VYBERTE SI REGION

Povánoční slevy využívá 41 procent zákazníků

ČR - Povánoční slevy využívá 41 procent českých zákazníků, kteří za nákupy zlevněného zboží v průměru utratí částku v rozmezí od jednoho do tří tisíc korun.

20.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pech Karel

Lidé v povánočních výprodejích nakupují zejména oblečení, obuv a sportovní potřeby. Vyplývá to z průzkumu společnosti Citibank a agentury STEM/MARK, která loni v listopadu oslovila 1014 lidí.

„Ve srovnání se situací před dvěma lety lze však u Čechů pozorovat při utrácení peněz větší obezřetnost a slevy jich celkově využívá méně než v minulosti. V průzkumu Citibank uvedlo 34 procent dotázaných, že od roku 2009 se jejich finanční situace zhoršila, a proto tak celých 44 procent lidí neplánuje povánoční slevy vůbec využít,“ sdělilo novinářům vedení Citibank.

Ve slevách po loňských Vánocích nakupují nejvíce ženy (66 procent) a lidé ve věku 30 až 44 let (36 procent). „Podle informací z našeho portfolia využilo k povánočním nákupům platbu kreditní kartou 60 procent našich klientů, přičemž průměrně vydali částku ve výši 2000 korun. Stejně jako v loňském roce, probíhá v povánočním období nejvíce transakcí kreditními kartami našich klientů v supermarketech a velkých obchodních centrech,“ podotkl Milan Řezníček ze společnosti Citibank.

Z průzkumu také vyplynulo, že značná část Čechů je při používání kreditních karet velmi opatrná. Zhruba 64 procent lidí totiž uvedlo, že kreditní kartu nemá a nepoužívá. U dotázaných převládá názor, že kreditní kartu nepotřebují (30 procent), nebo že se obávají případného zadlužení (13 procent).

Na druhou stranu však počet vydaných kreditních karet meziročně vzrostl o téměř 20 procent na 1,56 milionu v loňském třetím čtvrtletí z 1,24 milionu o rok dřív. „Kreditní karty se v posledních době stávají postupně standardním platebním nástrojem. Češi jsou ve výběru a užívání karet čím dál vzdělanější a sofistikovanější,“ uvedl Řezníček.

Autor: ČTK

20.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Zastánci tradičních Vánoc zase bojují proti Santa Clausovi

Praha - Tradiční podobu českých Vánoc před anglosaskými vlivy obhajuje iniciativa Zachraňte Ježíška. Na sociálních sítích ji letos podpořilo už přes 55.000 lidí. Její zastánci brojí především proti všude přítomné reklamě a postavě Santa Clause spojené v počátcích s propagací jednoho výrobku. Míní, že dekorace spojené s touto podobou Vánoc ničí v dětech fantazii, a i když doma dárky třeba dále nosí Ježíšek, představují si ho stále více jako dědu v červeném plášti, což vede k postupnému zapomínání na české tradice a přebírání vzorů z ciziny.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies