VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poštovní dodávka přijede na povel. Bez řidiče

Praha /FOTOGALERIE/ – Německý Volkswagen vyvinul elektrickou poštovní dodávku, která sama následuje doručovatele. Bude ji také možné ovládat i z pozice spolujezdce.

21.11.2011
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

Německý Volkswagen vyvinul elektrickou poštovní dodávku, která sama následuje doručovatele. Bude ji také možné ovládat i z pozice spolujezdce. Studii pod označením eT! automobilka poprvé představila v postupimském designérském středisku.Foto: ČTK/PR/Volkswagen Group

Studii pod označením eT! automobilka poprvé představila v postupimském designérském středisku. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Dodávka opticky vycházející z populárního VW Transporteru vznikla ve spolupráci s Deutsche Post, která je jedním z největších odběratelů lehkých užitkových vozidel, a Vysokou školou výtvarných umění v Braunschweigu a je speciálně určená pro doručovací a logistické služby.

Přijede na povel

eT! dokáže bez řidiče následovat doručovatele po cestě od domu k domu nebo na povel přijede k doručovateli. Aby nemusel řidič při vykládání zásilek zbytečně vozidlo obíhat, je možné vozidlo ovládat i ze strany spolujezdce. Na průchozí straně spolujezdce jsou dvoustupňově elektricky ovládané posuvné dveře, které umožňují extrémně rychlé nastupování do vozidla a rovněž rychlý přístup k poštovním zásilkám.

„Provedli jsme podrobné analýzy procesů a potřeb zákazníků a na jejich základě jsme odvodili, jakým směrem se bude segment doručovacích a kurýrních vozidel v dlouhodobém horizontu vyvíjet. Náš výzkum jsme přitom zaměřili především na provoz s nulovými emisemi, na přizpůsobení vozidla stísněnému prostoru v městských centrech, na realizaci částečně automatizovaných jízdních funkcí, které smysluplně podporují a zjednodušují pracovní procesy, a na integraci nových komunikačních technologií,“ uvedl vedoucí výzkumu koncernu Volkswagen Jürgen Leohold.

Nulové emise

Dodávku pohání elektromotory v nábojích kol, což kromě nulových emisí vozu propůjčuje optimální využití vnitřního prostoru a maximální obratnost v centrech měst.

Podle zástupců VW nejde v tomto případě na rozdíl od elektrického golfu nebo mini auta up! o vozidlo, které by bylo k dispozici v blízké budoucnosti, dává ale signály o tom, jak by mohl od druhé poloviny tohoto desetiletí vypadat svět lehkých užitkových vozidel i z hlediska elektrického pohonu.

Autor: ČTK

21.11.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Rusku protestují tisíce lidí proti korupci.
AKTUALIZUJEME
8 6

V Rusku demonstrují tisíce lidí proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Vít Kalvoda.
8 12

Muž, který bojoval proti šmejdům: Někdo mi zapálil auto, raději jsem skončil

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Český skialpinista spadl ve Vysokých Tatrách, pád dlouhý 200 metrů prežil

Český skialpinista přežil asi 200 metrů dlouhý pád ve Vysokých Tatrách na Slovensku. Informovala o tom dnes slovenská horská služba, která zraněnému muži v sobotu večer pomáhala.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies