VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Povinné ručení podraží, ale řidiči o tom zatím nevědí

Praha – Pro některé řidiče to bude nepříjemné zjištění, pojišťovny totiž začínají zvedat cenu povinného ručení. Přiměla je k tomu novela, která začala platit v půlce ledna a která zrušila povinné příspěvky za nezaplacené ručení do Garančního fondu České kanceláře pojistitelů. Podle průzkumu, který má Deník exkluzivně k dispozici, o této změně 41 procent českých řidičů nemá tušení.

10.2.2015 9
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Stulír Drahomír

„Téměř polovina Čechů bude zdražením překvapena. Řidiči budou kriticky hodnotit, zda mají sjednané povinné ručení za výhodných podmínek," předpovídá Petr Hájek, vedoucí úseku vývoj pojistných produktů ve finanční skupině Wüstenrot, která si nechala průzkum zpracovat.

Nové ceníky pravděpodobně přimějí většinu vlastníků vozidel k porovnávání aktuální nabídky pojišťoven. Z průzkumu společnosti vyšlo najevo, že většina z nich se bude řídit poměrem ceny a kvality. Nízká cena je nejdůležitějším kritériem pro 40 procent Čechů, ještě víc jich ale při hledání správného povinného ručení dá na rozsah pojistného krytí. To je nejdůležitější pro 49 procent respondentů.

„Hlavním kritériem by neměla být samotná cena pojištění. Čeští řidiči a zájemci o povinné ručení by měli v první řadě vzít v úvahu limity pojistného plnění, tedy výši ochrany, kterou v případě škody na majetku a na zdraví pojišťovna na sebe přebírá. Cenový rozdíl bývá poměrně malý a mnohdy za příplatek několika desetikorun získá žadatel o povinné ručení limit o desítky milionů vyšší," řekl Deníku Petr Hájek. Doplňuje, že je dobré sledovat také rozsah asistenční služby 
a možnost připojištění.

Některé pojišťovny už 
k zdražování přistoupily na konci minulého roku, další se 
k tomu podle odhadů přidají do začátku léta.

Do půlky ledna na zaplacení likvidace nepojištěných škod stačily poplatky od nepojištěných motoristů – asi 30 procent se daří vymáhat na vinících nepojištěných škod, 70 procent zaplatili nepojištění prostřednictvím příspěvku nepojištěných. Ten teď budou muset nahradit pojišťovny.

Sedm milionů aut s povinným ručením

„Garanční fond bude zachován a budou z něho nadále hrazeny nepojištěné škody, změní se ale zdroje jeho financování. Po roce 2009 došlo k omezení příspěvků pojišťoven do Garančního fondu. Redukce nákladů povinného ručení měla vliv na pokles ceny pojištění, které postupně zlevnilo o více než 30 procent," vysvětluje ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec. „Pokud budou muset pojišťovny opět přispívat na nepojištěné škody, pak bude ze zákona nutné tento dodatečný náklad pochopitelně zohlednit v pojistném. Scénáře o vývoji počtu a výši nepojištěných škod ukazují, že by povinné ručení mohlo v důsledku zrušení příspěvku nepojištěných zdražit v řádu stovek korun," doplňuje Hradec.

I když novela zákona zrušila příspěvky do Garančního fondu, ze kterého se financují nepojištěné škody, na povinnosti mít na používané vozidlo sjednané povinné ručení se nic nemění. I letos za auto bez pojištění hrozí pokuta až 40 tisíc, vyřazení vozidla z registru a hlavně uhrazení způsobené škody 
z vlastních peněz.

Na konci loňského prvního pololetí bylo povinné ručení sjednáno na sedm milionů aut, Centrální registr vozidel ale 
v ten samý moment evidoval o 0,8 milionu vozidel víc. Podle aktuálních statistik ČSOB Pojišťovny loni nejvíc nehod zavinili řidiči z Ostravy a Prahy, nejméně naopak bourali motoristé z Jeseníku, Rychnova nad Kněžnou a Pelhřimova.

Podle čeho si řidiči vybírají povinné ručení:
Nejlepší poměr cena a kvalita: 51 %
Cena: 14 %
Úroveň servisu: 13 %
Jiné: 22 %
Nízká cena je nejdůležitější pro 41 % řidičů.
Rozsah pojistného krytí je nejdůležitější pro 49 % řidičů.
Další služby a výhody jsou nejdůležitější pro 23 % řidičů.
Kredit pojišťovny je nejdůležitější pro 36 % řidičů.

Zdroj: Wüstenrot

Přesnou cenu a porovnání povinného ručení zjistíte v online kalkulačce povinného ručení.

Kateřina Ciborová

Autor: Redakce

10.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies