniku říká, stavěla na výrobě kanalizačních trub. „Plastům se nedalo konkurovat. Tehdejší technologie nebyla zvládnutá,“ uvedl Flajžík. Dnes společnost vyrábí především zahradní a stavební keramiku. Ekonomka firmy Kamila Čermáková vysvětlila, že mnoho lidí z Břeclavi a okolí v současné době neví, že firma v Poštorné stále funguje a své výrobky vyváží do evropských zemí. Podepsaly se na tom podle ní zprávy, které před časem prošly tiskem. Mluvilo se totiž o velkém propouštění.

„Zákoník práce ukládá, že pokud představenstvo společnosti rozhodne o radikálnějším snížení počtu zaměstnanců, což je víc než deset procent, musí to dát na vědomí. Tím, že tehdy tady bylo třeba sto dvacet zaměstnanců, tak deset procent znamená dvanáct lidí, takže už je to hromadné propouštění,“ vysvětlila ekonomka. Zákon ukládá oznámit tuto skutečnost na úřadu práce, jak Čermáková říká, i když firma nakonec nikoho nepropustí. A to byl případ PKZ Keramika Poštorná.

„My si musíme tuto povinnost splnit. Informace jde okamžitě z úřadu práce, což nás potom poškozuje. Přečtou si o tom zákazníci, pak se zhorší platební morálka, poníží se i prodej, a my máme dost práce dostat vše do nových kolejí,“ poukázala Čermáková. Špatná reklama pak firmě podle jejích slov zůstane, a mezi lidmi se rázem začne mluvit o tom, že má společnost blízko k zániku. Podle ředitele Flajžíka nyní naopak shání PKZ Keramika nové lidi do provozu. Z čísel z Úřadu práce Břeclav ovšem vyplývá, že počet pracovních míst v poštorenské společnosti spíše stagnuje. „Co se této firmy týče, aktuálně tady nemáme hlášeno žádné volné místo. Za poslední půlrok to bylo jedno – pozice dělník,“ uvedla Helena Lipoldová z břeclavského úřadu práce.

Autor: Jiří Ševčík

25.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ilustrační foto.
32 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies