VYBERTE SI REGION

Práce na D1 letos skončí 30. listopadu, nový povrch ale nebude

Praha - Práce na opravách dálnice D1 pro letošek skončí 30. listopadu s koncem platnosti posledních uzavírek na opravovaných úsecích, řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. Všechny úseky vstupují po půl roce prací do zimní přestávky se zpožděním proti původnímu plánu, který předpokládal položení nového povrchu aspoň v jednom jízdním pásu.

7.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Na třech úsecích budou hotové jen přípravné práce spočívající v provizorním rozšíření dálnice a úpravě středového pásu. Na úseku u Velké Bíteše se ale nestihnou ani práce ve středovém pásu.

Ve špatném stavu

Úsek mezi Velkou Bíteší a Lhotkou nabral proti ostatním skluz kvůli opakovanému přerušení prací, ve které vyústily spory ŘSD se stavební firmou OHL ŽS. Ta si stěžovala na nevyhovující technický stav krajnic a žádala zvýšení rozpočtu o vícepráce spojené se zabezpečením nosnosti krajů vozovky. S ŘSD se stavební společnost dohodla teprve v polovině října, kdy ŘSD firmě navýšilo rozpočet o deset milionů korun.

„Tím, že probíhala jednání o technickém řešení provizorního řešení, tak tam se dostali do skluzu. Ostatní dodělávají práce ve středním dělícím pásu a někde se už dokončují jen terénní úpravy a instalují se svodidla," uvedla Vápeníková. Vyměnit starý povrch vozovky za nový by ale podle projektu vyžadovalo minimálně sedmiměsíční práce. Tolik času však na výstavbu nebylo kvůli stížnostem na průběh výběrového řízení. Zahájení prací se tak opozdilo o více než o měsíc.

Jedním pruhem

Pokračovat v pracích ještě v listopadu firmám umožňuje smlouva. Nejvíce může příchod zimního počasí zkomplikovat práce v úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou, kde je doprava vedena v pravém pásu dvěma pruhy na Brno a jedním na Prahu a ve druhém pásu je jen jeden pruh na Prahu. Toto uspořádání neumožňuje odklízet sníh. Souhlas s pokračováním uzavírky úseku se proto nyní obnovuje každý den podle aktuální předpovědi počasí.

Největší dopravní komplikace během stavby způsobily noční kompletní uzavírky dálnice spojené s demolicí nevyhovujících mostů přes dálnici. Ty se v řadě případů protáhly i o několik hodin. Například při bourání šestice mostů v noci z 5. na 6. července se uzavírka protáhla přibližně o šest hodin, když jeden z mostů demolici odolával déle, než se předpokládalo.

Deset let za životností

Kromě úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se D1 opravuje na úsecích mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

Autor: ČTK

7.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies