VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Povinné ručení letos zdražilo u všech kubatur vozidel

Praha - V prvním čtvrtletí zdražilo meziročně povinné ručení u všech kubatur vozidel. Nejvíce, v průměru skoro o 16 procent, ceny stouply u vozů o objemu motoru od 1001 do 1250 kubických centimetrů. Vyplývá to ze statistik největšího online poskytovatele pojištění ePojisteni.cz. Nejdražší pojištění mají řidiči v Praze a řidiči do věku 22 let.

22.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Zatímco před rokem se podle statistik ePojisteni.cz cena za povinné ručení u nejmenších kubatur snížila zhruba o desetinu, letos je trend opačný. "Za první čtvrtletí 2015 se konkrétně v kubatuře od 1001 do 1250 ccm cena povinného ručení meziročně zvýšila v průměru z 1972 na 2280 korun. Nejmenší cenový růst pak zaznamenáváme u dvoulitrových motorů, kde byl nárůst o půl procenta," uvedl marketingový ředitel ePojisteni.cz David Holý.

Dá se tak podle něj říci, že výraznější zdražení se týká slabších vozů, protože u těch s objemem motoru od 1601 ccm je růst cen nižší než dvě procenta.

Povinné ručení je tradičně nejdražší v Praze a větších městech. Zde také v prvním čtvrtletí nejvíce podražilo. V Praze povinné ručení zdražilo o více než pět procent a v průměru činí 4327 Kč. Řidiči ve velkých městech mají pojistku asi o 500 korun dražší než řidiči z malých měst a současně asi o 500 korun levnější než ti z Prahy. Rozdíl mezi obyvateli Prahy a malých měst je tak v průměru zhruba 1000 korun. Motorista z malého města za povinné ručení v průměru 3191 korun.

Rizikoví řidiči

Nejmladším řidičům se cena v průměru snížila o téměř sedm procent, loni přitom vzrostla téměř o deset procent. Stále jsou ale řidiči do 22 let pro pojišťovny natolik rizikoví, že si na povinném ručení proti nejméně rizikovým motoristům připlatí v průměru 2000 korun ročně navíc, připomněl Holý. Nejméně rizikoví jsou řidiči ve věku 35 až 39 let, kteří za za povinné ručení letos v průměru zaplatili 3117 korun.

Na zdražení se nejvíce podílely dvě legislativní změny. Za prvé je to zrušení příspěvku nepojištěných motoristů do Garančního fondu České kanceláře pojistitelů. Zrušením sankce pro nepojištěné řidiče klesl příjem fondu, proto do něj musejí více přispívat pojišťovny, což se projevilo zvýšením pojistného, uvedl Holý. Dalším důvodem je zrušení pevně stanovených částek odškodnění za zdravotní újmu v souvislosti s novým občanským zákoníkem. Cenu pojištění zvedly také odvody tří procent z vybraného pojistného do Fondu zábrany škod i navýšení plateb za zásahy hasičů u dopravních nehod.

Za rok 2014 společnost ePojisteni.cz sjednala 99.266 smluv o povinném ručení s objemem pojistného 307 milionů korun.

Autor: ČTK

22.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies