VYBERTE SI REGION

Poštu zavalily vánoční balíky už v říjnu, špičku čeká v prosinci

Praha – Tradiční předvánoční nápor začal letos na poštách zhruba o měsíc dříve. Už v říjnu Česká pošta doručila o 30 procent více balíků než ve stejném období loni. Největší nárůst objemu zásilek očekává v půlce prosince. 

14.11.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Roman Cichocki

Množství balíků poštu překvapilo, protože trh obecně zaznamenává pouze mírný růst, a také množství zásilek přepravovaných k zákazníkům například z internetových obchodů nepředstavuje dramatické objemy předchozích let. Ve větších městech totiž klienti preferují osobní odběr v rozrůstající se síti odběrných míst internetových obchodů.

„Nárůst balíků je nejvíce patrný na sběrném přepravním uzlu České pošty v Praze – Malešicích, kterým celoročně prochází zhruba 45 procent veškeré poštovní hmoty z celé republiky. Zatímco během roku projde touto třídírnou zhruba 60.000 balíkových zásilek denně, v současné době tady vytřídí více než dvojnásobek," uvedla mluvčí Marta Selicharová. Loni v prosinci, v předvánoční špičce, padl za jeden den rekord 210.000 balíkových zásilek.

Počty balíkových zásilek ze zahraničí naopak meziročně poklesly o zhruba 15 procent. Desetiprocentní růst zaznamenaly pouze tzv. listovní balíčky do dvou Kg, a to hlavně ze zemí jihovýchodní Asie jako Hongkong nebo Čína.

Pomáhají brigádníci

Kvůli zvýšeným objemům balíků začala pošta proti předchozím letům posilovat doručovací službu s předstihem. Od konce října tak do poloviny listopadu postupně nabere 3000 brigádníků, kteří posílí jak doručování balíkových zásilek, tak v případě potřeby i roznášku tiskových periodik. Vozový park se do poloviny listopadu rozroste o 400 nových aut, většinou na zemní plyn.

Pokud nárůst balíkových zásilek poroste současným tempem, pošta pravděpodobně s předstihem upraví i otevírací dobu na větších pobočkách. Dvacet procent expresních zásilek totiž na základě volby zákazníků míří rovnou k uložení na poště. Prozatím se tak potvrzuje původní předpoklad, že „Balík Do ruky" zvolí zhruba 80 procent zákazníků, 20 procent pak „Balík Na poštu." S doručováním o víkendech Česká pošta počítá v případě potřeby až v průběhu prosince.

Pokud bude klient posílat balík, je třeba ho řádně zabalit tak, aby byl obsah účinně chráněn proti možnému poškození v důsledku kontaktu s jinými poštovními zásilkami. V balících nesmí být pyrotechnika, hořlaviny, zbraně, omamné látky nebo zvířata. Zákazník by měl vždy myslet také na to, jakou službu si vybere, a to adekvátně k obsahu jeho zásilky. Dopisy a pohlednice s přáním je dobré vhodit do schránky nejlépe týden před Štědrým dnem.

Autor: ČTK

14.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MELBOURNE, 20. ledna 2017
AKTUALIZOVÁNO
8 3

VIDEO: V Melbourne vjel řidič do davu lidí. Tři zabil, včetně dítěte

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
14 10

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

V USA je momentálně na prodej dům, který je patrně vůbec nejdražší kdy prodávanou nemovitostí v Americe. Rozprostírá se v luxusní čtvrti Bel Air v Kalifornii a má takové vybavení, že si tu něco najde úplně každý. Dokonce i milovníci aut.

Boj o Harrachov. Jansta se zlobí na lži v České televizi

Harrachov - Vzpomínáte? Tady pod můstkem slavil úspěšný skokan na lyžích Pavel Ploc. Hned vedle zase udělala první krůčky biatlonistka Eva Puskarčíková. Teď ale Harrachov poutá pozornost jinak. Krkonošské středisko má problém.

Račte vstoupit, Bílý dům je váš

Donald Trump je teprve třetí ze 45 amerických prezidentů, který složí přísahu na bibli Abrahama Lincolna. Tím prvním byl sám Lincoln, jako druhý přísahal Barack Obama.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies