Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Potraviny přes internet nakupuje jen sedm procent uživatelů

Praha – Potraviny přes internet v Česku někdy nakupuje pouze sedm procent jeho uživatelů. Do budoucna by však o tuto službu mělo zájem dalších 34 procent lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK, který zveřejnila společnost MasterCard. Konkurence na online trhu s potravinami v Česku rychle roste, loni na něj vstoupil například portál Rohlík.cz, vlastní e-shopy chystají i některé velké obchodní řetězce.

10.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

Přestože Češi nenakupují přes internet již jen zboží dlouhodobé spotřeby, zájem o ně není zatím příliš velký. Navzdory tomu, že 27 procent dotázaných možnost nechat si dovézt domů na internetu objednané potraviny má, využívá ji pouze sedm procent z nich. Dalších 34 procent by možnost uvítalo. Nejvíce nakupují potraviny přes internet obyvatelé hlavního města Prahy a Středočeského kraje. Průzkum byl realizován v listopadu 2014 na vzorku 1000 respondentů internetové populace.

Nový e-shop s potravinami připravuje například také skupina Rockaway podnikatele Jakuba Havrlanta. Povede ji dlouholetý šéf tuzemské pobočky řetězce Globus Petr Vyhnálek. Do pěti let chce obchod dosáhnout obratu v řádu miliard korun.

Na online trh s potravinami loni v září vstoupil také e-shop Rohlik.cz, za kterým stojí podnikatel Tomáš Čupr a investiční skupiny Miton a Enern. Podle Čupra by mohl do pěti let dosáhnout ročního obratu téměř deset miliard korun. Prodeji potravin přes internet nyní dominuje Služba Potraviny online řetězce Tesco, e-shop má 165.000 regis­trovaných zákazníků. 

Obrat prodeje potravin na internetu (bez alkoholu) byl podle Asociace pro elektronickou komerci loni zhruba miliarda korun ročně.

Autor: ČTK

10.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.
1 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Srážka auta s vlakem u Žerůtek skončila tragicky.
8

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Zubní pohotovost? Na Vyškovsku stále v ohrožení. Lidé jezdí pro pomoc až do Brna

Nebudeme na pohotovosti sloužit, protože se nám to finančně nevyplatí, vyhrožovali na jaře zubaři ve Vyškově. Uskutečnila se dokonce schůzka mezi předsedou okresní stomatologické komory Jiřím Wolfem a vedením nemocnice.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Černí, hnědí, bílí, strakatí. Takové zbarvení vídáme u psů běžně. Na předměstí indického města Bombaj se ovšem objevili modří psi. Důvod? Za změnu jejich srsti totiž může po šetření případu jedna z továren, která vypouštěla do řeky Kasadi průmyslový odpad a barviva. Firmu už úřady zavřely.

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

/ANKETA/ Úsměvy a dobrá nálada. Toho je plný Eden, přestože pro fotbalisty Slavie to dnes večer žádná legrace nebude. Po prohře na Kypru s APOELem 0:2 jsou totiž jednou nohou na pokraji vyřazení z Ligy mistrů. Na to, aby se Pražané přiblížili vysněné milionářské soutěži, mají dnes minimálně 90 minut. Vzepřou se prognó-zám odborníků i sázkových kanceláří a postoupí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení