VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Povánoční slevy využívá 41 procent zákazníků

ČR - Povánoční slevy využívá 41 procent českých zákazníků, kteří za nákupy zlevněného zboží v průměru utratí částku v rozmezí od jednoho do tří tisíc korun.

20.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pech Karel

Lidé v povánočních výprodejích nakupují zejména oblečení, obuv a sportovní potřeby. Vyplývá to z průzkumu společnosti Citibank a agentury STEM/MARK, která loni v listopadu oslovila 1014 lidí.

„Ve srovnání se situací před dvěma lety lze však u Čechů pozorovat při utrácení peněz větší obezřetnost a slevy jich celkově využívá méně než v minulosti. V průzkumu Citibank uvedlo 34 procent dotázaných, že od roku 2009 se jejich finanční situace zhoršila, a proto tak celých 44 procent lidí neplánuje povánoční slevy vůbec využít,“ sdělilo novinářům vedení Citibank.

Ve slevách po loňských Vánocích nakupují nejvíce ženy (66 procent) a lidé ve věku 30 až 44 let (36 procent). „Podle informací z našeho portfolia využilo k povánočním nákupům platbu kreditní kartou 60 procent našich klientů, přičemž průměrně vydali částku ve výši 2000 korun. Stejně jako v loňském roce, probíhá v povánočním období nejvíce transakcí kreditními kartami našich klientů v supermarketech a velkých obchodních centrech,“ podotkl Milan Řezníček ze společnosti Citibank.

Z průzkumu také vyplynulo, že značná část Čechů je při používání kreditních karet velmi opatrná. Zhruba 64 procent lidí totiž uvedlo, že kreditní kartu nemá a nepoužívá. U dotázaných převládá názor, že kreditní kartu nepotřebují (30 procent), nebo že se obávají případného zadlužení (13 procent).

Na druhou stranu však počet vydaných kreditních karet meziročně vzrostl o téměř 20 procent na 1,56 milionu v loňském třetím čtvrtletí z 1,24 milionu o rok dřív. „Kreditní karty se v posledních době stávají postupně standardním platebním nástrojem. Češi jsou ve výběru a užívání karet čím dál vzdělanější a sofistikovanější,“ uvedl Řezníček.

Autor: ČTK

20.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bydlení. Ilustrační foto.
1

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Ilustrační foto.
29

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Pětice sexuálních asistentek, jejichž služby využívají lidé s postižením či senioři, poskytla za téměř rok a půl svého působení na 250 asistencí. Na speciálně vyškolené pracovnice se obracejí nejen přímo klienti, ale také jejich příbuzní i zařízení pro handicapované. Společnost počítá do budoucna s vyškolením dalších asistentek, ale také asistentů.

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstaloval na jeho počítač v Lánech, na Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) neobrátil. Mluvčí úřadu Radek Holý řekl, že daný počítač zřejmě nespadá pod zákon o kybernetické bezpečnosti. Povinnost obrátit se na úřad tak Hrad neměl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies