VYBERTE SI REGION

Pracovat z domova chtějí tři čtvrtiny Čechů

Praha - Češi stojí o širší nabídku alternativních pracovních úvazků, které nyní nabízí 61 procent firem. Například možnost pracovat z domova dnes využívá jen 12 procent zaměstnanců, uvítalo by ji ale 76 procent z nich. Vedle tzv. home office zaměstnavatelé nejčastěji umožňují pružnou pracovní dobu či zkrácené pracovní úvazky. Vyplývá to z dubnového průzkumu poradenské firmy KPMG mezi 300 respondenty.

13.8.2013 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Alternativní pracovní úvazky, které jsou v západních zemích zcela běžné, se začínají více prosazovat i v ČR. „Pro firmy je nejjednodušší zavést pružnou pracovní dobu. Přináší totiž pouze mírné zvýšení nákladů a mnoha oborům umožňuje přizpůsobit se jejich sezonnosti. Firmy, které se zabývají například poradenstvím či finančními službami, ji uplatňují celoročně," uvedl manažer poradenství lidských zdrojů KPMG ČR Andrew Krenek. Tento typ alternativního úvazku je v ČR nejrozšířenější, nabízí jej 41 procent firem.

Téměř třetina firem poskytuje v různých formách zkrácené pracovní úvazky (méně než 40 hodin týdně). Poptávka je však nejednoznačná, polovina Čechů je spokojená s plným týdnem, třetina naopak stojí o kratší pracovní dobu. „Někteří lidé mají se zkráceným pracovním týdnem špatné zkušenosti. Zaměstnavatel od nich očekává stejný objem práce jako při plném úvazku, ale finanční ohodnocení je nižší," dodal Krenek. Obecně platí, že kratší pracovní týden více oceňují ženy než muži.

Zajímavým trendem posledních let se stává možnost práce z domova, kterou nabízí 28 procent zaměstnavatelů. „Tzv. home office Češi často vnímají jako pracovní benefit, setkáváme se s ním proto zejména u manažerských pozic a využívá ho momentálně asi každý osmý zaměstnanec," upozornil Krenek. Práce z domova nejvíce láká respondenty do 29 let (88 procent), nejméně pak nad 45 let (67 procent).

S nezájmem se naopak potkalo sdílení pracovního místa několika zaměstnanci, což je v zahraničí forma oblíbená především v poradenství. Postoj Čechů v tomto případě potvrzuje jejich konzervativnost a jistou nedůvěru v pracovní morálku ostatních kolegů doplnil Krenek.

Se stoupající oblibou alternativních úvazků cítí Češi jejich zvýšenou potřebu u sociálně znevýhodněných skupin. Na 74 procent respondentů je chce nabízet prioritně matkám s dětmi předškolního a školního věku. Více než polovina (54 procent) pak upřednostňuje seniory, 31 procent studenty. Rozdělení zajímavě kopíruje celospolečenské klima, kdy se mladé matky potýkají s největším nedostatkem pracovních příležitostí a zároveň mají s dětmi zvýšené výdaje, uzavřel Krenek.

Autor: ČTK

13.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies